Beantwoord

Zender tijdelijk niet beschikbaar bij zappen

• 3 november 2014
  • 8 reacties
  • 1123 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +1
Hoi allemaal,

Ik merk dat ik de laatste tijd tijdens het zappen de zender niet beschikbaar is. bijvoorbeeld ik zap naar een zender deze is niet beschikbaar dan zap ik door naar de volgende zender en dan weer terug naar de zender die niet beschikbaar was en dan werkt deze weer wel.

het is erg vervelend tijdens het tv kijken. Weet iemand hoe dit op te lossen is

Ik heb Itv glasvezel en alles is bekabeld aangesloten. ook een reset heeft niet uitgehaald

groetjes,

Nick

icon

Beste antwoord door Nienke_ 15 november 2014, 12:01

Beste forumgebruikers,

Het probleem van Nick bleek in de tv-ontvanger zelf te liggen. Na verschillende controle opties zoals software opnieuw inladen, controle aansluiting, tv-ontkoppelen uit het technische systeem en opnieuw aanmelden bleek dat dit niet de gewenste oplossing had. Omdat de foutmelding op één tv-ontvanger voorkwam en niet de overige is besloten de betreffende ontvanger om te ruilen. Na omruiling is het probleem verholpen.

Fijn weekend Nick!

Nienke

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Draadloze verbindingsset in gebruik? Lees dit topic eens door:

http://forum.kpn.com/t5/Televisie/Zender-tijdelijk-niet-beschikbaar/m-p/33549#M3171 .

Er zijn nog meer topics hierover. Gebruik even de zoekfunctie van het forum.

Reputatie 2
Badge +1
Hoi Peter heb alles bekabeld aangesloten dus ik denk dat het daar niet aan ligt.

Reputatie 7
Hmm.

Ik heb een 1963 via koper, mijn moeder ook maar via glasvezel. Bij haar gebeurd het regelmatig. Ze zet 'm dan even st.by. en weer aan en de zender werkt.

Tot een tijdje terug had ik het (via koper) ook regelmatig en schakelde dan ook even naar st.by.

Nu met de nieuwe software heeft zich het nog niet voorgedaan :D

Mijn moeder heeft nog niet de nieuwe software.

Reputatie 6
Badge +12
Hoi nick93,

Leuk je weer op het forum te zien.

Dat lijkt mij niet fijn tv-kijken wanneer je deze melding telkens krijgt bij het zappen. Komt ‘Zender tijdelijk niet beschikbaar’ bij alle zenders voor met zappen of alleen HD zenders (kanaal 701 en hoger)? Heb je de reset volgens deze stappen gedaan? Veelal wordt dit probleem verholpen door de stappen die hier staan uit te voeren.

Laat je weten of het helpt?

Nienke
Reputatie 2
Badge +1
Hoi Nienke,

Ik heb het volgens stap 2 gedaan die in de link word beschreven.Alleen heb ik fabriek instellingen herstellen gekozen in het menu en niet software verwijderen.

Maakt dit uit ? Anders doe ik het als nog op de manier die daar staat.

Groetjes,

Nick

Reputatie 2
Badge +1
Heb het ondertussen nogmaals gerest. Dit keer volgens de stappen van de link in het bericht van Nienke het heeft nog niet mogen baten want het probleem blijft zich voordoen. ik hoop dat dit opgelost kan worden want het is echt heel irritant tijdens het zappen. Groetjes, Nick
Reputatie 6
Badge +12
Hoi nick,

Jammer te lezen dat de stappen niet hebben geholpen. Ik kan me voorstellen dat het steeds irritanter wordt.

Ik zie trouwens dat je meerdere tv-ontvangers hebt. Komt de foutmelding bij het zappen op alle tv-ontvangers voor of op één in het bijzonder? Wanneer één in het bijzonder graag het serienummer samen met je contacttelefoonnummer doorsturen via privébericht. Het serienummer vind je aan de onderkant en anders aan de achterkant van je tv-ontvanger. En komt de foutmelding op alle zenders voor met zappen of alleen HD zenders (kanaal 701 en hoger)? 

Nienke
Reputatie 6
Badge +12
Beste forumgebruikers,

Het probleem van Nick bleek in de tv-ontvanger zelf te liggen. Na verschillende controle opties zoals software opnieuw inladen, controle aansluiting, tv-ontkoppelen uit het technische systeem en opnieuw aanmelden bleek dat dit niet de gewenste oplossing had. Omdat de foutmelding op één tv-ontvanger voorkwam en niet de overige is besloten de betreffende ontvanger om te ruilen. Na omruiling is het probleem verholpen.

Fijn weekend Nick!

Nienke

Reageer