Beantwoord

Zender van de maand mei 2017: NPO Zapp Xtra / NPO Best

• 26 april 2017
  • 14 reacties
  • 1771 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +27

Deze maand twee voor de prijs van één 🙂 NPO Zapp Xtra en NPO Best zijn de gedeelde zender van de maand.

NPO Zapp Xtra laat overdag allerlei leuke series voor kinderen van alle leeftijden zien. Teletubbies, Snuf de Hond, en Mike de Ridder, maar ook SpangaS, Klokhuis en Sesamstraat.

Vanaf 20:00 neemt NPO Best het stokje over. Zij laten de pareltjes van de Publieke Omroep zien. Kijk in mei bijvoorbeeld naar Penoza, of Goedenavond Dames en Heren. Een serie die zich afspeelt in de jaren zestig rondom de opkomst van televisie. De zusjes Eefje en Ietje auditeren allebei als omroepster bij de tv, wie krijgt de baan, en wat gebeurt er verder?

Daarnaast zenden ze ook regelmatig een Telefilm uit.

Kijk voor meer informatie op de site van NPO Best, de site van NPO Zapp Xtra of de zender van de maand pagina op onze website.

Heb je het Pluspakket al, dan kun je NPO Zapp Xtra/Best vinden vinden op kanaal 58 . Heb je het Pluspakket nog niet, kijk dan in mei gratis via kanaal 23. Als je ook na mei wilt blijven kijken, kun je het Pluspakket via de tv-ontvanger (Menu >> Mijn service >> Zenderpakketten ) of via je MijnKPN toevoegen aan je pakket voor €10 p/m.
icon

Beste antwoord door Marcia_ 2 mei 2017, 13:53

Inmiddels heb ik al een reactie gekregen: wij hebben een foutje gemaakt. De zender van de maand is niet Discovery World, maar NPO Best. Sorry als ik je nu blij gemaakt heb met een dooie mus 😞. Het topic is aangepast!
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Die zender is niet om aan te zien op een breedbeeldtv. Want zij zenden nog uit in 4:3 letterbox. Levert een enorm zwart kader op.
Reputatie 2
Badge
Het lijkt er dus op dat KPN de Discovery zenders niet uit het aanbod gaat halen, in tegenstelling tot Delta en waarschijnlijk Canal Digitaal..
Reputatie 4
Badge +4
Euh, waarom heb ik op kanaal 23 NPOZapp/Best en geen discovery world als zender van de maand?
Ik heb een glasvezel abonnement bij KPN.
Ben reuze benieuwd wat hiervan de reden is?

mvg Koos
Reputatie 7
Badge +27
Heel goed gezien, @Koos2! Het ligt in ieder geval niet aan jou, ik zie het ook 😉. De betreffende afdeling hierover heeft inmiddels een mailtje van me gekregen, dus hopelijk wordt het snel aangepast! Als ik een reactie terugkrijg, deel ik deze met jou. Bedankt voor je berichtje!
Reputatie 7
Badge +27
Inmiddels heb ik al een reactie gekregen: wij hebben een foutje gemaakt. De zender van de maand is niet Discovery World, maar NPO Best. Sorry als ik je nu blij gemaakt heb met een dooie mus 😞. Het topic is aangepast!
Reputatie 4
Badge +4
NPO Zapp/Best zit toch al in het basispakket? Wat is dan het nut om deze zender, zender van de maand te maken?

mvg Koos
Reputatie 7
NPO Zapp/Best zit toch al in het basispakket? Wat is dan het nut om deze zender, zender van de maand te maken?

mvg Koos
Goed punt! Vreemde keuze van Zender vd maand dus :~|
Reputatie 7
Badge +27
Topic aangepast! NPO Best was voorheen een eigen zender die wel in het Pluspakket zat. De zenders voor Zender van de maand worden al ruim van te voren uitgekozen. Ergens tussen dat moment en nu is NPO Best een deelkanaal geworden en kwam daardoor in het Basispakket terecht. Dit kon niet meer aangepast worden. Volgende maand wordt het weer een echte Pluspakketzender. Nogmaals dank voor de heads-up 🙂
Reputatie 7
Dat het in dit digitale tijdperk niet 1, 2, 3 aan te passen is...
Reputatie 7
Badge +15
Heeft waarschijnlijk te maken met licenties die ingekocht moeten worden :8
Reputatie 7
Badge +16
Volgens het overzicht in https://www.kpn.com/televisie/zenders/extra-zenders.htm is Brava TV zender van de maand. Zou een vreemde keuze zijn omdat deze zender binnenkort verdwijnt.
Reputatie 7
Badge +27
Dat is gek.. Ik kaart dat ook nog even aan, dan kan dat ook aangepast worden. Dankjewel!
Reputatie 7
Badge +18
Hahaha! 😃 Volgens mij gaat het goed mis daar bij de afdeling die over "zender van de maand" gaat. :P
Ach, waar "gewerkt wordt", worden er ook fouten gemaakt! 😃 😛
Reputatie 1
LOL, per 1 augustus 2016 zijn NPO Zapp en NPO Best al één gecombineerd kanaal. De keuze is dan wel heeeeel erg van te voren gemaakt 😃

Reageer