Beantwoord

Zenderaanbod TV5 Monde

  • 25 May 2019
  • 20 reacties
  • 3852 keer bekeken

Heb sinds twee dagen TV van KPN en Ziggo TV vaarwel gezegd.
Maar een goede daad blijft nooit ongestraft!
Een van onze favourite zenders kunnen we niet meer ontvangen namelijk TV5 Monde
Dit is voor cultuur en natuur een geweldige zender met vaak Nederlandse ondertitels

icon

Beste antwoord door Paul van KPN 27 May 2019, 12:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Wat erg zeg.

En hoe ga je nu verder?
Tja het huiswerk niet gedaan? De zenderlijst van te voren bekeken?
Deze zender is al ruim een jaar weg.
Reputatie 7
Badge +28
Geen enkel probleem. Ik kijk deze zender (met Nederlandse ondertiteling) gratis via de satelliet.
Daarnaast zijn daar (Zowel op de Astra 1 als op de Hotbird) nog zeker vijf Franse HD-zenders te bekijken.

En honderden andere TV-zenders.

Dus gewoon even een schoteltje neerzetten.
Wat vervelend voor je. Je gaat me echter niet zeggen dat je dat niet van te voren wist. Het is in mei 2018 aangekondigd en sinds 1 juli 2018 is ie er niet meer. Dat heeft uitgebreid overal gestaan. En je checkt toch even het aanbod bij een gewenste provider. Ze hebben allemaal hun zenderoverzicht op hun sites beschikbaar.
Echt medelijden kan ik dus niet hebben 😕 ....
Natuurlijk heb ik gezien dat KPN deze zender niet (meer) aanbiedt.
Ik zoek nu medestanders om KPN te bewegen om op hun besluit terug te komen.
Reputatie 4
Badge +1
Ik wens je veel succes, maar zie de kans dat er iets veranderd heel grim in.
Reputatie 7
Badge +28
@Prudent : Dat je je abonnement op Betaal-TV opzegt, kan ik wel begrijpen. De prijzen die de zendereigenaren vragen aan de providers rijzen de pan uit. Daardoor blijven de abonnementsprijzen maar stijgen. Op Totaal TV staat vandaag bijvoorbeeld een artikel waarin staat dat de Eredivisie CV in de toekomst een nog hogere vergoeding wil vragen aan de providers. Kassa!

Er is ook een gratis alternatief. Eenmalig een investering in apparatuur en daarna kijk je gratis naar duizenden zenders, waaronder de NPO, alle regionale zenders, alle belangrijke Duitse en Engelse zenders en inderdaad ook TV5.

Meer weten. Kijk maar is hier:
https://forum.kpn.com/de-huiskamer-5/dit-is-mijn-nieuwe-tv-ontvanger-470333
Bedenk me ineens iets. Je zal na 2 dagen nog niet fysiek afgesloten zijn. TV5 is bij Ziggo ongecodeerd te krijgen. Dus als er nog signaal is zelfs zonder abonnement.

Sluit de TV met coax aan op je kabelaansluiting en stel het FTA pakket eens in.
Gegevens zie hier.
Reputatie 7
Badge +25
Heb sinds twee dagen TV van KPN en Ziggo TV vaarwel gezegd.
Maar een goede daad blijft nooit ongestraft!
Een van onze favourite zenders kunnen we niet meer ontvangen namelijk TV5 MondeDit is voor cultuur en natuur een geweldige zender met vaak Nederlandse ondertitelsNatuurlijk heb ik gezien dat KPN deze zender niet (meer) aanbiedt.
Ik zoek nu medestanders om KPN te bewegen om op hun besluit terug te komen.

Is het wel een straf als je er zelf voor kiest?🤔 Goede daad ben ik het uiteraard mee eens.

