Beantwoord

Zenderwijziging 1 juli 2015

Reputatie 7
Badge +17
Hoi of andere medewerkers + Forumgebruikers,

Nu er een verandering komt per 1 juli (HD-pakket verdwijnt) zijn er nog andere wijzigingen? Komen er nieuwe zenders bij? Of wat gaat eraf? Zijn er wensen van kijkers? Mijn wens is nog RTL Crime...

icon

Beste antwoord door Dennis Schreve 2 mei 2015, 14:10

Ik heb hier inmiddels de lijst van zenders die nieuw komen, maar ook verwijderd worden:

https://

Hopelijk doet KPN hier goed aan??? Wa wachten af op deze Forum...

Deze is ook te downloaden op:

http://www.kpn.com/prive/tv-internet-bellen/allesin1wijziging2015.htm (PDF)

Bekijk origineel

251 reacties

ik zou graag deze zenders willen

rtl crime

en Crime and Investigation

Reputatie 7
Badge +17
, dat klanten van KPN RTL Crime willen loopt al vanaf 2012 of nog eerder. Als je op de forum zoekt naar RTL Crime kom je er wat verhalen tegen. KPN zei ook in die periode: "we nemen die wensen mee". Ik vraag het me af.
Reputatie 7
Badge +17
Ik heb hier inmiddels de lijst van zenders die nieuw komen, maar ook verwijderd worden:

https://

Hopelijk doet KPN hier goed aan??? Wa wachten af op deze Forum...

Deze is ook te downloaden op:

http://www.kpn.com/prive/tv-internet-bellen/allesin1wijziging2015.htm (PDF)

Reputatie 6
Badge +9
Wat verandert er aan het HD pakket?
Het HD pakket gaat verdwijnen. De HD-zenders worden toegevoegd aan het Basispakket en een deel aan het Pluspakket. In bovenstaande PDF zie je de verdeling. Vanaf juni is het pakket al gratis. Vanaf juli/augustus vind je het pakket dan ook niet meer op je factuur. Ontving je het HD Extra Pakket al gratis? Ook dan komt het HD Extra Pakket te vervallen. Bovenstaande PDF bevat een overzicht van alle zenderwijzigingen

Reputatie 2
Badge
Wat een verarming:Ginx weg,BBC Entertainment weg.

VH1 Classic weg? die heeft KPN niet eens,of is het gewoon VH1? dan is dat ook een verarming.

En imo geen echt goede toevoeging,tenzij VH1 classic toegevoegd wordt en het kruisje dus op de verkeerde plek staat.

Reputatie 7
Onder Pluspakket, BBC 3 en 4, staat een kruisje bij verwijderd. Dat kán toch niet kloppen, dat die dan weggaan?

Ook BBC Entertainment gaat wég????

Maar RTL Crime komt erbij! I.h. pluspakket. Goed nieuws. Wel SD, maar tenminste geen reclameonderbrekingen.

Volledige overzicht in pdf, klik hier.

Reputatie 6
Badge +8
,

Prima lijst 🙂 en zoals mensen graag willen komt RTL Crime erbij!

Wel vreemd dat er in het Pluspakket meer zenders verdwijnen dan erbij komen.

Ik heb nog nooit gehoord van Wildhitz, zojuist even gekeken maar dit is volgens mij niks voor mij. Had liever 538TV gehad of SlamTV naar basis. (zie: http://wildhitz.nl)

Ik zie ook SVOD Xite on Demand staan, deze heb ik volgens mij nu  niet? terwijl de lijst zegt Plus pakket? of is deze alleen op glasvezel beschikbaar?

Tot slot, raar dat er zoveel BBC zenders verwijderd worden, zou BBC hiermee stoppen in Nederland of een beslissing van KPN?

Reputatie 6
Badge +8
,

Ik heb het gevoel dat deze lijst ook geldt voor glasvezel aanbieders van KPN Wholesale. Want Xite ondemand heb ik op VDSL ook nog nooit gezien?

Reputatie 7
Xite on demand is nu al beschikbaar in het pluspakket, ook via koper.

Lastig te vinden, dat wel:

menu > videotheek > specials > muziek > Xite on demand 

De overige on demand services zijn te vinden in de videotheek onder series.

