Zenderwijzigingen per juli 2017

• 1 mei 2017
  • 398 reacties
  • 133582 keer bekeken

Toon eerste bericht

398 reacties

Reputatie 7
Het 4K aanbod wordt ook steeds minder. :(

Op 2 mei 2017 stonden er nog twee 4K zenders in het zenderoverzicht...

...vandaag op 5 mei 2017 is dat teruggebracht tot één zender.

En dan met droge ogen €10,- extra vragen voor 4K abonnement.
Reputatie 7
Het gaat niet echt goed met die PDF. Veel fouten. Ga mijn nieuwe zenderoverzicht vervroegd online zetten. Over een uurtje is ie er.
Reputatie 7
Het gaat niet echt goed met die PDF. Veel fouten. Ga mijn nieuwe zenderoverzicht vervroegd online zetten. Over een uurtje is ie er.Ik ben alleen bang dat Warner Bros 4K met reden verdwenen is. Als ik op Internet een beetje Google kom ik al gauw tot de conclusie dat ook Warner Bros (nog) niet in staat is om voldoende 4K content te leveren voor één lineair kanaal. Xite 4K overigens ook niet, maar een muziekclip herhalen ligt misschien iets minder gevoelig dan het frequent weer herhalen van een film.
Reputatie 6
Badge +8
Het 4K aanbod wordt ook steeds minder. :(

Op 2 mei 2017 stonden er nog twee 4K zenders in het zenderoverzicht...

...vandaag op 5 mei 2017 is dat teruggebracht tot één zender.

En dan met droge ogen €10,- extra vragen voor 4K abonnement.

Waarschijnlijk mogen ze dat niet zeggen maar is de zender ook verdwenen bij de testers?
Reputatie 7
De testers hebben sinds het begin van de pilot op kanaal 690 de demozender Hispasat met elk uur dezelfde uitzendingen. Herhaling op herhaling op herhaling op ...zzzzzz. Dat is voor een pilot tot daar aan toe, het gaat er daarbij immers om dat de functionaliteit getest wordt en dat de werking, stabiliteit en kwaliteit beoordeeld kan worden. Voor de consument is dat natuurlijk niets, maar blijkbaar is het (nog?) niet gelukt om tot overeenstemming te komen met aanbieders van 4K content.
Reputatie 2
omg met een Friese vrouw geen omroep Fryslan meer kunnen kijken :@

KPN is nu na de mobiele ellende ook met ITV begonnen, waarom????????
Wie zit die lokale omroepen nu in de weg, tig kanalen.

man man, ok klaar mee. Compleet had ik ook al niets meer aan, KPN premium 500/500 pleur ik er nu uit.
(Ik krijg nu ook wel de steun van mijn vrouw 😃 )
Zoektocht naar alternatief gaat beginnen, voelt een beetje als verraad na al die jaren maar tegen zoveel ellende achter elkaar kan een mens niet op.

Zat al na XS4ALL te kijken ivm normale modems maar volgens mij hebben die KPN aanbod dus moet ik die helaas ook al afschrijven. :? Ik ga eens alles op een rij zetten plussen en minnen.
Reputatie 7
@franky12
XS4ALL en Telfort hebben inderdaad het TV aanbod van KPN 1 op 1.

P.S. Alle regionale zenders zijn ook via internet te zien en te horen.

Weet je zeker dat je straks omrop Fryslân niet meer kunt krijgen? In onderstaande overzicht kun je zien welke regionalen je ziet per provincie. Dat kan variëren van 3 (Limburg, Groningen) tot 8 (Gelderland):
https://www.kpn.com/alles-in-1/wijzigingen2017/_assets/wijzigingen-regionale-zenders.pdf
Reputatie 2
Ja, helaas. We wonen in Gelderland, krijg er inderdaad nog een berg. Maar we willen er maar eentje extra en die staat er dus niet bij.

