Beantwoord

Zender tijdelijk niet beschikbaar

  • 19 November 2019
  • 25 reacties
  • 260 keer bekeken

Ik heb ook last van hetzelfde probleem.

Heb ook alle , alle stappen doorlopen, het beeld blijft goed, maar na een aantal weken krijg ik weer het beeld “Zender niet beschikbaar” te zien.

Nadat alweer de stappen zijn doorlopen zijn gaat het weken goed, maar ik blijf met dit wederkerig probleem zitten.

Dit is al sinds 2018 (VORIG JAAR) enkele keren gebeurd. Staat geboekt bij jullie archief. De laatste tijd telefonisch contact gehad met de klantenservice, maar ik kom er niet uit met de experts.

Hun conclusie: gaat maar bedraden...hoe kan dit als er geen mogelijkheid  (geen kabelgoot) voorhanden is. Advies BOREN !!!

HELP AUB

ROB3

 

*Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 27 November 2019, 15:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Robtjendol, Ik lees dat je een keer in de zoveel tijd de melding: Zender tijdelijk niet beschikbaar krijgt. Dit speelt al geruime tijd en na de stappen te doorlopen werkt alles weer prima. Als ik je goed begrijp heb je de tv aangesloten met draadloze adapters. Zijn deze ook daadwerkelijk de boosdoener? Heb je dat al uit kunnen sluiten door tijdelijk de ontvanger met een kabel aan te sluiten op het modem?

In ieder geval wil ik ook graag eens meekijken. Zou je daarvoor jouw Forumprofiel willen voorzien van jouw postcode + huisnummer? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 

Bart_Z

Heb op jouw verzoek mijn postcode + huisnummer ingevuld.

Wacht met spanning af

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie inderdaad dat hier meermaals contact over is geweest. Een van de laatste opties wat mijn collega heeft aangeven om anders een bekabelingsmonteur aan te sturen. Nu heb ik nog even met collega's overlegd. Want het probleem wordt over het algemeen veroorzaakt door een storing in het stroomnetwerk. Dus zijn er apparaten aan het stroom die er normaal niet zijn? In ieder geval wil ik je aanraden als je de adapters gaat koppelen om het stroomnetwerk zo actief mogelijk maakt zodat de DVS daar rekening mee kan houden. Zet dus alle lampen aan. Zet de apparaten aan het stroom die normaal niet altijd in het stopcontact zitten enz. 

Ik weet niet of het aan het stroomnetwerk ligt, HetTV programma heeft het jaren goed gewerkt.

Dus aan het stroomnetwerk ligt het niet, we hebben  geen nieuwe elektrische apparaten aangesloten.

Wel heb in twee Experia WIFI apparaten in het systeem aangesloten, aangezien het bereik beperkt was. De TV heeft er geen last van gehad, ik heb de twee WIFI apparaten los gekoppeld, maar de Zenderbeschikbaarheid laat me weer in de steek.

Gisteren 24 nov 2019 is de tweede televisie in de slaapkamer weer uitgevallen, terwijl de andere in de huiskamer gewoon goed stabiel bleef werken.Heb de TV ontvanger gereset, dus niet de DVS units aangeraakt en de TV werkte weer. Rara hoe kan dat ? Mij is eens door uw collega gezegd dat het nooit aan de TV ontvangers kan liggen, die zijn goed.

(een kabelmonteur aansturen kost handenvol geld, kan dat betalen van mijn pensioen)

Reputatie 7
Badge +20

Dat kan ik begrijpen. Al kan er toch wat veranderd zijn in het stroomnetwerk, wellicht door iets waar je helemaal niet over na zou denken. Want je geeft aan zodra je het stappenplan doorloopt werkt het weer goed. Het kan ook zo zijn dat de adapters wellicht verouderd zijn, want hoe lang heb je ze al? De nieuwe modellen kunnen eventuele verstoringen in het stroomnetwerk veel beter opvangen. Een reset van de ontvanger kan zeker een oplossing zijn, deze maakt dan weer een nieuwe verbinding met het netwerk. Al is de ontvanger vaak niet de boosdoener, maar toch echt wat anders in het netwerk. Je zou nog een om te testen gewoon eens een kabel kunnen trekken van modem naar tv. Als het dan niet meer voorkomt, dan weet je zeker dat toch de draadloze adapters het probleem veroorzaken. 

