Beantwoord

zender niet beschikbaar na aansluiting omvormer zonnepanelen in meterkast

  • 9 August 2019
  • 7 reacties
  • 474 keer bekeken

Vanochtend is er in mijn meterkast een aansluiting gerealiseerd voor de omvormer voor mijn zonnepanelen. Nu werken beide tv ontvangers niet meer; ze geven de melding "zender niet beschikbaar".
Ik heb de hulpstappen 1 t/m 4 al doorlopen.

Het betreft een glasvezelaansluiting en ik heb een Experiabox V8 en een DVS1200 in de meterkast. Daarnaast bij elke tv ontvanger een DVS200.

Is dit een bekend probleem? Zo ja, hoe kan ik dit oplossen?
icon

Beste antwoord door Kim2019 12 August 2019, 19:18

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Er van uitgaande dat jouw dvs'en weer aangesloten zijn en jouw installatie inwerking is, is er maar een ding dat er fout kan gaan. Jouw omvormer en eventuele optimizers storen zo ernstig op jouw stroomnet dat die dvs'en er niets meer van kunnen bakken. Oplossing? Eigenlijk geen of storingsvrije spullen laten installeren.
Reputatie 5
Of alles bekabelen (netwerk dus).
Reputatie 7
Badge +24
Gooi die dvs-en er maar uit en leg maar gewoon een kabel. Probleem opgelost.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Kim2019, Welkom op het forum. Wat @beosound100 en @Nick83 aangeven klopt. Lukt het om de ontvangers bekabeld aan te sluiten? Ik kan je kosteloos kabels opsturen. Zou je daarvoor jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan maak ik dit z.s.m. in orde.
Reputatie 7
Koppel de DVSsen opnieuw met elkaar door in elkaar te steken en de reset button te gebruiken.
De kans is groot dat ze daarna beter overweg kunnen met de nieuwe storingen op jouw lichtnet.
Goedenavond,

Inmiddels is het probleem na telefonisch contact met KPN klantenservice grotendeels verholpen, al blijft het beeld van de tv ontvanger boven nog steeds af en toe hangen. Misschien is een kabel naar boven trekken toch nog wel nodig voor echt goede ontvangst (deze ontvanger deed het daarvoor ook al minder goed dan beneden en met name in de winterperiode). @Marina_ kun je mij toch kosteloos een kabel sturen om naar boven door te trekken? Mijn postcode, huisnummer en klantnummer(s) zijn al ingevuld op het forumprofiel.

Handig om te weten wat de oplossing was: het programma Devolo cockpit op de laptop downloaden en dan via het netwerk de DVS'en opzoeken. Bij de DVS1200 in de meterkast stond de energiebesparingsstand aan (was blijkbaar standaard want ik heb daar nooit iets aan aangepast). Toen ik die uitzette verdween de "zender niet beschikbaar melding". De andere 2 DVS'en (DVS200) hebben die optie niet (te oud model).

Bedankt allemaal voor het meedenken!
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Kim2019, Wat fijn dat het al een stuk verbeterd is door het gebruik van de Devolo cockpit en dat je deze oplossing hier deelt. Ik heb een kabel voor je aangevraagd. Ik verwacht dat je de kabel woensdag in huis hebt. Hierdoor heb je geheid een betere tv verbinding in de winterperiode. Als je verder nog vragen hebt, laat het vooral weten 🙂 Anders wens ik je nog een fijne avond!

Reageer