Zender van de maand: december 2019

  • 29 November 2019
  • 29 reacties
  • 1572 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

Zoals jullie inmiddels van ons gewend zijn is de zender van de maand in december er altijd eentje waardoor iedereen lekker ongestoord kan genieten van Serious Request. Dat is dit jaar niet anders. De zender van de maand voor december is dan ook NPO 1 Extra. Ook zal hier de Top 2000 op te zien zijn.

 

Serious Request

Van 18 tot 24 december trekken er drie teams met 3FM-dj’s te voet door Nederland, in estafettevorm. Zij lopen één route van Goes naar Groningen, terwijl ze live radio maken en acties bezoeken die luisteraars organiseren.  Op kerstavond komen de dj’s aan op de Ossenmarkt in Groningen, waar de eindshow plaatsvindt en waar de opbrengst bekend wordt gemaakt. 

Dit jaar zet Serious Request zich in voor slachtoffers van mensenhandel, waar jaarlijks 25 miljoen mensen door getroffen worden.

 

192 TV

Daarnaast is ook 192 TV van 19 december t/m 2 januari voor alle klanten vrij te bekijken. Deze muziekzender, die zich richt op gouwe ouwe, laat in die periode een aantal Toplijsten zien met muziek uit verschillende decennia. 192 TV vind je op kanaal 113.

 

NPO 1 Extra vind je in het Pluspakket op kanaal 76. Heb je het Pluspakket nog niet? Dan kijk je de hele maand december gratis via kanaal 42. Als je ook na december wilt blijven kijken, kun je het Pluspakket via de tv-ontvanger (Menu >> Mijn service >> Zenderpakketten) of via MijnKPN toevoegen aan je pakket voor €9,99 p/m (abonnementen voor 8-10-2019) of €6,99 (Hussel).


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Ik lees op Totaal TV dat 192 TV van 19 december 2019 tot en met 2 januari 2020 ook voor alle klanten van KPN (ITV) beschikbaar is. 

Op de zender zijn videoclips uit onder meer het zeezendertijdperk waarin onder meer Radio Noordzee een belangrijke rol speelde. 

@PeterG  : Dan kan jij ook eens genieten van die oude videoclips!

 @Giant2000 kent deze zender natuurlijk al van de satelliet. 

 

Reputatie 7
Badge +16

 @Giant2000 kent deze zender natuurlijk al van de satelliet. 

 


Uiteraard.

@Noordzee, dat genieten doe ik al langer. Heb al heel lang het pluspakket waar o.a. 192tv in zit :smiley:

Op satelliet heb je wel een abo van C.D. nodig volgens mij. Kanaal 54. https://192tv.tv/

Reputatie 7
Badge +28

Aha, dan heb jij dus pluspakket + fox-sports-pakket.

Het kan niet op….😃

 

...en Videoland. En Netflix.

Het kan inderdaad niet op, ha ha.

Overigens gaat Netflix na de wintermaanden on hold.

Reputatie 1

Ik heb geen pluspakket. Zender van de maand zit bij mij op kanaal 42 en dus niet op kanaal 28 of 76.

@Erik_ 

Foutje in startbericht. Zender van de maand zit (sinds 23 juli van dit jaar) op kanaalnummer 42. En niet meer op 28.

Dus
NPO 1 Extra vind je in het Pluspakket op kanaal 76. Heb je het Pluspakket nog niet? Dan kijk je de hele maand december gratis via kanaal 42.

Reputatie 7
Badge +30

Goede catch! Kanaalnummer aangepast naar 42. Wat betreft 192, dat vraag ik even na.

Reputatie 7
Badge +30

192 klopt idd, ik voeg het even toe aan het startericht.

Reputatie 7
Badge +22

192 klopt idd, ik voeg het even toe aan het startericht.

Dus het zijn deze maand 2 zenders! Als Top2000 begint dan is NPO Extra ineens de zender van de maand toch? 👍🏼

Tot en met 31 december is NPO 1 Extra zender van de maand op kan. 42.
Voor pluspakket abonnee's maakt het niet uit welke zender in pluspakket zit natuurlijk. Die kunnen de zender zien via 76. (NPO 2 Extra 88)

En van 19 dec. t/m 2 januari staat 192tv open voor basiskijkers via hun eigen kanaal 113.