Reputatie 6
Badge +8
Hoi ,

Je hebt helemaal gelijk! 🙂 wat zit dat verstopt zeg! kunnen ze dat niet wat beter dichter bij elkaar zetten? Bijvoorbeeld op de plek waar Uitzending gemist ook staat? ik kwam nu nog veel meer tegen waarvan ik dacht dat heeft KPN niet.

Overigens klopt de lijst totaal niet want er staat ook Comedy Central/Kindernet - HD maar Kindernet bestaat niet meer ;)

Reputatie 7
BBC3 verdwijnt sowieso, want de BBC stopt ermee, naar verluidt. Of dat ook voor BBC4 geldt weet ik niet. Voor BBC Entertainment komt BBC First (SD én HD) in de plaats. Daar is al een ander topic over. Raar dat die niet in het overzicht staan. Dat het HD Extra pakket verdwijnt is winst voor ons kijkers, zeker als je KPN Compleet bent want dan heb je het Pluspakket er gratis bij.

Reputatie 6
Badge +8
Volgens KPN Webcare is er een typefoutje gemaakt en verdwijnt VH1 i.p.v. VH1 Classic.

Toch jammer dat VH-1 en MTV Brand New verdwijnen. Toch twee zenders met een specifiekere doelgroep die ze zullen missen. Waaronder ik..

Reputatie 3
Badge +1
Wat een kaalslag. Straks zijn alle muziekzenders die zich onderscheiden van de grauwe middelmaat verdwenen. Dat er misschien wat minder mensen naar kijken, betekent niet dat het niets toevoegt zeg maar. Zo'n nonstop hitmachine als Wildhitz voegt niets toe. Voor zenders als VH1 en MTV Brand New is ook geen alternatief.

Verder is het verdwijnen van BBC 3 en 4 natuurlijk ook een enorm gemis. Staat ook haaks op de mededeling van webcare dat die verplaatst wordeN als BBC first start.

Ik vind het nu al een enorme achteruitgang. Sowieso is het veelzeggend dat er praktisch alleen zenders verdwijnen uit het pluspakket. Kennelijk brengt dat niet meer genoeg op nu steeds meer mensen dat 'gratis' krijgen. Kan zijn, blijft wel de vraag waarom Ziggo dit voor dezelfde prijs wèl kan.

Voor mij is dit een enorme achteruitgang.Natuurlijk, als provider kun je niet iedereen tevreden houden, maar een derde van alle zenders in het pluspakket schrappen gaat een beetje ver. Voor mij te ver, omdat het ook zenders zijn waar ik graag naar kijk.

Dan maar op zoek naar een andere provider.
Reputatie 7
UP schreef:

Verder is het verdwijnen van BBC 3 en 4 natuurlijk ook een enorm gemis. Staat ook haaks op de mededeling van webcare dat die verplaatst wordeN als BBC first start.

Dan maar op zoek naar een andere provider.
Ik neem aan dat als BBC First start op 16 mei BBC 3 en 4 inderdaad naar 59 en 60 gaan. En daar op 1 juli dan weer verdwijnen... :(

Reputatie 7
Ook bij een andere provider zul je binnenkort BBC3 (en 4?) kwijt raken, zie mijn vorige bericht. Kijk voordat je evt. overstapt goed naar de zenderlijstjes en de plannen van een andere provider, voor je 't weet hebben die ook (andere?) zenders geschrapt.

Reputatie 3
Badge +1
, Er zijn inderdaad voorstellen om BBC 3 te schrappen, dat is 90% zeker. Voor BBC 4 geldt dat niet.

Gaat ook niet alleen om deze zender, ook bijvoorbeeld om VH1 en MTV Brand New. Als daar nu nog alternatieven voor kwamen, maar nee.

Het Pluspakket van KPN was altijd al wat kariger dan dat van de concurrentie, maar voor mij op zich genoeg. Nu wordt het echter wel héél mager.

KPN zal zich erop beroepen dat er weinig mensen naar deze zenders kijken, maar dat is ook het idee van een Pluspakket. Dat er doelgroepenzenders in zitten.
Reputatie 2
Badge
Het verdwijnen van BBC3 is nog niet zeker en deze blijft in ieder geval nog dit jaar bestaan.

LiteTV zou een aardige vervanging voor VH1 zijn.

