Zenderwijzigingen per juli 2017

• 1 mei 2017
  • 398 reacties
  • 131623 keer bekeken

Toon eerste bericht

398 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Bedankt voor de opheldering. Excuses nog voor de onbeschofte reactie. De webcare team kan er ook niks aan doen dat de abonnementen veranderen. Ik was alleen even in de veronderstelling dat ik €12,50 extra zou moeten betalen. In ieder geval, hartelijk bedankt. Geen probleem en excuses aanvaard. 🙂

Onbegrijpelijk, dat KPN die CULTUUR met hoofdletters schrijft, de enige klassieke muziekzender, die 24/7 uitzendt, uit het pakket haalt en er niets voor terug geeft. Dat vind ik een ernstig gebrek Of komt er toch vervanging op korte termijn? Dit zijn de wijzigingen die bekend zijn dus vervanging op korte termijn verwacht ik niet. Het is heel erg balen als je BravaNL leuk vindt inderdaad.
Onbegrijpelijk, dat KPN die CULTUUR met hoofdletters schrijft, de enige klassieke muziekzender, die 24/7 uitzendt, uit het pakket haalt en er niets voor terug geeft. Dat vind ik een ernstig gebrek Of komt er toch vervanging op korte termijn?.

Helemaal mee eens. Ik vind het eigenlijk een schande en begin dus ook te twijfelen of ik bij KPN blijf. Ziggo is voor mij dan het alternatief, helaas.
Reputatie 4
Badge +1

Wat dat betreft goed nieuws. AT5 blijft wel landelijk beschikbaar!

Hoofdstedelijke arrogantie. Dan moet Rijnmond ook landelijk, ik ga echt niet naar die Amsterdamse ***-zender kijken
Reputatie 4
Badge +1
Soms denk ik wel eens dat mensen een vieze smaak in de mond krijgen bij Ziggo .

Ik wil geen Ziggo om dezelfde reden als ik in de jaren 80 spontaan overstapte van TDK op Maxell cassettebandjes en dat ik geen ABN AMRO rekening heb.
Reputatie 7
Badge +24
ik ga echt niet naar die Amsterdamse ***-zender kijken
Gelukkig hoeft dat ook niet. Ik heb er ook nog nooit naar gekeken eerlijk gezegd.
Reputatie 7
Soms denk ik wel eens dat mensen een vieze smaak in de mond krijgen bij Ziggo .Ik wil geen Ziggo om dezelfde reden als ik in de jaren 80 spontaan overstapte van TDK op Maxell cassettebandjes en dat ik geen ABN AMRO rekening heb.Ik wil als particulier ook absoluut geen Ziggo, toch is concurrentie keihard nodig en dus is het goed dat een organisatie als Ziggo bestaat.
Reputatie 7
Badge +31
@Alfons schreef

En PeterG, even uit nieuwsgierigheid: wat is een ZV KabelTV pakketje?

ZV staat, zoals wjb al aangaf, voor Ziggo/Vodafone. Maar ZV typt makkelijker. Er zijn ook anderen die die afkorting hier gebruiken.
KabelTV is hun benaming voor het ongecodeerde pakket (dus zonder smartcard) van € 18,70. Dat begint zo langzamerhand op een aanvulling op KPN te lijken ... De inhoud van dat pakket heb ik al genoemd.
Je krijgt er geen ontvanger bij dus heb bij de kringloop een STB met HDD gehaald. En m'n tv kan ook dvb-c krijgen, maar niet opnemen of pauzeren.
Reputatie 7
Badge +16
@Alfons schreef

En PeterG, even uit nieuwsgierigheid: wat is een ZV KabelTV pakketje?

ZV staat, zoals wjb al aangaf, voor Ziggo/Vodafone. Maar ZV typt makkelijker. Er zijn ook anderen die die afkorting hier gebruiken.
KabelTV is hun benaming voor het ongecodeerde pakket (dus zonder smartcard) van € 18,70. Dat begint zo langzamerhand op een aanvulling op KPN te lijken ... De inhoud van dat pakket heb ik al genoemd.
Je krijgt er geen ontvanger bij dus heb bij de kringloop een STB met HDD gehaald. En m'n tv kan ook dvb-c krijgen, maar niet opnemen of pauzeren.