Uit frustratie heb ik met één van uw medewerkers telefonisch contact gehad en hebben de Experiabox 2X helemaal gereset en nu heb ik (voorlopig?) nog geen melding van <ZENDER NIET BESCHIKBAAR> gehad.

De DVS units  (draadloze adapters) werken normaal en goed, zoals ze al jaren gedaan hebben.

We zullen zien of dit zo blijft werken.

Reputatie 7
Badge +20

Ik hoop het. Zo niet, laat het dan vooral weten. Dan gaan we verder zoeken naar een oplossing. 

Dank je wel.

Over en sluiten.

Gr. Robtjendol

Reputatie 7
Badge +20

Begrepen, over en uit. 

En vandaag, zat. 7 dec.2019 weer een storing op mijn TV.

Nu krijg ik de mededeling dat er geen signaal aanwezig is!

De TV ontvanger maar weer ge-reset en heb weer signaal.

Maar voor hoe lang? is is de derde keer met dezelfde storing.

Kan er een einde aan mijn probleem opgelost worden?

Kan een ervaren monteur misschien mij helpen via de telefoon, gezien er al zoveel verschillende moedwillige mensen bijkans geen oplossing hebben.

HELP KPN!!!!!!!

Reputatie 7

Als die TV ontvanger via een "draadloze" verbindingsset is aangesloten, reset de volgende keer dan niet de TV ontvanger, maar pair de DVS adapters opnieuw met elkaar door de éne in de rug van de andere te steken en de reset button te gebruiken.

Dit riekt echt naar verstoringen op het lichtnet.

Dat kan al veroorzaakt worden door een nieuwe telefoonoplader of een lamp danwel dimmer die aan het storen is.

Kan ik alle 3 DVS units in en op elkaar insteken en dan alle 3 om de beurt resetten?

Begrijp ik dat goed?

Ook nog even dit:

In mijn vorig bericht meldde ik dat mijn TV (boven in werkkamer) geen signaal kreeg, maar dat gold niet voor de TV in de huiskamer.

Kan dit dan toch een het stroomnetwerk liggen?? 

Reputatie 7

Kan ik alle 3 DVS units in en op elkaar insteken en dan alle 3 om de beurt resetten?

Begrijp ik dat goed?

Niet om de beurt, maar tegelijkertijd binnen een halve minuut.

Je kunt ze alledrie op elkaar insteken.

 

In mijn vorig bericht meldde ik dat mijn TV (boven in werkkamer) geen signaal kreeg, maar dat gold niet voor de TV in de huiskamer.

Kan dit dan toch een het stroomnetwerk liggen?? 

Ja, dat kan.

Je zou ook eens de Devolo cockpit software kunnen installeren om te kijken wat de werkelijke snelheid van de adapters onderling is.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Robtjendol, wat balen zeg. Dit klinkt inderdaad als een probleem met de draadloze adapters. De tips van wjb doornemen lijkt mij een goede stap. Voor het resetten vind je hier meer informatie.  We zijn benieuwd of dat voor verbetering zorgt. 

Gisteravond 9 dec.2019 kreeg ik  na verloop van tijd -na alle 3 DVS units ge-reset te hebben- weer de melding<ZENDER NIET BESCHIKBAAR>

Heb de dichtstbijzijnd unit weer ge-reset en het werkt weer. Maar voor hoelang?

Ik heb op jouw advies naar de link van reset en kwam op de site van Telfort.

Heeft mij niks nieuws opgebracht , het resetten is op dezelfde manier beschreven als die van de KPN.

Ik weet nog niet of ik de Devolo software zou moet installeren, bovendien zie ik 3 verschillende SW raketten en weet niet welke de juiste is.

Nog even dit: op de forum van Telfort ben ik het volgende  bericht gelezen:

@Alexandra - Telfort ja idd is er ondertussen een monteur geweest en blijkt dat het internet probleem een administratieve fout is geweest bij jullie. De aansluitingen zijn aangepast in de veldkasten en jullie waren dit voor onze woning vergeten aan te passen in het systeem. Hierover zal ik nog een klacht indienen, omdat wij nu een weekend zonder internet zaten. Maar dat is buiten deze topic om.

