Beantwoord

Zenders die schutteren.

• 6 oktober 2016
  • 16 reacties
  • 242 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +13
Hallo, ik heb al een paar dagen dat er op TLC een programma schuttert, en NPO 1 gisterenavond ook. Was bij 1 programma op de genoemde zenders. Ik dacht, ik maak hiervoor maar een nieuw topic aan, aangezien ik dit in een ander topic wat ik had gestart ook had gevraagd, maar dat ging heel ergens anders over.
icon

Beste antwoord door fame29 12 oktober 2016, 14:35

Nu net weer even gezien, weer op TLC. Maar het gebeurt maar af en toe, hou het wel in de gaten, anders ga ik hetgeen doen wat Dennis en Erik me hebben aangeraden en laten zien.
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Is het op TLC ook steeds hetzelfde programma dat opspeelt? Dan lijkt het in eerste instantie aan die programma's te liggen. Kun je noemen om welke programma's het gaat?
Reputatie 7
Badge +18
fame29 maakt ook gebruik van een DVS. Ze heeft al een nieuwe modem. Ik geloof de V10. Ik heb haar al een keer eerder gevraagd of het bedraad kon, maar helaas is dat in hun huis niet mogelijk.

fame29, welke devolo's heb je? de 650? Staat op de voorkant, of aan de achterkant. Meestal staat het aan de voorkant. 🙂
Reputatie 6
Badge +13
Hoi allebei, ik heb de 650, ja meestal wel, say yes to the dress om 20.00 uur. Nu niet gezien, maar dat kan natuurlijk wel gebeurd zijn, toen ik nog niet keek. En op NPO1 was het tussen kunst en kitsch. Ik heb inderdaad de V10 Dennis.
Reputatie 7
Badge +27
Bij storing die door de draadloze verbindingsset wordt veroorzaakt verwacht ik dat dit vaker gebeurt, in plaats van alleen bij specifieke programma's. Het is wel de moeite waard om het even in het achterhoofd te houden. Vooral nu het 's avonds weer eerder donker wordt. Dat betekent namelijk dat mensen 's avonds weer lampen aanhebben en dergelijke. Deze verandering in gebruik van het elektriciteitsnetwerk kan voor wat verstoring zorgen.

Op TLC was het bij Say Yes to the Dress zeg je. Ik zie in de gids dat dat programma vaker over de dag verspreid uitgezonden wordt. Kun je eens kijken of het dan ook stoort? Dan kunnen we achterhalen of het echt een programmaverstoring is, of dat het misschien toch aan de dvs ligt.

Reputatie 6
Badge +13
Het was ook bij Four Weddings, een keer. Nee die stoort alleen maar om 20.00 uur. De rest niet. Daar kijk ik ook vaak naar, maar daar stoort het niet.
Reputatie 7
Badge +27
Kun je vanavond dan eens, zo rond acht uur eens wat heen en weer zappen en een paar zenders proberen om te kijken of je daar ook haperingen hebt? Zo ja, dan lijkt het toch de dvs te zijn. Wat je dan het beste kunt doen is ze even opnieuw koppelen. Doe dit dan wel in de avond, terwijl de extra lampen en dergelijke aan zijn. De adapters kunnen dan tijdens het koppelen rekening houden met dat extra gebruik van het elektriciteitsnetwerk.
Reputatie 6
Badge +13
Oké Erik, ik zal opletten. Ik laat je het wel weten!
Reputatie 6
Badge +13
Heb het net alleen bij kanaal 713 gezien, een klein beetje. Deze haperingen waar ik het eerder over had, waren op 716. Kijk zoveel mogelijk hd.
Reputatie 6
Badge +13
Nu net weer even bij TLC gezien.
Reputatie 7
Badge +27
Ik maak daaruit op dat het niet heel vaak voorkomt, en ook wel wat op andere zenders dan TLC. Je kunt het hierbij laten als het niet heel storend is. Als je er wel echt last van hebt kun je het beste de draadloze verbindingsset in de avond even opnieuw koppelen. Weet je hoe dat moet?
Reputatie 6
Badge +13
Dat kan ik toch op jullie site in een filmpje vinden of niet? Ik hoop dat het mee blijft vallen.
Reputatie 7
Badge +18
Dat kan ik toch op jullie site in een filmpje vinden of niet? Ik hoop dat het mee blijft vallen.Helaas geen filmpe maar ik kan het je wel uitleggen:

Druk 2 tot 3 seconden het reset knopje in van een van de adapters. Deze vindt u aan de onderkant van de adapter vlak naast de ingang van de internet kabel.

Het aanknopje op de adapter hoort na het loslaten van de reset knop nu even te knipperen.
Loop naar de andere adapter en na 2 minuten drukt u ook daar het reset knopje 2 tot 3 seconden in. Het aanknopje op de adapter hoort even te knipperen.
Na het resetten zou de verbinding weer moeten werken het “huisknopje” hoort weer groen te branden. Brandt het lampje oranje dan is de verbinding niet optimaal bij rood licht is de verbinding verbroken of uitermate slecht en ongeschikt voor digitale televisie.

Ik hoop dat je hiermee iets kunt. 😳
Reputatie 6
Badge +13
Dank je wel Dennis!
Reputatie 6
Badge +13
Sinds gisteren geen geschutter meer gezien!:D. En ik heb er niks aan hoeven doen!:D
Reputatie 6
Badge +13
Nu net weer even gezien, weer op TLC. Maar het gebeurt maar af en toe, hou het wel in de gaten, anders ga ik hetgeen doen wat Dennis en Erik me hebben aangeraden en laten zien.
Reputatie 7
Badge +27
Lijkt me een goed plan!

Reageer