Begrijp ik nu dat je €18,70 neerlegt voor zenders die ook in het KPN aanbod aanwezig zijn?
Ik zou mijn geld liever investeren in een Satelliet setje, eenmalige uitgave van een paar tientjes en het aanbod van FTA (free to air, zonder abonnement kijken dus) zenders die geen enkele Nederlandse provider mag leveren is enorm (met name de Britse en Duitse zenders).
Reputatie 7
Badge +31
Aanwezig? Alle regionalen, BravaNL (heb ik nog wel eens aan ja). NPO HD (superbeeld) met DD 5.1.
En nee. Ik stak de stekker erin en het werkte gewoon. Maar mocht dat ooit niet het geval zijn dan zal ik zeker overwegen om een abo te nemen.
Mogelijk is zo'n sat-set ook wel wat. Al is het wat problematisch met de ligging en bouw van mijn flat helaas. Dan moet ik wsl de buren vragen of de schotel een stukje hun kant op mag...
Reputatie 7
Badge +16
Oh, ok, Op die manier.
Een klein 60 cm schoteltje en uitzicht op het zuiden is al voldoende.
Reputatie 7
Badge +16
Trouwens, ik hoor om mij heen zoveel mensen die naar andere regionale zenders kijken dan hun omgeving dat ik mij afvraag of KPN hier wel goed aan doet. Ik bedenk zelf ineens: Overijssel sluit niet aan op Groningen dus ik zal TV Noord moeten missen straks. Een zender waar ik best vaak naar kijk! Daarentegen TV Flevoland wat wél aansluit aan Overijssel, daar kijk ik nooit naar.
Reputatie 7
Badge +31
Er staat naar die hoek een flinke boom die behoorlijk in blad zit. Komt het signaal daar doorheen?
Reputatie 7
Badge +16
Dat is inderdaad de vraag... met een grotere maat schotel heb je wel meer kans dat het signaal beter doorkomt. Maar vrij uitzicht is echt wel een must voor goed signaal.
Reputatie 7
Badge +31
Je kunt hier zien welke regionalen je nog kunt zien straks
https://www.kpn.com/alles-in-1/wijzigingen2017/_assets/wijzigingen-regionale-zenders.pdf

Alle regionale zenden ook uit via internet overigens. (maar dat is gedoe in mijn ogen. Mijn pc staat lang niet altijd aan en staat te ver van de tv om 'm daarop aan te sluiten)
Reputatie 7
Badge +16
Zet een streep op een blaadje papier en zet er vanuit het nulpunt ook 2 strepen op onder een hoek van 19,2 graden (voor Astra 1) en 28,2 graden (astra 2) naar het oosten. Ga nu met een kompas precies het zuiden opzoeken en kijk dan even goed hoe de hoek 19-28 graden is (kijkend naar het zuiden naar links).
Reputatie 7
Badge +31
Helaas heb ik geen kompas. En de gradenboog die ik op school had heb ik ook niet meer.
De enige plek waar de schotel zou kunnen staat die boom. :-|
Reputatie 7
Badge +16
Je kunt hier zien welke regionalen je nog kunt zien straks
https://www.kpn.com/alles-in-1/wijzigingen2017/_assets/wijzigingen-regionale-zenders.pdf

Alle regionale zenden ook uit via internet overigens. (maar dat is gedoe in mijn ogen. Mijn pc staat lang niet altijd aan en staat te ver van de tv om 'm daarop aan te sluiten)

Te zot voor woorden. Woon je in Groningen en Limburg heb je 3 zenders, woon je in Gelderland maar liefst 8. Dit heeft toch weinig met kosten te maken lijkt me.
Badge
Zo te zien ga ik er ook op achteruit, maar wat ik me afvraag waarom komen de regionale zenders niet terug? Ziggo heeft dat namelijk wel en ik zou het prettig vinden als KPN die ook door zou geven
Reputatie 6
Badge +8
Gelukkig hoeft dat ook niet. Ik heb er ook nog nooit naar gekeken eerlijk gezegd.

