Zenderwijzigingen per juli 2017

• 1 mei 2017
  • 398 reacties
  • 131615 keer bekeken

Toon eerste bericht

398 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Ach over een tijdje kijk ik gewoon helemaal geen tv meer. Genoeg alternatieven.

Discovery Channel is niet meer wat het geweest is. History channel is gewoon een Discovery like kanaal. Beide niks te maken met "ontdekken" of geschiedenis. TLC
(the learning channel) ja wat leer je dan precies? Gewoon een soort gare versie van MTV van toen dat dood ging. National geografic is ook hard op weg om minder interessant te worden. Het is nu al een beetje een Discovery light. ik hou nu maar op want ik kan zo een hele opsomming maken.

TLC staat voor The Ladies Channel, soort 24/7 koffietijd
Reputatie 2
Het valt mij op dat in de regionale zenderindeling AT5 nergens wordt genoemd, wat is daar de reden voor?
Is het niet mogelijk om iedereen drie of vier regionale zenders naar keuze aan te laten zetten in de instellingen?
Als inwoners van Gelderland verblijven wij regelmatig in Amsterdam. Het is echt een verschraling van het pakket als we AT5 niet meer kunnen zien.
Lees ik dit goed? Vanaf 1 juli is Spotify niet meer in je abonnement tenzij je er €10 per maand voor betaalt? Of betaal je €2,5 extra per maand met behoud van Spotify, mits je niet overstapt naar het nieuwe abonnement?

De reden dat ik voor KPN had gekozen vanwege gratis spotify. Het wordt dagelijks gebruikt. Dat betekent dan dat ik maandelijk €12,5 extra moet betalen? Dat vind ik toch echt niet normaal hoor. Wat is KPN in hemelsnaam aan het doen? Het aanbod in hun mobiele abonnement is al ruk, gaan ze nu ook nog eens hun thuis-abonnementen verneuken. Ze hebben zeker "how to lose customers 101" gelezen??
Reputatie 7
Badge +24
Het valt mij op dat in de regionale zenderindeling AT5 nergens wordt genoemd, wat is daar de reden voor?
Is het niet mogelijk om iedereen drie of vier regionale zenders naar keuze aan te laten zetten in de instellingen?
Als inwoners van Gelderland verblijven wij regelmatig in Amsterdam. Het is echt een verschraling van het pakket als we AT5 niet meer kunnen zien.

Wat dat betreft goed nieuws. AT5 blijft wel landelijk beschikbaar!
Reputatie 7
Badge +24
Lees ik dit goed? Vanaf 1 juli is Spotify niet meer in je abonnement tenzij je er €10 per maand voor betaalt? Of betaal je €2,5 extra per maand met behoud van Spotify, mits je niet overstapt naar het nieuwe abonnement?

De reden dat ik voor KPN had gekozen vanwege gratis spotify. Het wordt dagelijks gebruikt. Dat betekent dan dat ik maandelijk €12,5 extra moet betalen? Dat vind ik toch echt niet normaal hoor. Wat is KPN in hemelsnaam aan het doen? Het aanbod in hun mobiele abonnement is al ruk, gaan ze nu ook nog eens hun thuis-abonnementen verneuken. Ze hebben zeker "how to lose customers 101" gelezen??

Dat lees je niet helemaal goed denk ik. Als je niets aan je pakket wijzigt blijft Spotify inbegrepen in het pakket. De prijswijziging(voor jou waarschijnlijk dan die €2,50) is wél van toepassing. Pas als je er zelf voor zou kiezen om over te gaan naar de nieuwe abonnementen zal Spotify een "losse optie" worden.
Einsfestival in het duitse pakket bestaat niet meer, dit is ONE (ARD) geworden.
Pebble zat niet in het pluspakket maar in het kidspakket.

Verder mis ik de duitse ZDF HD en ARD HD zenders, jammer dat deze nu weer niet
worden meegenomen in de jaarlijkse grote wijziging.

Toch vreemd dat nu wel meerdere zenders kunnen worden verhuisd naar een andere
locatie, HD op 1 moet heeeeelllll lang duren en dit kan dan wel zomaar effe worden
gedaan.

Tja KPN bepaald...........
Krampachtig Prestatie Bonussen voor de top lijkt me.
Groet Jan

Dat lees je niet helemaal goed denk ik. Als je niets aan je pakket wijzigt blijft Spotify inbegrepen in het pakket. De prijswijziging(voor jou waarschijnlijk dan die €2,50) is wél van toepassing. Pas als je er zelf voor zou kiezen om over te gaan naar de nieuwe abonnementen zal Spotify een "losse optie" worden.

Inpakken en wegwezen. Klantvriendelijk is ver te zoeken!
Sterkte allemaal!
Groet Jan
Reputatie 3
Badge
Wat is trouwens het nut van 4K ontvangers als KPN blijkbaar nog steeds niet in staat is om ARD en ZDF in HD door te geven/ Dat is voor mij toch wel de bekende vlag op een strontschuit ....