 

Reputatie 7
Badge +20

Als het na de reset weer goed werkt lijkt er toch iets in het stroomnetwerk te storen. Alleen wat? Want heb je de mogelijkheid om de ontvanger met een kabel te testen? Als het dan goed is, zijn sowieso de adapters de boosdoeners. Je kan de software inderdaad nog eens installeren. Welke keuzes heb je? 

Ik had inderdaad even het foutieve linkje meegestuurd. Komt op hetzelfde neer, zijn ook dezelfde adapters. 

En wat bedoel je met het laatste gedeelte? Is er bij jou een monteur geweest? 

Sorry, er is een typefout gemaakt, raketten moet zijn PAKKETEN

  1. Ik heb al eens een tien meter kabel rechtstreeks van de experiabox naar de tV ontvanger getest en blijkt storingsvrij te werken. Jouw conclusie zou dan dat er iets met de DVS units aan de hand moeten zijn. Maar wat is dan de remedie voor dit probleem?
  2. Dit  zijn de 3 SW pakketten

  3. Vooraf gaande aan de discussie tussen Telford en een klant met het zelfde probleem als ik  (In schuinschrift aangeduid) heeft er onderstaande mailing plaatsgevonden en is er een monteur bij de klant geweest:

  4. Moderator:
  5. Goedemorgen @LexvdB, Jasper heeft vakantie, daarom neem ik het van hem over. Hierdoor ben ik wat aan de late kant, sorry daarvoor! Wat rot dat je nu naast de problemen met de kwaliteit van de tv ook problemen hebt met WiFi. Klopt het dat je contact gehad hebt met de klantenservice en dat je een nieuw modem gekregen hebt? Ik zie ook dat er een monteur voor je bezig is geweest. 

    Ik hoor graag hoe het nu gaat met je verbinding en ook als ik iets voor je kan doen

     

Reputatie 7
Badge +20

De drie verschillende zijn voor de drie verschillende besturingssystemen. De linker is voor Linux, de middelste voor Mac/iOS en de rechter voor Windows. Dus afhankelijk van welk besturingssysteem je hebt kun je deze installeren. Hopelijk komt daar meer duidelijkheid uit. 

En verder, ben je klant bij KPN of Telfort. Want dat bericht van de moderator is van Telfort toch?

Ik ben klant van KPN.

Ik werd door jou via een link die je mij opgaf voor het resetten van de DVS units hier naar toe verwezen.

Ik vond dit ook al raar, maar ja, je denkt dat een specialist dit zo wel bedoeld zal hebben.

Reputatie 7
Badge +20

Nee, was niet bewust, excuses. 

In ieder geval ben ik benieuwd of je nog naar de software van Devolo hebt gekeken. 

Ik heb nog niet naar de SW gekeken.

Ik zou niet weten wat en hoe ik met de SW mee moet omgaan om een mogelijke oplossing van mijn probleem te hebben. Ik ben geen technicus en wil al helemaal gee externe software installeren. KPN heeft dit product gekozen, ik had geen ander alternatief.

 

Op dit moment is er nog geen opgedoken na weer een reset, maar af en toe “hikt” het beeld.

Ook dit is niet alleen bij mij opgedoken, maar ik lees op internet ook bij iemand anders……...

Badge +19

Je kan nog uren, dagen blijven tobben maar het gaat gewoon niet werken. Ergens is ruis op het electriciteitsnetwerk gekomen blijkbaar. Een verkeerde ledlamp of een dimmer. Dat kan bij jou zijn of bij de buren. Of de zonnepanelen van 2 huizen verder kan ook nog. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik snap het. Het is ook irritant. Joep1965 verwoord heel goed wat mogelijke oorzaken kunnen zijn. Zoals hij al aangeeft kan het echt van alles zijn. Het is daarom erg lastig uit te pluizen waar het probleem kan zitten. We hebben al zoveel getest en geprobeerd, alleen allen zonder succes jammer genoeg. Al begrijp ik dat het nu wel beter is geworden na nog een reset. Voor de software hoef je geen techneut te zijn. Je kan echter wel inzien hoe de adapters met elkaar communiceren. Anders wellicht toch een keer naar de mogelijkheid kijken om de ontvanger toch bekabeld aan te sluiten.