Maar nog steeds zeg je niet waarom AT5 wel te zien blijft? Zowel op ITV als Digitenne.
Badge
In dat overzicht staat dat E! Entertainment er uit gaat maar in het nieuwe zenderoverzicht staat ie er nog steeds tussen. Wat is leidend?
Reputatie 7
Badge +31
Scherp Gijs.
Hij staat daar zowel SD 75 als HD 772 nog wel genoemd.
https://www.kpn.com/alles-in-1/wijzigingen2017/_assets/zender-en-radio-4juli.pdf

Volgens mij foutje in de PDF.
Ze hebben gewoon het huidige aanbod overgenomen en daarna bewerkt denk ik. (doe ik op mijn site nml ook). Daarbij vergeten E! er SD en HD uit te halen.
Ik ga ervan uit de de informatie in de beginpost hier klopt.
Waarom word de snelheid van alles in 1 kpn standaard verhoogd naar 80 mbit en de internet snelheid op mijn adres maar naar 60mbit en niet naar 80 zoals het abonnement?
Ik heb nu 13 mbit, ja echt bagger maar oke, en dat wordt Q4 naar 60mbit geupgrade. Waarom doen ze dan niet meteen 80mbit, of 100mbit voor als ik sneller internet wil.
Ook hoop ik dat het wat sneller geupgrade wordt naar 60mbit want mijn ping is extreem hoog als iemand hier gaat downloaden, dat had ik op mijn oude adres niet. Als de upgrade later word dan Q4 en de snelheid echt maar 60mbit is word het wel iets te aantrekkelijk om over te stappen naar ziggo, waarmee je 300mbit kan halen op mijn adres...
Reputatie 7
Badge +31
Dat heeft met de afstand tot de wijkcentrale te maken. Kennelijk is die dusdanig dat je op het eindpunt, je huis, 60 Mb/s over houdt.
Reputatie 7
Badge +13
Dat heeft met de afstand tot de wijkcentrale te maken. Kennelijk is die dusdanig dat je op het eindpunt, je huis, 60 Mb/s over houdt.

En dat is nu een goede reden om overal glasvezel aan te leggen.
Hopelijk gaat KPN snel weer meer glasvezel netwerken aanleggen.

Ik ben heel erg blij dat ik glasvezel FTTH (fiber to the home) hebt.
(FTTC is fiber to the chub (laatste kast) en het laatste stuk(je) is dan helaas nog koper).
Reputatie 7
Badge +28

Maar nog steeds zeg je niet waarom AT5 wel te zien blijft? Zowel op ITV als Digitenne.

Ik verwacht dat dit komt omdat we een aparte overeenkomst hebben met AT5.

In dat overzicht staat dat E! Entertainment er uit gaat maar in het nieuwe zenderoverzicht staat ie er nog steeds tussen. Wat is leidend?
De pdf is inmiddels aangepast, E! is er uitgehaald. Het overzicht is leidend. De pdf geeft ook in z'n kleine lettertjes een disclaimer voor dit soort gevallen waarbij wat over het hoofd wordt gezien :D

Waarom word de snelheid van alles in 1 kpn standaard verhoogd naar 80 mbit en de internet snelheid op mijn adres maar naar 60mbit en niet naar 80 zoals het abonnement?
Ik heb nu 13 mbit, ja echt bagger maar oke, en dat wordt Q4 naar 60mbit geupgrade. Waarom doen ze dan niet meteen 80mbit, of 100mbit voor als ik sneller internet wil.

Zoals Peter al noemt, dit ligt aan de afstand van jouw huis naar de centrale of kast waar je op aangesloten zit. Hoe langer die afstand, hoe lager de snelheid.

Reageer