Vraag

Zenderaanbod KPNiTV , waarom werken de belangrijkste zenders Canvas en Een niet buiten de deur op de IPad?

  • 10 March 2019
  • 6 reacties
  • 304 keer bekeken

beste ,
recent ben ik overgeschakeld van Ziggo op KPN iTV , digitale tv thuis en ook digitaal tv via de IPad.
Tot mijn verbazing kan ik de belangrijkste zenders van heel het televisieaanbod van KPN , te weten : Canvas en Een, niet op IPad bekijken buiten de deur ....?
Vreemd , want bij Ziggo was dit geen enkel probleem . Ik zou van KPN toch minstens ook verwachten dat die service te leveren moet zijn voor haar klanten , net als bij Ziggo ?
Hoe kan dit ?
Met rechten kan het volgens mij niet te maken hebben , want Ziggo kan het ook .
Of heeft het te maken met afspraken tussen commerciële Nederlandse commerciële zenders en KPN om zo de betere zenders van de Nederlandse markt te weren ..?
Ben benieuwd of anderen deze handicap van KPNiTV ook ervaren ?
En of KPN hieraan iets wil gaan doen .
Bedankt Mvrgr

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
KPN heeft geen rechten om deze zenders via het iTV platform aan te bieden.
Overigens is dat, naar ik begrepen heb, bij Ziggo ook zo.
Reputatie 7
Badge +25
Hoi Snoepgoed. Waarom vind je Canvas en Een de belangrijkste zenders? Puur een vraagje uit nieuwsgierigheid aangezien ik nooit naar die zenders kijk.

Maar dit heeft inderdaad met rechten te maken. Dat Ziggo wel die rechten heeft, betekent niet dat KPN ze ook heeft. KPN zou dus die rechten moeten krijgen/kopen/bedingen in de contracten met de betreffende leveranciers. Of dat ook daadwerkelijk binnen afzienbare tijd gaat komen weet ik niet eerlijk gezegd. Ik heb er nog niets over gehoord in ieder geval.
Beste , bedankt voor de reactie.
Dat ik graag naar Belgische zenders kijk heeft te maken met mijn persoonlijke smaak en interesses.
Wat ik waardeer in die zenders is : mooie films , inhoudelijke programma’s en prettige omgangsvormen en taalgebruik .
Nederlandse zenderaanbod wordt natuurlijk steeds commerciëler en Amerikaanser ; maar ook veel platter .
Zo begrijp ik persoonlijk bijvoorbeeld niet dat een bepaalde zender “Utopia” nog steeds mag uitzenden ...wat worden wij als kijker nou wijzer van .... of wegmisbruikers uit 1980 ....
Spreekt toch geen enkel interesse in de kijker ( klant) uit , dan louter de zender opvullen en bezet houden.

Dus wat mij betreft kiest KPN ook voor de kijker/klant en probeert het het beste aanbod van zenders ook vrij te maken voor IPad gebruik .
Rommel op tv is er al genoeg , dus waarom niet wat betere zenders erbij !

Mvrgr
Reputatie 7
Badge +25
Zo begrijp ik persoonlijk bijvoorbeeld niet dat een bepaalde zender “Utopia” nog steeds mag uitzenden ...wat worden wij als kijker nou wijzer van .... of wegmisbruikers uit 1980 ....
Hier ben ik het helemaal mee eens hoor. Ik neig persoonlijk juist meer richting On Demand diensten zoals bijvoorbeeld Netflix.

Ik hoop voor je dat we Canvas en Een gaan aanbieden via de iTV (buitenshuis)! Goed dat je je wens hier laat weten trouwens.
Beste Paul , bedankt voor je reactie .
En wie weet doet KPN iTV wat met mijn opmerking.
Met vriendelijke groet ,

Ik vind het bekijken van Belgische en Duitse zenders, inclusief ARTE, op mijn iPad met KPN-iTV, terwijl ik thuis ben en aangesloten ben op KPN glasvezel, essentieel. Bij de eerste dag van het ingaan van het KPN abonnement blijkt dat ik deze zenders niet op mijn iPad kan bekijken. Daarom overweeg ik direct het abonnement weer op te zeggen en terug te keren naar Ziggo, waar dit wél mogelijk was. Zeer slechte informatieverschaffing door KPN. Ik voel me belazerd.