Bedankt voor uw antwoord. Ergens heb ik gelezen dat KPN compleet nog blijft bestaan. Als je je contract laat doorlopen onder de huidige voorwaarden, kun je nog steeds wisselen tussen bv Plus pakket en Fox sport eredivisie. Als je overstapt naar het nieuw abonnement, hoe zit het dan? Wat voor nut heeft KPN compleet dan? Alleen extra korting en verdubbeling op je data? Of kan je dan ook kiezen voor bv Spotify, Plus pakket, Fox sport, etc... of geldt dat dan niet meer?

Hoe lang kun je blijven onder de oude voorwaarden? Word je na een bepaalde tijd "gedwongen" om over te stappen naar het nieuwe abonnement?
Reputatie 7
Badge +24
Bedankt voor uw antwoord. Ergens heb ik gelezen dat KPN compleet nog blijft bestaan. Als je je contract laat doorlopen onder de huidige voorwaarden, kun je nog steeds wisselen tussen bv Plus pakket en Fox sport eredivisie. Als je overstapt naar het nieuw abonnement, hoe zit het dan? Wat voor nut heeft KPN compleet dan? Alleen extra korting en verdubbeling op je data? Of kan je dan ook kiezen voor bv Spotify, Plus pakket, Fox sport, etc... of geldt dat dan niet meer?

Hoe lang kun je blijven onder de oude voorwaarden? Word je na een bepaalde tijd "gedwongen" om over te stappen naar het nieuwe abonnement?

KPN Compleet blijft zeker bestaan. Ja, je kan nog steeds wisselen tussen het Pluspakket en FOX Sport Eredivisie in je abonnement. Je kan ook andere extra diensten blijven toevoegen en/of verwijderen in het "oude" abonnement.

Als je overstapt naar een nieuw abonnement kan je nog steeds gratis het Pluspakket of FOX Sport Eredivisie krijgen met KPN Compleet. En inderdaad ook de korting op het mobiele abonnement en de dubbele MB's.

Eigenlijk blijft KPN Compleet exact hetzelfde behalve dat het Kidspakket geen keuze meer is als gratis zenderpakket (omdat alle zenders vanaf 4 juli ook in het Pluspakket zitten).
Reputatie 2
Badge +1
WAAROM worden de regionale zenders gewijzigd? Hier ben ik helemaal niet blij mee.
Ik kijk, in Noord holland, héél vaak naar TV Gelderland! A. omdat mijn moeder daar woont en B. omdat deze in prachtig HD uitzendt.
Wat is de reden van deze wijziging? Welke ik idioot en belachelijk vind. Ziggo had dit ook en heeft het teruggedraaid. Hopelijk wordt het bij KPN ook teruggedraaid. Nog voor 4 juli! Je wordt bijna gedwongen om voor beetje redelijk compleet, gewoon Nederlands (!), aanbod er een kabelprovider bij te nemen. Grrr!

En mozaïek gebruik ik ook bijna dagelijks ...

Boos!

Verdwijnt: Motors tv. Dat kan niet, die is al vervangen door Motorsport tv. Of verdwijnt Motorsport tv dus?

Lijkt me dat we maar moeten overstappen nu ook zelfs de De regionale zenders er af gaan.
Reputatie 1
http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2133610/Liveblog-Gewapende-man-in-Arnhemse-wijk-Klarendal

Zulke dingen kunnen we straks (helaas) niet meer volgen in Drenthe. Daar alleen noord, Friesland, Drenthe en oost. RTV Gelderland niet meer. Je bent straks gewoon een stuk informatie kwijt over wat er allemaal afspeelt. Aub KPN laat alle regionale zenders gewoon voor iedereen toegankelijk. We moeten al steeds meer betalen en krijgen er steeds minder voor terug. En ja via de internetstreams kan wel. Maar kijkt lang niet zo mooi
Reputatie 7
Badge +31
Hier inmiddels een ZV KabelTV pakketje ernaast. NPO in HD met DD 5.1, Ziggo Sport 14 HD. En in SD nog de commerciëlen, ARD, ZDF, BBC 1 en 2 én Stingray BravaNL. En álle regiozenders (helaas SD en niet zo mooi HD als bij KPN)
Reputatie 3
Als ik het goed begrijp vervalt het Kids Pakket per 04/07 als keuze bij KPN Compleet. De twee andere pakketen, het Plus Pakket en Fox Sports Eredivisie, blijven dan over. Aangezien deze twee pakketen bij het Alles-in-1 Premium Pakket inbegrepen zitten, wat is dan nog het KPN Compleet voordeel voor klanten met het Alles-in-1 Premium Pakket?
Reputatie 7
Badge +31
Op dat moment geen. De keuze is ook gebaseerd op het feit dat voor nieuwe klanten v.a. 4 juli die 2 zenderpakketten niet meer aanwezig zijn in de hoogste pakketten.
Voor de klanten met bestaande en nog gewoon doorlopende Premium abonnementen een "beetje" raar inderdaad. Situatie is ook ontstaan door het wegvallen van HBO en het alternatief daarvoor, nml F.S. ere en Plus.
Reputatie 3
Voor de klanten met bestaande en nog gewoon doorlopende Premium abonnementen een "beetje" raar inderdaad. Situatie is ook ontstaan door het wegvallen van HBO en het alternatief daarvoor, nml F.S. ere en Plus.
Daarom dat ik er dus vanuit ga dat er een nieuw pakket komt. Dit lijkt echter nog niet bekend. Zie dit berichtvan @Joran:
"Er is op dit moment geen ander zenderpakket voor KPN Compleet. Hopelijk volgt dit snel! Ik heb navraag uitstaan of er iets in de planning staat."