Ik begrijp dit eigenlijk helemaal niet, waarom nou weer?? En dan idd ook nog verschil in welke provincie je woont. Ik heb er dus 8 waar we niet naar kijken....
Reputatie 7
Wettelijk dien je je eigen én omliggende omroepen te moeten kunnen zien. Hierop uitgezonderd zijn Digitenne en Canaldigitaal overigens.
Dat een provider alle regionalen landelijk doorgeeft wordt, door hen, gezien als extraatje of service. Het kost hun namelijk extra buma-afdracht. En dat laatste is nou net de crux. KPN biedt straks minder aan voor meer abonnementskosten. Want door ze niet landelijk door te geven besparen ze op de buma.
En daar zijn wij niet blij mee.

Ikzelf heb de coax in de muur gestoken (Ziggo). Zenders laten zoeken (gegevens zie hier) en zie daar, had de ongecodeerde zenders w.o. alle regionalen.

Ik wil juist TV Gelderland (woon in NH) omdat ik daar ook familie heb wonen. En ik het sowieso een leukere regionale zender vindt.
Reputatie 7
Badge +20
Yes! Ik lees net dat ik in Limburg L1, TV Gelderland en omroep Brabant heb na 1 juli:

https://www.kpn.com/alles-in-1/wijzigingen2017/_assets/wijzigingen-regionale-zenders.pdf

:D:D:D
Reputatie 6
Badge +8
De testers hebben sinds het begin van de pilot op kanaal 690 de demozender Hispasat met elk uur dezelfde uitzendingen. Herhaling op herhaling op herhaling op ...zzzzzz Dat is voor een pilot tot daar aan toe, het gaat er daarbij immers om dat de functionaliteit getest wordt en dat de werking, stabiliteit en kwaliteit beoordeeld kan worden. Voor de consument is dat natuurlijk niets, maar blijkbaar is het (nog?) niet gelukt om tot overeenstemming te komen met aanbieders van 4K content.

Dat schiet niet op dus! Net als Xite 4K. Dus eigenlijk valt het totaal niet aan te raden om een abonnement met 4K te nemen als ik het zo lees.
Reputatie 7
Dat schiet niet op dus! Net als Xite 4K. Dus eigenlijk valt het totaal niet aan te raden om een abonnement met 4K te nemen als ik het zo lees.Ik moet zeggen dat die beelden van die demozender Hispasat werkelijk fantastisch zijn. Dus ja, 4K Ultra-HD televisie kan echt fantastisch zijn, maar dan moet er wel voldoende aanbod zijn. Als er bijvoorbeeld één goed filmkanaal, één goed natuurdocumentaire kanaal en een frequent wisselend On-Demand aanbod zouden zijn, dan zou ik een 4K abonnement echt overwegen. Voor nu blijft het even afwachten.
Mocht KPN de wijzigingen rondom de regionale omroepen niet terug draaien dan zou voor mij een reden wezen om het contract met de KPN op te zeggen. En terug te gaan naar Ziggo.

Mocht je niet eens zijn met een van de wijzigingen qua abonnement en/of zenderwijzigingen dan kun je zonder problemen alles op zeggen.
Reputatie 7
Badge +20
Mocht KPN de wijzigingen rondom de regionale omroepen niet terug draaien dan zou voor mij een reden wezen om het contract met de KPN op te zeggen. En terug te gaan naar Ziggo.

