Beantwoord

Zenderpakketten afmelden via TV ontvanger

  • 13 July 2019
  • 18 reacties
  • 483 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Gisteren heb ik via mijn iTV oontvanger 3 extra pakketten afgemeld. Het pluspakket, is OK afgemeld. Fox eredivisie is OK afgemeld en ook Ziggo Sport is OK afgemeld. Tot mij verbazing ontdekte is vandaag dat de Ziggo Sport nog steeds in de kanalenlijst staat en daar kan ik ook weer naar kijken. Nog vreemder is dat in het kosten overzicht op de website als te factureren staat Fox Sport ad € 9,99. Ik kan nu ook niet meer in de functie wijzigingen pakketen komen. Hier word vermeld "de wijzigingen zijn pas mogelijk na verwerking van de mutaties". Wat moet ik nu doen?

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.
icon

Beste antwoord door Susan_ 18 July 2019, 10:38

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Even wachten tot de mutaties verwerkt zijn. Het is nu weekend, dus mogelijk kan dat morgen weer.

De andere oplossing is misschien nog wel beter. Bellen met 0800 - 0402. En daar dan de afmelding voor Ziggo Sports doorgeven. Dat kan je nu al doen.

Hoe kan ik (Ziggo Sports) opzeggen?

Om je te helpen met opzeggen, hebben we je naam, geboortedatum en de laatste 3 cijfers van je rekeningnummer nodig.
Houd dit bij de hand als je wilt opzeggen.

Bel ons

  • Elke dag gratis bereikbaar van 08.00 tot 22.00 uur
  • Direct geregeld
  • Gemiddelde wachttijd: 1 minuut
  • Bel met het nummer dat bij ons bekend is, dan kunnen we je nog sneller en beter helpen
0800 0402
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Uncle, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Normaliter zou het binnen enkele minuten wel verwerkt moeten zijn, de wijziging. Maar omdat het 3 tegelijkertijd zijn, kan het misschien net wat langer duren. Daarnaast kan het in het weekend ook wat meer vertraging hebben.

Heb je inmiddels wel de bevestiging dat het opgezegd is en zijn de zenders niet meer te bekijken? Anders moet ik even kijken wat er misgaat. Mocht dat het geval zijn dan ontvang ik graag enkele gegevens. Zou je dan jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer(s)?

Ik hoor graag van je!
Reputatie 2
Badge
Dag Susan, Als het goed is dan is mijn profiel bij u bekend. Heb ik gisteren aangevuld. Zowel toegang in mijn iTV ontvanger als de website voor wijzigingen is geblokkeerd. Vanochtend gesproken met de klantenservice afdeling maar die hebben het kennelijk nog niet opgelost. Ik heb alle drie pakketen via de iTV ontvanger beëindigd. Toekomstige facturatie laat zien dat Fox Sport Eredivisie nog steeds staat gefactureerd en ik ontvang Ziggo Sport. Dit abo en ook Fox zal ik vanaf 12 juli natuurlijk niet betalen. Verder kan ik niets doen omdat de zaak geblokkeerd is. Hopelijk kunnen jullie deze zaak voor me oplossen. Graag hoor ik van je.
Reputatie 7
Badge +21
@Uncle, ik zag nog niks staan vandaar dat ik er naar vroeg. Maar, inmiddels kan ik alle gegevens zien! De order van 12-07-2019 staat nog open, dat is wat ik (net als mijn collega's) kan zien. De reden is helaas niet zichtbaar, iets op de achtergrond loopt vast. Ik heb nu een ticket aangemaakt voor de achterliggende afdeling zodat zij dit alsnog (handmatig) gaan verwijderen. Helaas kan ik pas als dat gelukt is weer wijzigingen aanbrengen..

Ik kan wel beloven dat je niet langer dan 12 juli betaald voor de twee extra pakketten. Ik heb aangevraagd of de facturering ook vanaf 12 juli voor die twee pakketten gestopt kan worden. Hier heb ik hier verder geen invloed op, maar het is een vraag die ik heb gesteld in het ticket. Stel, ze kunnen de facturatie niet aanpassen en je hebt langer voor de pakketten betaald, dan zal ik de kosten vergoeden die je hebt gemaakt vanaf 12 juli tot die datum. Omdat het pas op de factuur van augustus te zien is, moeten we daar wel even geduld voor hebben. Maar is die factuur gekomen en heb je langer dan tot en met 12 juli ervoor moeten betalen, reageer dan nogmaals in dit topic en stuur mij dan even een privébericht dan ga ik het voor je corrigeren (op de factuur die daarna komt).

Ik hoop dat het op deze manier alsnog snel goedkomt!
Reputatie 2
Badge
Dank Susan, Het is dus afwachten geblazen. Kennelijk is het afmelden via het systeem via de tv ontvanger niet goed uitgetest. AIs ik dat allemaal geweten had dan had ik die afmeldingen gewoon via de PC gedaan.

Misschien is het goed de reden van mijn afmeldingen te weten. Het internet via DSL is te traag om een goed beeld via iTV ontvanger hier te realiseren. Hangende en schokkende beelden. Ik ben nu in afwachting van glasvezel dat nu in onze buurt aangelegd wordt en hopelijk binnenkort ook bij mij beschikbaar komt. In de tussentijd kijk ik TV via digitenne en via de TV app van KPN. De laatste geeft nog een redelijk beeld.