Met die zwarte balken van tegenwoordig mogen ze 192tv van mij wel schrappen,dit is geen gezicht.

Reputatie 3
Badge +1
Wel mooie proza. "Op basis van kijk- en luistergegevens en klantonderzoeken, wordt jaarlijks een afweging gemaakt welke zenders we missen of op welke manier we het zenderaanbod kunnen verbeteren".

Als twee zenders toevoegen en bij à tien verwijderen een verbetering is, ben ik Sinterklaas 😉.

Zó duur zullen die RTL-Zenders toch niet zijn? Bovendien blijft het gek dat bijna alle muziekzenders inmiddels verdwenen zijn. , Lite TV zou een vervanging zijn, maar dat is dus pas voor volgend jaar.
Reputatie 7
Hoe dan ook, 't zijn zenders waarvan ik me in veel gevallen het bestaan niet eens bewust was (muv. die van de BBC). Dus mij raakt 't niet, maar ik begrijp dat het voor jullie vervelend is. Zijn er geen internetvarianten van?

Reputatie 3
Badge +1
Ik vind een internetzender ook geen alternatief, al was het maar omdat ik die niet op tv kan kijken zonder allerlei fratsen.

Ik betaal voor een pluspakket, mede vanwege de muziekzenders en nichezenders. Daarvoor is het een pluspakket. Ik ben geen fan van Ziggo, maar die hebben een pluspakket van 55 zenders, tegenover straks nog geen 35 bij KPN. Daaronder 15 muziekzenders, tegenover straks 5 bij KPN. Voor hetzelfde geld.

Ik had in de strijd tegen reus Ziggo juist relevante toevoegingen verwacht, geen kaalslag. Als KPN de strijd zo wil winnen...
Reputatie 6
Badge +9
Henk2304 schreef:
BBC3 verdwijnt sowieso, want de BBC stopt ermee, naar verluidt. Of dat ook voor BBC4 geldt weet ik niet. Voor BBC Entertainment komt BBC First (SD én HD) in de plaats. Daar is al een ander topic over. Raar dat die niet in het overzicht staan. Dat het HD Extra pakket verdwijnt is winst voor ons kijkers, zeker als je KPN Compleet bent want dan heb je het Pluspakket er gratis bij.

Dat komt omdat BBC First al op 16 mei wordt toegevoegd. En dit nieuwe overzicht is alles ná 1 juli 2015.

Reputatie 7
Badge +17
, ,

Ik begrijp 1 ding niet, ze gaan de wijzigingen doorvoeren, maar waar zijn de kanaalnummers??? Waar komen ze op te staan? En FocuzTV staat er zelfs 2x in de lijst.

Op kanaal 523 en op 335.

Wat is daar de reden achter dat een Regionaal TV zender 2x bij ons in de lijst staat op onze TV-ontvangers???

Reputatie 7

Op dit moment doen de zendernummers van zenders die pas op 1 juli komen er natuurlijk nog niet zo toe.

Van de HD zenders die uit het pluspakket komen zijn, natuurlijk, de zendernummers bekend. Je weet waar je die kunt vinden.

Focuz tv kan ik ook verklaren. Dat is een Oost-Gelderse regionale zender. In Gelderland zit deze op 523. Om een of andere vage reden wordt ie momenteel ook landelijk doorgegeven via 335 (en dus ook in Gelderland), dat laatste stopt dus per 1 juli. Je hebt 'm in Gelderland dan nog 'maar' 1 x, op 523. (Dat zullen ze wel even dienen aan te passen op hun website. Ze vermelden momenteel alleen het landelijke kanaalnummer.)

... en of KPN haar concurrentiepositie 'versterkt' met het verwijderen van BBC Three en Four... dát valt te bewijfelen!

Reputatie 7
Badge +17
Hoi

Oké, dan weet ik dat ook weer. Benieuwd wat er nu op 335 komt te staan! ;)

Maar even nieuwsgierig, hoe vind jij nu die zenderaanbod? Waarom ze dan ook weer zenders verwijderen, snap ik niet. Als ze willen concurreren met Ziggo. Dan moeten ze wel meegaan, en niet weer zenders verwijderen. Volgens mij gaat er weer meer weg dan erbij? Of zie ik dat nu verkeerd? ;)

Reageer