Zender tijdelijk niet beschikbaar

Hallo,

Ik heb 2 interactieve decoders van KPN. Dit zijn de Motorola VIP1853 decoders. 1 decoder is op de begane grond rechtstreeks aangesloten op mijn experia modem door middel van een lan kabel.

De 2e decoder staat op de 1e etage en is aangesloten op een Belkin Powerline HD adapter 1 GB op het stroomnetwerk. Op de experia modem zit ook zo een Belkin Powerline HD adapter 1 GB zodat de decoder die boven staat internetsignalen kan ontvangen via het stroomnetwerk.

Mijn decoder die op de 1e etage staat heeft vaak problemen.

Soms doen bepaalde zenders het niet en dan staat er: Zender tijdelijk niet beschikbaar.

En soms doen ze het gewoon wel goed. Gisteren deden alle zenders het niet en toen heb ik mijn decoder uit en aan gezet. Toen ging mijn decoder opstarten en bleef hij bij het opstarten bij het 3e streepje knipperen op de decoder.

Op de 2e etage zit er ook een computer aangesloten op het stroomnetwerk door middel van nog zo een Belkin Powerline HD adapter 1 GB.

Wie weet waar het probleem zit. Is dit mijn eigen powerline adapter van Belkin of is het mijn lichtnet die stoort. Mijn adapter op de 2e etage is aangesloten op een stopcontact met 2 aansluitingen. Op de andere aansluiting zit een verlengsnoer aangesloten. Op deze verlengsnoer zitten heel wat andere apparaten aangesloten.

Iemand een oplossing voor dit probleem?

Met vriendelijke groeten,

Ashvin

4 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Als u zeker wil weten of het in de power line zit zou ik de ontvangers eens met een kabel aansluiten, het is zeker waar dat uw lichtnet problemen kan geven { lichtnet vervuiling }en dit wordt inderdaad vaak veroorzaakt door een stekkerdoos te gebruiken waar veel andere apparatuur op zit aangesloten. En vooral als er stroomadapters met geschakelde voedingen op de stekkerdoos zijn aangesloten

Ik denk bijna zeker te weten dat het aan de adapter of lichtnetwerk ligt. Daarom vind ik het niet nodig om zo een lange kabel aan te sluiten. Je spreekt dat over 15/20 meter lan kabel die ik moet kopen. Straks blijkt dat de aansluiting straks het gewoon dan goed doet. Is het zonde van die adapters die ik heb gekocht. :(

Zou het ook kunnen komen dat ik een veels te snelle Belkin adapter heb van 1GB ?

Ik heb trouwens ook zo een adapter op een enkele stopcontact geprobeerd aan te sluiten maar de problemen bleven zich voort doen.

Ik denk dus dat de problemen kunnen liggen aan:

- Een te snelle adapter

- Dat er een 3e adapter is aangesloten op een computer op de 2e etage en dat de decoder IP conflicten krijgt met de computer af en toe. En dat daardoor de decoder niet zijn 10.xx.xx.xx ip krijgt.

Reputatie 6
Badge +7
- Een te snelle adapter

- Dat er een 3e adapter is aangesloten op een computer op de 2e etage en dat de decoder IP conflicten krijgt met de computer af en toe. En dat daardoor de decoder niet zijn 10.xx.xx.xx ip krijgt.

het eerste punt is ZEKER geen probleem

Het tweede punt  is modem afhankelijk de ZTE/arcadyan /arcadyanV8/SX551/2 hebben allemaal flex poorten en kunnen dus meerdere IP adreseen uitgeven. de Thomson en Speedtouch modems kunnen dit niet en moet ITV op poort 3 worden aangesloten wat voor modem heb je ?

Uhm, de motorola VP 1853.

Er zijn dus 3 adapters op dit moment aangesloten.

Ik heb net de adapter op poort 3 van mijn experia box aangesloten dit was niet goed aangesloten.

Ik heb dan de interactieve tv decoder nog aangesloten en een computer op dit moment.

Ik zal de komende dagen alles in de gaten moeten houden of alles goed blijft werken.

Nu werkt alles goed. Soms beginnen de problemen voornamelijk in de avonduren.

Reageer