Bedankt ik wacht het verder af. Groet en een fijne dag nog.
Dank Susan, Het is dus afwachten geblazen. Kennelijk is het afmelden via het systeem via de tv ontvanger niet goed uitgetest. AIs ik dat allemaal geweten had dan had ik die afmeldingen gewoon via de PC gedaan.
Dan was er met 3 tegelijk ook een crash ontstaan. Het systeem kan niet meer dan 1 wijziging tegelijk aan.
Dus 1 pakket uitzetten, ca. 24 uur wachten en volgende pakket uitzetten etc.
Een pakket is op je ontvanger binnen een kwartier uit, maar op de achtergrond moeten er administratief nog dingen gebeuren. Vandaar dat ik die 24 uur noem.
Feitelijk heb je het systeem een zwaard in z'n kont gedouwd 😉
Reputatie 2
Badge
Nou dat is duidelijke taal dus. Dat kon ik niet weten natuurlijk want ik heb geen waarschuwing gezien. Jullie zullen dus dat zwaard eruit moeten trekken en na moeten denken er een meer stabiel systeem van te maken of na één mutatie een slot van 24 uur moeten maken op het mutatie scherm.

Sorry van al die overlast. Peter doe je best en ik wacht het verder af.
Ik ben met je eens dat er bij 1 (één) wijziging direct een blokkade zou moeten komen totdat de volgende kan.

Susan heeft de "achterliggende afdeling" al aangestuurd om het zwaard eruit te trekken en de niet uitgevoerde wijzigingen (omdat het dus is vastgelopen) handmatig uit te voeren.

Mocht je 1 of meer v.d. pakketten weer willen aanzetten (bv als het voetbalseizoen weer begint)... geleidelijk aanzetten 😉 😁

Ook toevoegen of verminderen v.e. decoder is een wijziging. Gaat ook niet samen met andere wijzigingen.
Reputatie 7
Badge +21
@Uncle, volgens mij zijn de pakketten inmiddels verwijderd! Zowel Ziggo Sport als Fox Sports Eredivisie. Helaas is de reden van de opzegging van de pakketten minder fijn, maar wel goed om te lezen dat er verbetering aankomt. Ook als dat niet van KPN is hoor!

Zoals gezegd, mochten ze langer op de factuur staan dan tot en met 12 juli, dan hoor ik opnieuw van je in augustus 😉
Reputatie 2
Badge
Dank je Susan voor je reactie. In Diemen wordt door KPN een glasvezel netwerk aangelegd. Het zal nog wel even duren maar het komt eraan. Heb het even gecheckt. Alles lijkt nu OK! Hoop dat ook de facturatie goed komt maar dat is van andere zorg. Bedankt voor al je goede service.
Reputatie 7
Badge +21
Geen probleem, graag gedaan tot zover. En mocht je in augustus de factuur krijgen en ik moet nog iets corrigeren dan weet je me te vinden! 😉
Reputatie 2
Badge
Dag Susan, Ik heb zoeven de factuur van KPN ontvangen over de maand juli/augustus. Deze is niet correct omdat ik de € 17,50 zes maanden korting op mijn internet/basis TV aansluiting mis. Graag je reactie.
Reputatie 7
Badge +21
@Uncle, ik heb even meegekeken en het lijkt alsof de korting, door al deze perikelen, uitgezet is. Ik heb onze facturatie afdeling aangestuurd hiervoor! Ik hoop snel meer bericht te krijgen zodat het gecorrigeerd kan worden!
Reputatie 2
Badge
Dag Susan, Dank voor je reactie. Is er al terugkoppeling van de afdeling facturatie? Ik zie op m'n bankrekening dat het onjuiste bedrag wordt geïncasseerd. Ik vertrouw erop dat het e.a. volgende maand wordt gecorrigeerd.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Uncle, Susan is inmiddels met vakantie, maar help je graag verder. Ik lees dat het niet is opgepakt, omdat het niet bij de juiste afdeling is uitgekomen. Ondanks dat wil ik je een ander voorstel doen. Wil je reageren op mijn privébericht? Dan bespreken we het daar verder.
Reputatie 2
Badge
Dag Susan, Heb mijn nieuwe factuur zoeven bekeken. Bedankt dat de vorige maanden korting van de factuur afgetrokken zijn. We zijn nu halverwege de 6 maanden korting. Op de factuur had dus ook de korting over de komende maand moeten staan en hierna nog 2 maanden van € 17,50. Het blijft dus toch tobben met de administratie bij jullie. Sorry maar ik heb nu spijt dat ik bij Ziggo weggegaan ben. Daar hebben ze de zaakjes beter op orde.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Uncle. Wat vervelend dat de factuur opnieuw niet klopt. Ik ga dit verder voor je uitzoeken. Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd. Als je me er een reactie op stuurt help ik je verder! Ik hoor graag van je!
Reputatie 7
Badge +21
Het klopt dat je de eerste 6 maanden een welkomstkorting ontvangt. Ik zie dat deze korting is verdwenen nadat je het abonnement hebt aangepast in MijnKPN. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik heb het resterende bedrag in één keer gecorrigeerd. Dit bedrag ontvang je op de eerst volgende factuur.

Reageer