Beantwoord

Zender van de maand niet te ontvangen op kanaal 87

  • 1 February 2019
  • 13 reacties
  • 333 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Beste KPN-moderatoren,
De zender van de maand op kanaal 87 is door mij niet te ontvangen, de decoder springt dan meteen naar kanaal 191.
Medio januari zijn mijn HD-zenders verplaatst van 701.... naar 1.....
Zie onderstaande link:
https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-en-kpn-tonen-wilde-dieren-van-nat-geo-wild-aan-alle-klanten/
Ik ben Telfort-klant en heb de vraag ook daar gesteld, maar omdat kanaal 87 deze maand geldt voor KPN, Xs4All en Telfort stel ik hem ook hier.
icon

Beste antwoord door PeterG 1 February 2019, 16:49

Bekijk origineel

13 reacties

Vanmiddag even bij een relatie geluncht en die heeft een basis-pakket van het échte' KPN en kan gewoon op kanaal 28 de zender van de maand ontvangen.🤔
Kanaal 87, zoals genoemd door TotaalTV, blijkt niet te kloppen, maar bij mij werkt kanaal 28 dus niet (meer).
Bij de zender van de maand december werkte kanaal 28 ook niet voor mij en meerdere andere klanten, de TD moest toen in de achterliggende systemen iets doen waardoor we kanaal 28 wel (weer) konden ontvangen,maar in januari dus niet(meer).
28 is bij mij ook Telfort gewoon te zien als onderdeel van het 'uitgebreide' pakket. 87 ook en waarchijnlijk niet normaal te zien omdat het geen basispakket zender is. De zeer vreemde zet om een reclame kanaal niet door te geven in het basis pakket is met de introductie van dat pakket al eens naar gevraagd.
Klopt Jan-D. Dit is echter geen technische storing.

Als je het basispakket hebt bij Telfort dan heb je kanaal 28 "zender v.d. Maand" ook NIET. Dit pakket is namelijk magerder dan het basispakket bij KPN en xs4all. Daar zitten meer zenders/kanalen in. Telfort is niet voor niks wat goedkoper.

Zender vd maand is overigens altijd eentje uit het pluspakket. Om de zender via een pluspakket kanaal te zien (deze keer dus NAT GEO WILD via 87) dien je het pluspakket af te nemen.

Wil je, bij Telfort, ook het Zender vd Maand kanaal dan dien je bij hen het "uitgebreid tv pakket" af te nemen. Je krijgt er dan de onderstaande zenders bij. (die je dus nu allemaal niet hebt)

21 Investigation Discovery
28 Zender vd maand
32 History
49 Arte
41 Euronews
42 Al Jazeera
92 France 2
93 RTV-7
37 Viceland
95 Antena 3
96 RAI UNO
129 Zing
140 TRT Türk
651 Erotiek boutique

Voor deze uitbreiding betaal je bij Telfort € 5 per maand.

Bron: breedbeeldweetjes, zenders kpn, telfort, xs4all/.
Hallo @Galdor68 en @PeterG ,
Bedankt voor jullie reacties.
Als de 'zender van de maand' alléén in een extra- of pluspakket zitten heeft het ook geen zin die zender te promoten voor alle KPN/Telfort/Xs4All-klanten, want die klanten hebben die zender al.
Volgens TotaalTV wordt die zender gepromoot voor (bijna) alle klanten.
Telfort gaf in december aan dat er iets niet goed zat en na aanpassing kon ik en anderen alsnog naar kanaal 28 kijken.
Bij de kabelboer waar ik eerst klant was kennen ze ook de zender van de maand, dan had je écht een extra zender gratis er 1 maand bij en als je dat dan een geweldige zender vond nam je een pluspakket o.i.d. en daar is het de providers uiteindelijk om te doen.
Via de website van Telfort wordt overduidelijk vermeldt dat Zender v.d. Maand (28) alleen te krijgen is met het pakket "Uitgebreid TV pakket".
https://www.telfort.nl/persoonlijk/internet-tv-bellen/interactieve-tv/zenderpakketten/uitgebreid-tv-pakket.htm (even beetje doorscrollen naar onder over de helft of klik op 'link: zenders uitgebreid tv pakket' onder de tekst: 14 extra zenders.)

Het artikel op TotaalTV klopt, zoals gewoonlijk, weer niet helemaal. Vandaar mijn aanvullende reactie daar nu net.

