Vraag

"Zender tijdelijk niet beschikbaar" op Interactieve TV

  • 2 April 2019
  • 12 reacties
  • 132 keer bekeken

Hier het zelfde probleem heb ook al een kabel geprobeerd .

Admin: Bericht afgesplitst van Zender niet beschikbaar (foutcode) | KPN Community

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond @Angelique Hopman Bruyns, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Wat lastig dat je deze foutmelding krijgt, op het moment dat je de televisie aanzet. Je geeft aan dat je ook al een kabel getest hebt, waardoor de situatie niet anders wordt. Klopt dat? Op welke manier heb je de kabel aangesloten, direct van de Experia Box op de tv-ontvanger? Heb je de Experia Box al een keer herstart, of heb je ook geprobeerd een reset van de tv-ontvanger uit te voeren? Allemaal kleine dingen die misschien de foutcode kunnen oplossen.

Mocht het niet baten, wil je dan jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer(s)? Dan help ik je alsnog graag verder, op zoek naar de oplossing!
Reputatie 7
Badge +21
@Angelique Hopman Bruyns, ik heb helaas geen reactie meer gelezen. Kan je aangeven of de reset heeft geholpen, of dat ik je nog verder kan helpen?
Heb alles al geprobeerd. Morgen is er onderhoud bij ons in de buurt . Kijken wat er dan gebeurt
Reputatie 7
Badge +21
@Angelique Hopman Bruyns, bedankt voor je reactie! Oh oke.. ik ben benieuwd! Is het opgelost? Anders ontvang ik graag alsnog je gegevens en help ik je verder!
Reputatie 7
Badge +22
Heb alles al geprobeerd. Morgen is er onderhoud bij ons in de buurt . Kijken wat er dan gebeurt
@Angelique Hopman Bruyns onderhoud vind zich alleen maar 's nachts plaats. Ik lees dat je een reset al hebt uitgevoerd. Vind het vreemd dat ie het dan niet doet. Brandt het servicelampje op je modem groen of oranje?
Welke modem heb je? En maak je gebruik van een Draadloze verbindingsset?
Reputatie 7
Badge +21
@Angelique Hopman Bruyns, kan je aangeven of het na het onderhoud beter is geworden? Zo niet, dan helpen we je graag alsnog verder!
Reputatie 7
Badge +22
@Angelique Hopman Bruyns, kan je aangeven of het na het onderhoud beter is geworden? Zo niet, dan helpen we je graag alsnog verder!
Ik ben eerlijk gezegd ook benieuwd, mocht je toch nog problemen ervaren, zou je dan het volgende willen doen:
  • Modem uitzetten, daarna weer aan, en wachten tot ie volledig is opgestart.
  • TV-ontvanger(s) uitzetten achterop met schakelaartje, 30 sec. wachten, en daarna weer aanzetten. Als dit niet werkt, dan zou je een reset kunnen uitvoeren van de TV ontvangers.
Laat je het weten of het gelukt is?

Denk zelf dat het aan de bekabeling ligt bij jullie heb nu zins een paar dagen weer andere melding . Paar maand geleden uren met jullie aan de telefoon gezeten. Over de draadloze verbinding.  Dit is toen zo goed als opgelost. Door een vriendelijke collega van jullie die niet het lef had om ons leugenaars te noemen. Maar nu het volgende probleem stb nmv 400 geeft hij al een paar dagen aan .nog even dan gaan we weg bij jullie. We zijn het echt spuugzat. 

 

Reputatie 7
Badge +30

Welkom terug Angelique. Deze foutmelding die je nu hebt is dezelfde als die je in 2019 had. We hebben hem alleen een andere naam gegeven. Het betekent dat de verbinding tussen je tv ontvanger en Experia Box niet optimaal is. Dat zien we het meest bij gebruik van draadloze verbindingsset, en dan vooral in deze tijd van het jaar. Dit omdat draadloze verbindingssets het signaal via het stroomnetwerk versturen en daarbij gevoelig zijn voor ander gebruik van het stroomnetwerk. In de wintermaanden is er sprake van intensiever gebruik van het stroomnetwerk qua verlichting etc… DIt kan voor verstoring zorgen. Wat dan vaak helpt is om de draadloze set opnieuw te koppelen. Doe dit dan eens in de avonduren terwijl het stroomnetwerkgebruik op z'n piek zit. De verbinding kan dan zoveel mogelijk om die verstoring heen gaan werken.

Mocht dit echter niet voor een blijvende oplossing zorgen, dan is toch aan te raden om een regulier bekabelde verbinding te gebruiken tussen tv ontvanger en Experia Box.

@Erik_ ik heb telefonisch contact gehad met jullie . 

Deze storing ligt waarschijnlijk bij jullie in het soft weer.  Heb gehoord dat er in januari een nieuw update komt.

@Erik_  dan heb ik een kabel over de grond liggen dat is geen optie 

Reputatie 7
Badge +30

@Erik_ ik heb telefonisch contact gehad met jullie . 

Deze storing ligt waarschijnlijk bij jullie in het soft weer.  Heb gehoord dat er in januari een nieuw update komt.

Er komt inderdaad een update in januari voor het verhelpen van problemen rondom tv, echter betreft dat traagheid van de ontvanger. Deze foutmelding staat daar los van. 

 

@Erik_  dan heb ik een kabel over de grond liggen dat is geen optie 

Dat is inderdaad niet wenselijk, midden over de vloer. Wellicht zijn er mogelijkheden om het langs de muur te leggen. Bij mijzelf heb ik de kabel langs de muur onder de laminaatplinten gelegd. Hierdoor zie ik de kabel alleen op de plek waar hij onder plint duikt, en waar hij (vlakbij de tv ontvanger) er weer onderweg komt.  Of, als onder plinten niet kan, een kabelgootje langs de muur zelf?