Zenderwijzigingen per juli 2017

• 1 mei 2017
  • 398 reacties
  • 131614 keer bekeken

Toon eerste bericht

398 reacties

ik maakte geen vreugdesprongetje toen ik de zenderwijzigingen zag. Alleen de omnummering is nog enigszins positief.
Als geboren Gelderlander met een voorliefde voor carnaval en fierljeppen en woonachtig in Noord-Holland moet ik het met een slechte internet stream doen i.p.v. een HD zender.
Jammer dat je uiteindelijk toch richting Ziggo/Vodafone wordt gedwongen.
Ze jagen op deze manier idd de klanten weg door de met het aanbod van zenders te klooien
Dat de kinderzenders niet alleen in Kidspakket zit, maar ook in Pluspakket straks.
Is denk ik vooral omdat Ziggo dat ook heeft, ik ben er persoonlijk blij mee!
Ik denk dat het Kidspakket ook blijft bestaan, omdat er ook mensen zijn die niet op Pluspakket zit te wachten en alleen kids zenders willen. En Nick Music wordt er ook bij toegevoegd. En ook in HD volgens de zenderoverzicht. Dit is voor mij belangrijkste wijziging. Al had ik ook gehoopt op Visual Radio zenders en alle RTL thema kanalen in HD.
Ik het overzicht met zenders die verdwijnen staat E! Entertainment (SD/HD). Maar in het nieuwe zenderoverzicht staat E! Entertainment wel..

Verdwijnt E! in zijn geheel of blijft alleen de HD zender?
Reputatie 3
Badge +1
Mag ik vragen wie er verantwoordelijk is voor het besluit om de regionale zenders te beperken en waarom deze persoon nog niet op staande voet is ontslagen?
wijzigt er ook nog iets in de radio zenders of niet.
De Duitse zenders nog steeds niet in HD.
Geen uitbreiding van het aantal HD-Glas kanalen (8Mb/s h264 is geen HD)
Verschraling regionale zenders.

Zucht....
Reputatie 3
Badge
Het gaat bergafwaarts met het televisieaanbod van KPN. Hoe haalt KPN het in zijn hoofd om eerst alle regionale zenders in HD door te gaan geven en daarna een hele bundel daarvan te schrappen?

Ik heb bijvoorbeeld familie in Drenthe en kijk dagelijks naar hun nieuwsblok. Dat kan ik nu dus wel vergeten.
Wat een kortzichtige beslissing van KPN !!!!
Ook vind ik het te gek voor woorden dat ARD en ZDF nog steeds in antiek SD worden doorgeven in 2017 !!
Het pluspakket wordt ook weer eens schraler en waarom de Film 1 abonnee opeens Film 1 Sundance niet meer krijgt mag KPN ook weleens uitleggen.
Kan ik per 1 juli het contract, dat tot 1-2-2018 loopt opzeggen? ik wil terug naar ziggo.
Het nieuwe zender pakket vind ik niks aan, geen Motor TV, geen Brava, duitse zender niet in hd.
Reputatie 7
Badge +31
Je kunt tot 1 juli kosteloos opzeggen. Dat is een wettelijke eis bij dit soort prijs en aanbodwijzigingen.
Je kunt tot 1 juli kosteloos opzeggen. Dat is een wettelijke eis bij dit soort prijs en aanbodwijzigingen.

Per welke datum, kan het nu al?
Reputatie 7
Badge +31

Ja, de termijn is wettelijk nml 2 maanden. Vandaar dat vandaag alles bekend is gemaakt.

Ja, de termijn is wettelijk nml 2 maanden. Vandaar dat vandaag alles bekend is gemaakt.

Hoe gaat dat, moet ik bellen of kan ik het via de overstap service doen van Ziggo doen?
Maar KPN kan wel heel moelijk gaan doen... aan den lijve ondervonden bij het verdwijnen van HBO.

Hoe gaat dat, moet ik bellen of kan ik het via de overstap service doen van Ziggo doen?
Je kan gewoon gebruikmaken van de overstapservice, al zul je wel zelf KPN moeten bellen/schrijven om op te zeggen (kosteloos opzeggen). Maak je niet druk over je telefoonnummer of iets dergelijks. Die kunnen ze altijd bij KPN weghalen, die wordt namelijk niet direct vrijgegeven aan anderen, En als KPN moeilijk gaat doen, bij Ziggo wilen ze altijd wel meedenken. Zelfs het herroepingsrecht verlengen (na notitie) als er echt moeilijk gedaan wordt.

Ik hoop voor je dat KPN niet zo moeilijk doet. Ik moest hulp inschakelen van ConsuWijzer en de rechtsbijstand. Na dit gezegd te hebben wilde KPN pas de opzegbevestiging sturen (na 3 weken). Laat je in ieder geval niet met een kluitje het riet in sturen en hou er rekening mee dat ik van 4 verschillende medewerkers ook daadwerkelijk 4 verschillende verhalen te horen heb gekregen over het wel of niet kunnen opzeggen.
Reputatie 7
Badge +31
Geen idee. Heb dit nog niet bij de hand gehad.
Denk dat je het beste even de klantenservice kan bellen voor advies/info: 0800-0402
Het lijkt mij dat je gewoon de overstapservice gebruiken. Er is nu nml geen beletsel dat het contract nog loopt.
Reputatie 2
Ik was altijd zeer tevreden over KPN, tot vanavond. Wat een slechte ontwikkelingen:
- zenders die verdwijnen
- In mijn geval 25% prijsverhoging voor sommige producten.
- niet meer alle regionale omroepen.