Mocht je niet eens zijn met een van de wijzigingen qua abonnement en/of zenderwijzigingen dan kun je zonder problemen alles op zeggen.
@FradetHier kun je een petitie ondertekenen. Ik probeer dit tegen te houden, dat de regionale omroepen verdwijnen. En ik hoop dat KPN dan ook echt hiernaar luistert. 🙂
Reputatie 2
Tja slechts een zender voor in het 4K pakket, met muziek clips waarvan er slechts handjevol in echte "REAL 4K" zijn opgenomen, hier dan zo`n meerprijs voor durven te vragen?
Had verwacht dat ze toch wel met wat meer Ultra HD inhoud zouden komen!
Misschien een idee: waarom niet Insight UHD erbij om een begin te maken?
Is geloof ik grotendeels zelfs een Nederlands bedrijf?
En bijna alles niet alleen in 4K maar gelijk volwaardig in 4K/HDR.
Wat te denken van bijvoorbeeld een sportzender, er is al redelijk aanbod in 4K., maar ja dat kost natuurlijk een flinke duit....
Reputatie 7
Badge +11

Wat te denken van bijvoorbeeld een sportzender, er is al redelijk aanbod in 4K., maar ja dat kost natuurlijk een flinke duit....

Dat kost een duit maar daar betaal je als 4K-klant toch ook voor? Ergens voor betalen en niets (=1 waardeloze zender) krijgen, dat zullen niet veel mensen gaan doen. Lekker dom en naïef als KPN denkt dat klanten dat wel gaan doen. Nee hoor...eerst zien en dan pas betalen anders komt er bij mij geen 4K (meer) in.
Reputatie 3
Badge
Wanneer gaat KPN nou eens ARD en ZDF doorgeven in HD? Dat is toch niet meer van deze tijd !
Reputatie 7
Wat te denken van bijvoorbeeld een sportzender, er is al redelijk aanbod in 4K., maar ja dat kost natuurlijk een flinke duit....Dat kost een duit maar daar betaal je als 4K-klant toch ook voor? Ergens voor betalen en niets (=1 waardeloze zender) krijgen, dat zullen niet veel mensen gaan doen. Lekker dom en naïef als KPN denkt dat klanten dat wel gaan doen. Nee hoor...eerst zien en dan pas betalen anders komt er bij mij geen 4K (meer) in.Eigenlijk heb ik wel een beetje medelijden met KPN. Sta je op het punt om een op zich fantastisch nieuw product op de markt te zetten, maak je er zo een puinhoop van. Hoe kan je nu denken dat je met dit 4K aanbod mensen bereid krijgt om per maand tien Euro extra uit te geven.
motors tv is jammer; kon ik mooi mxgp met Jeffrey Herlings op kijken in hd.....
Reputatie 7
Badge +16
Hoe kan je nu denken dat je met dit 4K aanbod mensen bereid krijgt om per maand tien Euro extra uit te geven.
Ik vind het ook vreemd om 10 euro voor een demozender te vragen. Voor die 10 euro verwacht je op zijn minst tien 4K zenders. Maar is er wel zoveel aanbod inmiddels?
Reputatie 7
...Maar is er wel zoveel aanbod inmiddels?Er is zelfs te weinig aanbod voor één zender. 😞
Reputatie 7
Badge +16
Het aanbod is sowieso erg karig op dit moment inderdaad. Dit is wat er in de lucht te ontvangen is: http://nl.kingofsat.net/ultrahd.php dus 31 zenders waarvan heel veel demozenders en ander oninteressants en een handje vol sportzenders uit Duitsland, Italië, Spanje en Qatar.

Wat ik dan zou verwachten binnen dat abonnement is een aantal films uit de videotheek en Netflix in 4K.
Reputatie 7
Netflix loopt via jouw eigen Netflix abonnement.
In de videotheek staan een paar "films", maar ook dat is (nog) twee keer niets.
Reputatie 7
4K UHD staat naar mijn mening nog heel erg in de kinder- en misschien wel babyschoenen. Op het eindpunt (het televisietoestel) na dan. Die zijn al volop te krijgen.
Eerst de kip, dan pas het ei.
Reputatie 7
...wat is een ZV KabelTV pakketje?Sommige mensen houden van afkortingen en gebruiken ook afkortingen die niet algemeen geaccepteerd zijn. ZV staat waarschijnlijk voor Ziggo/Vodafone.Dat zou dan VZ moeten zijn want de fusienaam is VodafoonZiggo.

Reageer