Maar die medestanders vind je hier. De grote zenderwijzigingen van dit jaar zijn inmiddels ruimschoots aangekondigd/besproken, dus ik verwacht niet dat de zender (binnenkort) terugkomt. Je weet het natuurlijk nooit, ook Brava is uiteindelijk teruggekomen...
@Prudent : Dat je je abonnement op Betaal-TV opzegt, kan ik wel begrijpen. De prijzen die de zendereigenaren vragen aan de providers rijzen de pan uit. Daardoor blijven de abonnementsprijzen maar stijgen. Op Totaal TV staat vandaag bijvoorbeeld een artikel waarin staat dat de Eredivisie CV in de toekomst een nog hogere vergoeding wil vragen aan de providers. Kassa!

Er is ook een gratis alternatief. Eenmalig een investering in apparatuur en daarna kijk je gratis naar duizenden zenders, waaronder de NPO, alle regionale zenders, alle belangrijke Duitse en Engelse zenders en inderdaad ook TV5.


We praten hier niet over Eredivisie CV. Van mij mag het meteen weg, maar er zullen best wel veel mensen zijn die hier die Euro 7,50 voor over hebben.

We praten hier over TV5. Die schrijven op Internet dat ze 2 cent per abonnement vragen voor ondertiteling. Iets dat voorzover ik weet niet op gratis sateliet aanwezig is.

A
Reputatie 3
Badge
veel te lang, veel te stil, alsof iedereen zich erbij heeft neergelegd dat KPN niet blijkt te luisteren naar een aanzienlijk deel van haar kijkers dat o zo graag TV5 Monde terug wil..
maar ja, KPN is natuurlijk bedoeld om die meute te bedienen die heel veel op de IPhone zit en nauwelijks TV kijkt; kijkers die weinig telefoongebruik hebben, daar hebben ze bij KPN geen boodschap aan.
dat blijkt ook al uit de grote onzorgvuldigheid (of zeg maar goedkoopte) van het zenderaanbod:
meer dan 20 nutteloze zenders plus een handvol zenders dat om niet verklaarbare redenen dubbel wordt aangeboden.
je zou zeggen: ga eens een keer echt met de stofkam door die luizenbol van zenders.
of is er niemand van KPN die meeleest met dit forum?
Badge +19
Heb je ook al bij de betreffende zender geïnformeerd of die weer met kpn in zee willen? Want er zitten natuurlijk 2 kanten aan het verhaal.
Heb je ook al bij de betreffende zender geïnformeerd of die weer met kpn in zee willen? Want er zitten natuurlijk 2 kanten aan het verhaal.
TV5 is helemaal niet blij met de verwijdering bij KPN:
http://europe.tv5monde.com/nl/blog/events/belangrijke-informatie-voor-klanten-van-kpn-xs4all-en-telfort

Sinds ik dagelijks mail ontvang van filmvandaag.nl, zie ik pas wat voor mooie films ik allemaal mis. De mooiste films worden namelijk uitgezonden bij tv5monde. Erg jammer hoor dat KPN deze zender heeft verwijderd uit het pakket. En nee tv2 France is geen goed alternatief. Ik overweeg serieus over te stappen. Deze beslissing getuigt van incompetentie bij het management van KPN.

Mvg Wilma Brussé

Sinds ik dagelijks mail ontvang van filmvandaag.nl, zie ik pas wat voor mooie films ik allemaal mis. De mooiste films worden namelijk uitgezonden bij tv5monde. Erg jammer hoor dat KPN deze zender heeft verwijderd uit het pakket. En nee tv2 France is geen goed alternatief. Ik overweeg serieus over te stappen. Deze beslissing getuigt van incompetentie bij het management van KPN.

Mvg Wilma Brussé

Inderdaad,

het zenderpakket van kpn is bedroevend. Zeer veel usa pulp. Alleen Npo en belgie/sporza worden bekeken door ons. De rest vind ik niet aan te gluren. Zeer zeer spijtig dat tv 5 verdwenen is. Waarom is het niet mogelijk om je eigen zenderpakket samen te stellen?

mvg Ron
 

 

 

 

 

Inderdaad,

Waarom is het niet mogelijk om je eigen zenderpakket samen te stellen?

mvg Ron
 

 

 

 

Omdat de provider (lees KPN)  de distributie rechten aan de door jou gekozen zenders moet afdragen. Er zal met de desbetreffende distibuteurs een prijs worden afgesproken op basis van het totaal aantal klanten die een provider heeft niet op basis van het letterlijke aantal kijkers. 