Ik hoop dat dit hersteld wordt!
Ik heb net Ziggo aan gevraagd via overstap service, hoop 1-7-2017.
Je hoeft de KPN toch niet op te zeggen dat doet Ziggo voor je?, toen ik van Ziggo naar de KPN ging hoefde ik ook niet op te zeggen bij Ziggo.
Ben benieuw of alles goed gaat.
Reputatie 2
Badge
Ik heb zowel het plus als kids pakket
ben benieuwd ( nu kids volledig ook in plus gaat zitten) of ik per juli zelf het kids moet uitzetten of dat het automatisch gaat ...
Het is een verschraling van het aanbod; laat regionale zenders gewoon staan. Ik vind het leuk om te zien wat er gebeurt bij familieleden elders in het land.
Wanneer komen ARD en ZDF eindelijk in HD.
Toen HBO wegviel hebben we er niks voor terug gehad. Alleen maar minder aanbod 😠
Het is een verschraling van het aanbod; laat regionale zenders gewoon staan. Ik vind het leuk om te zien wat er gebeurt bij familieleden elders in het land.
Wanneer komen ARD en ZDF eindelijk in HD.
Toen HBO wegviel hebben we er niks voor terug gehad. Alleen maar minder aanbod :@

Ik vermoed dat het blijven uitzenden van alle regio zenders KPN ook gewoon geld kost aan deze regio zenders.

Lijkt allemaal erg op winstmaximalisatie per klant.
Dus meer uit je RGU(klant) halen en er zelf minder aan kwijt zijn.

Volgens mij is KPN daar overigens echt niet de enige in.
Ik ben per 1 juni van deze gribus club verlost.
Terug naar ZIggo......... Geen overbelaste Kabel........
Glasvezel is een overbelaste kabel geworden..met HEEL VEEL providers in het karretje van KPN KASSA...
Reputatie 4
Badge +4
Ben benieuwd wat er allemaal wel en niet doorgaat aangezien de diverse info van KPN zichzelf tegenspreekt. In het nieuwe zenderoverzicht wat KPN geeft, staat in tegenstelling tot het overzicht zenderwijzigingen;
SBS9 nog op 38 ipv naar 34
Xite nog op 39 ipv naar 38
Wildhitz nog op 68 ipv naar 109
Babes TV alleen bij HD op 660 vermeld en geen SD versie op 654 vermeld
Nick music heeft naast de SD versie ook een HD versie vermeld op 740
E Entertainment staat nog op HD 776 vermeld.
Ach zolang de ene afdeling niet weet wat de andere doet wachten we maar even af.
Ik ben wel benieuwd wat er met AT5 gebeurd? Alleen nog in Amsterdam te ontvangen?
En de regionale radio? Wordt deze ook aangepast?
Genoeg vragen en onduidelijkheden dus nog.

mvg Koos
Reputatie 7
Badge +28
@bramMH9 We blijven altijd werken aan snellere verbindingen waar mogelijk. Hopelijk begrijp je dat we niet 'gewoon een centrale er bij kunnen plaatsen'. Er zijn veel factoren, waaronder kosten, vergunningen, omwonenden etc. waar we op moeten letten. Ik kan me echter voorstellen dat je niet blij wordt van de snelheid die je op dit moment kunt halen.

@allen We begrijpen goed dat het niet meer kunnen ontvangen van alle regionale zenders een flinke domper kan zijn. De meeste regionale omroepen bieden ook de mogelijkheid aan om online live tv te kijken of hebben een soort uitzending gemist. Ik weet dat dit zeker niet voor iedereen een optie is, maar het is natuurlijk mooi als dat wel kan!

@JoshuaL Scherp! Dat was ons ook opgevallen. Het komt in zijn geheel te verdwijnen, maar het is niet juist dat de HD-zender blijft.

@david_meyer31 In de radiozenders is inderdaad niets veranderd :-)

@brommer11 Heel erg jammer dat je overstapt! Dat geldt ook voor jou, @kolk1948! Zoals Peter aangeeft, kan je altijd bellen met de telefonische klantenservice. Niet alleen om op te zeggen, maar wellicht is er toch een pakket wat bij jouw wensen past!

@VincentvanDrie7 Ik ga er voorzichtig vanuit dat je het kidspakket zelf op moet zeggen. Wel heb ik deze vraag intern gesteld om het zeker te weten. Zodra ik meer weet, lees je dat hier!
Reputatie 7
Badge +28
@Koos2, het zenderoverzicht wordt qua nummers nog gecorrigeerd. Verder blijft de regionale radio wel zoals het is, voor zover ik weet. Wat betreft AT5, heb ik navraag voor je gedaan. Dat weten we niet.

@VincentvanDrie7 Ze zijn er nog niet helemaal over uit of het kidspakket automatisch uitgezet wordt. Dat is wel de bedoeling, maar ik kan dit nu nog niet garanderen. Hou het even in de gaten!
Ach over een tijdje kijk ik gewoon helemaal geen tv meer. Genoeg alternatieven.

Discovery Channel is niet meer wat het geweest is. History channel is gewoon een Discovery like kanaal. Beide niks te maken met "ontdekken" of geschiedenis. TLC
(the learning channel) ja wat leer je dan precies? Gewoon een soort gare versie van MTV van toen dat dood ging. National geografic is ook hard op weg om minder interessant te worden. Het is nu al een beetje een Discovery light. ik hou nu maar op want ik kan zo een hele opsomming maken.

Reageer