Reputatie 7
Badge +30

192TV is een extraatje, en daarvoor zetten we gewoon hun eigen kanaal open. Het staat officieel los van de zender van de maand. Maar het is ook weer niet nodig om daar een apart topic voor aan te maken, dus heb ik het er gewoon bij in geplakt.

Reputatie 5
Badge +4

Leuke actie! 192TV roept jeugd herinneringen  bij mij op toen we nog naar Radio Noordzee en Veronica luisterden op de middengolf. 

Maar om er nou een extra pakket voor te nemen… Jammer dat vrijwel alle zenders in het extra pakket in SD kwaliteit zijn. Zo gewend nu aan HD dat SD er toch een beetje amateuristisch uitziet alsof je een nieuwe bril nodig hebt...

Reputatie 5
Badge +4

Leuke actie! 192TV roept jeugd herinneringen  bij mij op toen we nog naar Radio Noordzee en Veronica luisterden op de middengolf. 

Maar om er nou een extra pakket voor te nemen… Jammer dat vrijwel alle zenders in het extra pakket in SD kwaliteit zijn. Zo gewend nu aan HD dat SD er toch een beetje amateuristisch uitziet alsof je een nieuwe bril nodig hebt...

Ah, zie net dat het extra pakket een upgrade naar HD heeft gekregen voor enkele zenders.

Reputatie 5
Badge +4

Goedemorgen,

Zojuist de Arris VIP5202 even van de netspanning afgehaald voor de zekerheid om alles in te lezen maar nog geen 192TV te vinden...

@fdpg1963

192tv heeft kanaalnummer 113. Bij mijn moeder, die alleen basispakket en f.s. pakket heeft, staat deze pluspakketzender nu erbij. Ik neem aan bij jouw ook.

De andere (NPO 1 Extra) vindt je op het Zender v.d. Maand kanaal 42.

Reputatie 5
Badge +4

@PeterG Het werkt inmiddels. De truc was in de zenderlijst (welke ik ALLE heb genoemd) eerst alle zenders uit te zetten en daarna alle zenders weer aan. Pas toen stond ie erbij.

Reputatie 7
Badge +30

Fijn dat je hem inmiddels ziet, fdpg!

@fdpg1963 

Hmm, dan kan je beter geen eigen zenderlijst gebruiken.

Maar de standaardlijst die “Alle zenders” heet. Dat zijn ook alle zenders, maar dan direct uit het aanbod. Dan zie je wijzigingen automatisch! :wink:

Een eigen lijst ALLE (met alle zenders aangevinkt) is dan een beetje…. raar. Dan blijf je dit soort handelingen doen, terwijl dat met de lijst “Alle zenders” vanzelf gaat.

Druk tijdens tv kijken op de blauwe knop, kies ‘Andere zenderlijst’. Kies vervolgens de lijst ‘Alle zenders’ i.p.v. ‘ALLE’.

Reputatie 5
Badge +4

Goed om te weten @PeterG over die zenderlijsten.

Wij zappen regelmatig en dan is een eigen favorietenlijst handig zodat je wat nutteloze zenders kunt overslaan. Zal ‘m in de vakantie even naar de fabrieksinstellingen resetten om “Alle Zenders” terug te krijgen.

@fdpg1963

Daar is fabrieksinstellingen niet voor nodig hoor. Zoals gezegd, tijdens tv kijken blauwe knop indrukken → andere zenderlijst → de lijst Alle zenders kiezen.

Een eigen zenderlijst is handig behalve:
:small_blue_diamond: Wanneer het toch al alle zenders zijn
:small_blue_diamond: Bij zenderwijzigingen

Ik begrijp dus nú dat je je eigen keuze ALLE noemde, wat hier (op het forum) natuurlijk verwarrend is.

Maar denk eraan dat je bij zenderwijzigingen een zender dan wel handmatig dient toe te voegen v.u. “zenderlijst instellingen”!! :stuck_out_tongue:

Reputatie 7
Badge +28

Genieten maar !  (ter gelegenheid van het openstellen van 192 TV) 

 

Reputatie 5
Badge +4

Bedankt voor alle uiteg @PeterG!

Heel tevreden over alles van KPN tot nu toe.

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt voor alle uiteg @PeterG!

Heel tevreden over alles van KPN tot nu toe.

Dat vind ik nou leuk om te horen :)

ik wil de zender van de maand opnemen  als ik dat doe staat er dat dat niet kan hoe kan ik toch de zender van de maand opnemen?