Telfort heeft de volgende zenderpakketten
Basispakket (zonder bijv. Zender v.d. maand op 28 ea.)
Uitgebreid TV pakket (nog 14 zenders w.o. zender v.d. maand)
Pluspakket

Bij kpn en xs4all zijn die eerste 2 pakketten het basispakket.
@Jan-D zoals aangeven in het topic op het Telfort forum is daar regelmatig naar gevraagd.


In de praktijk gaat de uitspraak:
Telfort is niet voor niks wat goedkoper.

niet op in dit geval de prijs van internet en TV was voor de introductie van dit uitgebreide pakket al €42,50 tegen over €35,00 voor alleen internet mede door de prijsverhoging van € 2,50 vorig jaar.

Daarmee kan je stellen tv €7,50 per maand (40 kanalen) kost tel daar die €5,00 (14 kanalen) bij op dan kom je toch echt duurder uit dan het huidige KPN prijs verschil van € 10,00

Nu even alleen naar de kosten van TV gekeken en de kale internet prijs buiten beschouwing gelaten.

Klanten van voor begin 2018 hebben wel het volledige pakket willen deze klanten verlengen raken ze 14 kanalen kwijt die per saldo meer kosten mee brengen om deze weer te zien.
Ergo, feitelijk is Telfort dus duurder dan KPN.

??? @Galdor68
Ergo, feitelijk is Telfort dus duurder dan KPN.

??? @Galdor68

Puur op basis van wat nieuwe klanten krijgen op tv gebied mischien wel, op de totale kosten niet dan kan je beter NLe kiezen, dit hangt ook weer samen met wat je verder aan extra's nodig hebt en KPN compleet €5,00 korting per mobiel is beter dan €5,00 op de thuis factuur. Voor nu zeg ik nieuwe klanten heb je geen mobiel bij Telfort kies een ander.
Op Compleet gebied kan KPN mij nog niet bekoren zelfs niet met die korting.
En dus mijn achtergrond van het geen HD glas op alle kanalen aanbieden.

Dat voor mij maakt zowel Telfort als KPN de verhouding prijs product niet waard.
Reputatie 7
Badge +28
National Geographic Wild meldt zelf dat de zender ook bij Telfort vrij verkrijgbaar is in het basispakket.

bron : https://www.nationalgeographic.nl/nat-geo-wild/2017/12/op-welk-kanaal-vind-je-national-geographic-wild

Speciaal voor de Big Cat Month is National Geographic Wild vrij verkrijgbaar in je basispakket, bekijk hier op welk kanaal jij National Geographic Wild kunt zien. Dit overzicht geldt voor Nederland en Vlaanderen.

ProviderKanaalnummer
KPN 23
Telfort (witte afstandsbediening) 23
Telfort (zwarte afstandsbediening) 33
Xs4all 23
Ziggo 204
Delta 23
Tele2 21
Caiway 27
Online.nl 30
Canal Digitaal 47
YouFone 26
Kabelnoord 13
SKV 999
Onsbrabantnet 23
ON 23
Orange 14
Telenet (Play pakket) 355
Proximus (Nature pakket) 97
@Noordzee
Ik kan merken dat je het product Interactieve TV niet hebt. Sinds 1 juli 2018 is het Zender vd maand kanaal verplaatst van 23 naar nu 28. Op de website van NGC staat wat dat betreft OUDE INFO.
Ook voor wat betreft XS4All, wat gelijk is aan KPN, klopt kanaal 23 NIET meer. En ON en OnsBrabantNet is overgenomen door KPN waardoor die klanten de ZVDM nu ook op 28 hebben.

Verder is het al heel lang dat "zender vd maand" geen deel uit maakt van het basispakket bij Telfort. (dat is niet voor niks wat goedkoper dan bij KPN)
Telfort kijkers hebben 'm dus alleen als je het uitgebreide tv pakket afnemen.
Reputatie 7
Badge +28
Klopt Peter,

Maar ik vond het wel grappig om dit bericht hier te delen, omdat er kennelijk op meerdere plekken (Totaal TV, Nat, Geo.) verkeerde info staat.

Voor de rest heb ik inderdaad geen verstand van Interactieve TV. 😋
Ik vind het wel leuk om hier wat discussies mee te maken.
Dan moet NGW hun eigen info updaten.

Kanaal 23 is bij Telfort het Beleef KPN kanaal voor de witte afstands bediening.
Kanaal 33 voor de zwarte (Amino's) klopt wel Telforts zender van maand.
Kanaal 83 het pluspakket kanaal voor de Amino's.

Sinds April 2018 Bron is in mijn boek niet heel lang @PeterG

@Noordzee 😜
Dit klopt i.i.g. 😉
https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/2019/02/01/zender-van-de-maand-nat-geo-wild/

Reageer