Zender van de maand: januari 2020

  • 1 January 2020
  • 2 reacties
  • 530 keer bekeken
Zender van de maand: januari 2020
Reputatie 7
Badge +22

ZENDER VAN DE MAAND JANUARI 2020: DISCOVERY SCIENCE

Goed nieuws voor liefhebbers van de wetenschap en alles wat daarmee te maken heeft: in januari is  Discovery Science zender van de maand bij KPN en daarom de hele maand gratis te zien op kanaal 42!

Dit themakanaal toont de wonderen van de wetenschap aan iedereen die innovatie en vooruitgang in het DNA heeft zitten. De programma’s helpen je de wereld om je heen wat beter te begrijpen. Van alledaagse fenomenen tot geavanceerde technologieën, hier op aarde maar ook in het heelal: je ontdekt het allemaal met Discovery Science!

Contact
Het is een vraag die de mensheid al eeuwenlang bezighoudt: bestaat er leven buiten de planeet Aarde? ‘Contact’ besteedt aandacht aan het onderzoek naar het mogeljjke bestaan van aliens. Hebben buitenaardse wezens contact met ons gezocht zonder dat we het doorhadden? Met software van de CIA analyseren onderzoekers elke geregistreerde UFO-waarneming en elk openbaar gemaakt dossier. Zijn we alleen in het heelal, of is er toch meer? ‘Contact’ is vanaf maandag 6 januari om 21:00 uur te zien.

Mythbusters Jr.
Feiten scheiden van fictie: de Mythbusters houden zich er al langere tijd mee bezig. Nu is er een nieuwe generatie jonge Mythbusters die, met behulp van Adam Savage, ongelofelijke claims en broodje aap-verhalen gaat onderzoeken. Kun je een bruikbare parachute maken van ducttape? Of een jetpack van brandblussers? Je ziet het in ‘Mythbusters Jr.’, vanaf dinsdag 7 januari om 21:00 uur.

Op kanaal 42 zender v.d. maand zie je de SD versie. De zender is in HD te zien als je het pluspakket afneemt op kanaal 83.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Jammer dat kanaal 42 met de zender van de maand niet in HD is.

Zelf heb ik het pluspakket en kan ik hem dus gelukkig in HD kijken. 

Reputatie 7
Badge +22

Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom deze kanaal niet in HD is. Maar ik denk dat het ook komt dat sommige zenders niet in HD is, en om dan steeds te schakelen van SD naar HD en andersom zal wel een issue zijn. En daarbij is het ook nog zo dat het zenders uit het pluspakket is, en natuurlijk is dit een verkooptruc van KPN om klanten naar het pluspakket te krijgen. Want dan kunnen ze het in HD zien. Maar zou ook eens een idee zijn om eens 1 zender te pakken uit een ander zenderpakketten:

  • Hindi-pakket
  • Duitse-pakket
  • Turkse-pakket

Als ik dan over verkopen heb. 😉👍🏼