Beantwoord

Zender niet beschikbaar [storing TV regio Den Bosch]

• 19 juni 2018
  • 31 reacties
  • 1001 keer bekeken

Op meerdere locaties hebben we last van de melding “zender niet beschikbaar”. Zappen naar een andere zender heeft weinig zin want om de paar minuten weer hetzelde probleem. Locaties oa 5241EB ** 5247XG **. Meer mensen in Rosmalen problemen?
icon

Beste antwoord door Joran 21 juni 2018, 13:28

Er is gisteravond weer een monteur aangestuurd om apparatuur te vervangen en de glasvezelverbindingen te controleren. De storing is rond 21.00 afgemeld. Als jullie toch nog problemen tegenkomen, laat het vooral weten!
Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom Dnbertzelf! Sinds 19:00 zijn er problemen bekend in de omgeving van Den Bosch. De eerste postcode komt niet voor in de lijst, de tweede wel. Ik vermoed toch dat dit dezelfde storing betreft. Een paar minuten na je bericht is er in de centrale iets aangepast om de verbinding te herstellen. Nu wordt gecontroleerd of dit de oplossing is. Heb jij inmiddels weer stabiel beeld?

Zie ook Check je postcode | KPN met de tweede adresgegevens.
Ik ben nu op de locatie van de 1e postcode. Daar is het probleem nog steeds.
Reputatie 7
Badge +28
Ik lees net een update dat de handelingen het inderdaad niet hebben opgelost. We onderzoeken dit verder. De verwachte oplostijd staat nu op 23.00. Mocht ik voor die tijd nog nieuws hebben laat ik het weten!
Ik heb ook last van dit probleem.
Postcode: 5237HS.
Vanaf vandaag veel last van de melding zender niet beschikbaar en beeld dat hapert. Moden en tv kastje al opnieuw opgestart maar niks helpt. En dan vanaf 18-06-2018 worden de zenders 1 en 2 en verder automaties hd, ben benieuwd of dat goed gaat.

Admin: Samengevoegd met centraal storingstopic
Reputatie 7
Badge +28
Dag Klerx en Sherlock. @Sherlock ik heb je bericht samengevoegd omdat je ook last hebt van deze storing. Inmiddels is er een monteur onderweg naar een centrale om apparatuur te vervangen. In eerste instantie is geprobeerd het verkeer via een andere server te routeren, dat heeft niet tot de oplossing geleid. Hopelijk is het met een uurtje opgelost.

Wij houden de storing in de gaten en zijn morgenvroeg weer aanwezig. Ik ga ervan uit dat de diensten dan al lang zijn hersteld.
Dag Klerx en Sherlock. @Sherlock ik heb je bericht samengevoegd omdat je ook last hebt van deze storing. Inmiddels is er een monteur onderweg naar een centrale om apparatuur te vervangen. In eerste instantie is geprobeerd het verkeer via een andere server te routeren, dat heeft niet tot de oplossing geleid. Hopelijk is het met een uurtje opgelost.

Wij houden de storing in de gaten en zijn morgenvroeg weer aanwezig. Ik ga ervan uit dat de diensten dan al lang zijn hersteld.

Mooi bedankt voor zover
Is deze storing inmiddels opgelost ? Gisteravond na 23:00 nog regelmatig 'zender niet beschikbaar'.
Ik heb op 5247XG op dit moment geen problemen meer. Misschien dat Joran of één van zijn collega’s even kan reageren of de storing is verholpen?
Nu toch weer regelmatig een storing. Kan er iemand wen update geven van de oplossing?
Reset al je apparatuur even in huis inclusief je NTU kastje als je deze hebt (glasvezel), ik val ook binnen deze regio en ervaar dezelfde klachten. Na een reset lijkt het tot op heden goed te gaan.
Reputatie 7
Badge +28
De monteur heeft om 23:00 apparatuur vervangen, daarna was de storing nog niet opgelost. Om half 3 is er nog meer apparatuur vervangen waarna de verbinding stabiel bleef. De storing is daarna afgemeld.

@MariVersteeg: Zijn er vandaag ook nog storingen?

@Dnbertzelf: Ik zie op één van de ontvangers heel veel storing. De andere lijken niet te zijn gebruikt de laatste 24 uur. Kun je testen of dit op alle ontvangers voor komt? Start voor de zekerheid de Experiabox en de betreffende TV-ontvanger even opnieuw op. Als de storing blijft bestaan gaan we dit verder uitzoeken.
@Joran Vanmorgen nog wel, net na een telefonisch kontakt met de helpdesk de modem + verbinding gereset, nu afwachten wat 't gaat doen. Ik laat het weten wat de uitkomst is.
@Joran Ik kan bevestigen dat de storing nog steeds aanwezig is.
Reputatie 7
Badge +28
Jammer om te lezen maar goed dat jullie het direct aangeven! Ik heb de storingsdienst gevraagd dit verder uit te zoeken. Als ik nieuws heb laat ik het hier weer weten.
Op 5241EB en 5247XG nog steeds problemen. Reset NT, modem en TV ontvanger had ik gisteren al gedaan.
Reputatie 7
Badge +28
De storingsmelding is vanmiddag heropend, we onderzoeken dit verder. Flink balen dit! De verwachte eindtijd wordt wederom op de storingspagina aangegeven. Je kunt ook op xs4all.nl/storingen kijken zonder adresgegevens.
De storing is nog aanwezig, maar al minder frequent dan gisteren. Het lukt me nu om een 20 minuten zonder hickups naar het voetbal te kijken, gisteren was dat om de 5 minuten. Hoop dat het snel opgelost wordt.
Ik heb ook nog steeds last hier van!
Erg vervelend dit, ben ik niet gewend van KPN.
Ik was juist van Ziggo naar KPN overgestapt om minder storingen te hebben.....
Hier nog steeds last van 'zender niet beschikbaar' om de haverklap. Postcode 5237MK.
5247xc in Rosmalen heeft dezelfde problemen!
Hier postcode 5223 ook nog steeds storing. Voor het eerst dat wel, maar erg vervelend zeker met het WK! Verder al een week lang het idee dat de internetsnelheid fluctueert, en laatste 2/3 dagen dus ook 'zender niet beschikbaar' in beeld.
5242BD ook al paar dagen last van
Wat is de status van deze storing nu (donderdagochtend)?
Deze storing zou opgelost moeten zijn. Ik ervaar in ieder geval geen problemen meer.

Reageer