KPN Compleet blijft zeker bestaan. Ja, je kan nog steeds wisselen tussen het Pluspakket en FOX Sport Eredivisie in je abonnement. Je kan ook andere extra diensten blijven toevoegen en/of verwijderen in het "oude" abonnement.

Als je overstapt naar een nieuw abonnement kan je nog steeds gratis het Pluspakket of FOX Sport Eredivisie krijgen met KPN Compleet. En inderdaad ook de korting op het mobiele abonnement en de dubbele MB's.

Eigenlijk blijft KPN Compleet exact hetzelfde behalve dat het Kidspakket geen keuze meer is als gratis zenderpakket (omdat alle zenders vanaf 4 juli ook in het Pluspakket zitten).

Bedankt voor de opheldering. Excuses nog voor de onbeschofte reactie. De webcare team kan er ook niks aan doen dat de abonnementen veranderen. Ik was alleen even in de veronderstelling dat ik €12,50 extra zou moeten betalen. In ieder geval, hartelijk bedankt.
Onbegrijpelijk, dat KPN die CULTUUR met hoofdletters schrijft, de enige klassieke muziekzender, die 24/7 uitzendt, uit het pakket haalt en er niets voor terug geeft. Dat vind ik een ernstig gebrek Of komt er toch vervanging op korte termijn?.
Reputatie 6
Badge +8

Wat dat betreft goed nieuws. AT5 blijft wel landelijk beschikbaar!

Dat snap ik niet! Waarom AT5 wel? En de rest niet? AT5 is immers ook een regionale/lokale omroep van Amsterdam. Dat snap ik overigens ook niet bij Digitenne.
Reputatie 5
Badge +7
AT5 is geen regionale zender, maar een lokale zender die echter wel landelijk wordt doorgegeven. Daar zal wel een reden voor zijn.

En PeterG, even uit nieuwsgierigheid: wat is een ZV KabelTV pakketje?
Reputatie 6
Badge +8
AT5 is geen regionale zender, maar een lokale zender die echter wel landelijk wordt doorgegeven. Daar zal wel een reden voor zijn.

Ik kan geen reden bedenken 😉 jij wel?
Reputatie 7
Badge +16
AT5 is een regionale (eigenlijk zelfs lokale) zender en zal moeten verdwijnen als je niet in Noord- of Zuid Holland, Flevoland of Utrecht woont. Indien AT5 beschikbaar blijft voor heel Nederland, dan ook TV Gelderland, TV Brabant, Noord, L1 of al die anderen. Het is het een of het ander, maar geen omroepen voortrekken.
Reputatie 7
...wat is een ZV KabelTV pakketje?Sommige mensen houden van afkortingen en gebruiken ook afkortingen die niet algemeen geaccepteerd zijn. ZV staat waarschijnlijk voor Ziggo/Vodafone.
Reputatie 7
Badge +16
...wat is een ZV KabelTV pakketje?Sommige mensen houden van afkortingen en gebruiken ook afkortingen die niet algemeen geaccepteerd zijn. ZV staat waarschijnlijk voor Ziggo/Vodafone.
Pfff, ik dacht ook al... Voor mij is het dan weer Z**** :D:D:D
Reputatie 7
Soms denk ik wel eens dat mensen een vieze smaak in de mond krijgen bij Ziggo Vodafone, T-Mobile enz.
Bedenk je dan wel dat het heel belangrijk is dat deze bedrijven er zijn om zodoende nog enige concurrentie te bieden aan KPN en er daarmee voor te zorgen dat prijzen niet de pan uit rijzen.
Ik heb er dan ook geen enkele moeite mee om de concurrentie bij naam te noemen. Het is zelfs zo dat ik ook diensten afneem bij de concurrent als ze een betere propositie hebben.
Zo is onze mobiele telefonie bij T-Mobile ondergebracht en maak ik zakelijk net de switch van KPN naar Ziggo.

Reageer