Het moet dus wel financieel uit kunnen de dienst die Nederland had namelijk Knippr heeft het niet kunnen redden, hoewel ik van mening ben dat ze te vroeg zijn gestopt. De distributeur moet Nederland ook als gunstige afzetmarkt zien neem de NBC kanalen SyFy en 13th street hier niet meer zichtbaar.

Verder is het mogelijk niet veel voordeliger mede door de huidige mediawet die het minimaal aantal kanalen per hoeveelheid klanten heeft verplicht gesteld, dit kan voor NLZiet nadelig zijn als ze teveel klanten krijgen.

Bij Knippr zat je verplicht vast aan de Nederlandse commercielen deze kon je niet uitzetten. Dus eerst moet de mediawet worden aangepast daarna is er meer mogelijk. Ik heb destijds Knippr bekeken maar kwam duurder uit dan de huidige € 10,00 

 

Inderdaad,

Waarom is het niet mogelijk om je eigen zenderpakket samen te stellen?

mvg Ron
 

 

 

 

Omdat de provider (lees KPN)  de distributie rechten aan de door jou gekozen zenders moet afdragen. Er zal met de desbetreffende distibuteurs een prijs worden afgesproken op basis van het totaal aantal klanten die een provider heeft niet op basis van het letterlijke aantal kijkers. 

Het moet dus wel financieel uit kunnen de dienst die Nederland had namelijk Knippr heeft het niet kunnen redden, hoewel ik van mening ben dat ze te vroeg zijn gestopt. De distributeur moet Nederland ook als gunstige afzetmarkt zien neem de NBC kanalen SyFy en 13th street hier niet meer zichtbaar.

Verder is het mogelijk niet veel voordeliger mede door de huidige mediawet die het minimaal aantal kanalen per hoeveelheid klanten heeft verplicht gesteld, dit kan voor NLZiet nadelig zijn als ze teveel klanten krijgen.

Bij Knippr zat je verplicht vast aan de Nederlandse commercielen deze kon je niet uitzetten. Dus eerst moet de mediawet worden aangepast daarna is er meer mogelijk. Ik heb destijds Knippr bekeken maar kwam duurder uit dan de huidige € 10,00 

Galdor,

Misquoting is een bekend gedrag van zogenaamde “bots” gewoon door KPN betaalde personen. Jouw antwoord lijkt hier erg op. Voor een eindgebruiker is jouw antwoord 0,0 van belang.

 

Gallomanie schreef:

Inderdaad,

het zenderpakket van kpn is bedroevend. Zeer veel usa pulp. Alleen Npo en belgie/sporza worden bekeken door ons. De rest vind ik niet aan te gluren. Zeer zeer spijtig dat tv 5 verdwenen is. Waarom is het niet mogelijk om je eigen zenderpakket samen te stellen?

En niet alleen datgene wat jij daaruit misquote door een bijzin tot hoofdvraag te maken. 

 

Dit schreef ik er eerder over :

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/zenderpakket-niet-meer-nodig-met-huidige-technische-mogelijkheden-457345

@CorL ik geef antwoord op het stukje waarom er geen keuze voor eigen pakketten is. Die vraag staat verder los van het niet meer doorgeven van TV5 en het totale aanbod.

Ik zie zelf ook liever gister dan vandaag een volledig vrije keuze komen. Het huidige pluspakket bevat mij nog teveel overbodig spul. Voer maar een apart muziek pakket in en haal die kinderkanalen eruit. TM heeft dat beter voor elkaar het is dan eigen keuze als je meer gaat betalen dat is de consequentie.

Om aan de huidige mediawet te voldoen laat ons 30 kanalen kiezen uit het volledige aanbod. Daarmee komt nog steeds TV5 niet terug dat is een afweging op basis van de kijkcijfers geweest.

Wbt TV5, via de website zijn  allerlei streams, maar dat is geen goed cq volledig alternatief zeker ?