Zenderwijzigingen per juli 2017

  • 1 mei 2017
  • 398 reacties
  • 131628 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +24
Zoals sommigen wellicht al aan zagen komen, worden er ook zenderwijzigingen doorgevoerd in juli. Daar vertel ik je in dit topic meer over!

Op 4 juli 2017 vinden deze jaarlijkse zenderwijzigingen plaats. De zenderwijzigingen gelden alleen voor Interactieve TV. Daarnaast doen we ook aanpassingen in de zenderindeling en zal er het één en ander veranderen m.b.t. de regionale zenders.

Waarom wijzigen we het zenderaanbod?

Ieder jaar doen we onderzoek zodat we weten aan welke zenders onze tv-klanten het meest behoefte hebben. Op basis van dat onderzoek proberen we het zenderaanbod dan te optimaliseren. We houden daarbij ook rekening met kijkcijfers. Dit betekent dat er zenders zullen verdwijnen en nieuwe zenders erbij komen. Bij het optimaliseren van het zenderaanbod zullen we helaas altijd mensen teleurstellen, maar ook veel mensen blij maken.


Zenderwijzigingen:




Wijziging zenderindeling

Ook gaat de zenderindeling deels veranderen. In de afgelopen jaren zijn zenders toegevoegd op plaatsen waar op dat moment een plek vrij was. We hebben er nu voor gekozen om zenders op logische plekken te zetten, zodat dezelfde type zenders bij elkaar staan. Zie daarvoor ons nieuwe zenderoverzicht van interactieve tv. Hier vind je alle nieuwe posities van de lokale kanalen (TV en Radio) [pdf].


Wijziging regionale zenders

De regionale zenders kan je per 4 juli 2017 alleen nog ontvangen van je eigen provincie en de aangrenzende provincies. Je leest er meer over in het complete zenderoverzicht van de regionale zenders.

De nieuwe internet- en tv-abonnementen per 1 juli 2017
Prijswijzigingen bestaande abonnementen per 1 juli 2017

Een overzicht van alle wijzigingen vind je hier: kpn.com/2017wijziging

Aanvulling 19-06-2017: indien je nu het Kidspakket hebt als onderdeel van KPN Compleet dan wordt dat automatisch omgezet naar het Pluspakket omdat alle zenders van het Kidspakket vanaf 4 juli ook in het Pluspakket zitten.

Laat hieronder weten wat je van de zenderwijzigingen vindt. Als er vragen zijn stel ze dan gerust. We horen het graag!

398 reacties

Hierbij reageer ik op het verwijderen van TV5 monde dit is een grote misser van KPN Deze zender wordt door heel veel mensen gevolgd en die zijn teleur gesteld Dus KPN draai je beslissing terug en geef TV 5 weer door
Reputatie 7
Badge +10
L.S.
Ik zie hierboven enige kritische opmerkingen over de huis aan huismonteurs;
Dat herinnerde mij aan het volgende : de kpn monteur die (in dec 2015) bij mij het compleet kwam aansluiten was een zwetende en stinkende turk in een prive -auto die e.e.a. verkeerd aansloot, en opeens verdween en niet meer terugkwam ! zelf toen maar aan de slag moeten gaan en dat is gelukt, met wat telefonische ondersteuning. Klacht ingediend, maar nooit meer iets over gehoord (bleek naderhand gewoonte te zijn van kpn) en de aandeelhouders maar flink cashen.......... ik had toen al m n colusies moeten trekken......

De relevantie van deze dubieuze anekdote ontgaat me.
dit hele forum is trouwens een farce, kpn trekt zich hier niets van aan..........
En je mening over KPN heeft ook niets te maken met dit forum.
Reputatie 2
dit hele forum is trouwens een farce, kpn trekt zich hier niets van aan..........
Reputatie 2
L.S.
Ik zie hierboven enige kritische opmerkingen over de huis aan huismonteurs;
Dat herinnerde mij aan het volgende : de kpn monteur die (in dec 2015) bij mij het compleet kwam aansluiten was een zwetende en stinkende turk in een prive -auto die e.e.a. verkeerd aansloot, en opeens verdween en niet meer terugkwam ! zelf toen maar aan de slag moeten gaan en dat is gelukt, met wat telefonische ondersteuning. Klacht ingediend, maar nooit meer iets over gehoord (bleek naderhand gewoonte te zijn van kpn) en de aandeelhouders maar flink cashen.......... ik had toen al m n colusies moeten trekken......
wat eeen slecht pluspakket zeg..... jammer dat goeie zenders zoals E!tv er niet bijzitten...
Reputatie 2
klacht ingediend hier over (idiote, irrationele) tv zenderwijzigingen, waar de abonnee NOOIT in gekend wordt,
NOOIT krijg je reactie, althans niet van het juiste loket, de lui daarachter hebben zich blijkbaar netjes afgeschermd. Ik zie hier alleen al de klachten over doorgifte regionale zenders; die moeten dus wijken voor allerlei pulpzenders zoals zing, 2m, ( NB in basispakket , GVD!) en allerlei andere junk uit verweggistan, maar het nabije Belgie en ook Frankrijk wordt/is weggesaneerd !! nu ook weer met TV5 monde. Net of half het land op zender Boomerang zit te wachten !! Het lijkt wel mafia; hoeveel geld krijgt kpn voor het doorgeven van allerlei pulpzenders?
volgend jaar zeker ook Arte weg? Valt vast ook niet in brood en spelen scenario..... Bah, ik vertrek
Er bestaat geen groener gras.Jawel hoor. Zeker als het vergeeld is. En er zijn zoveel soorten gras, ieder met z'n eigen specifieke - vaak groene - kleur. En ik begrijp dat voor Ruba007 het gras van KPN momenteel erg vergeeld is😉

Zeg maar behoorlijk verrot. Daarom stap ik over naar een provider die een beter zenderpakket heeft. En de zenders aanbied waar ik graag naar kijk. Ik stap wel over met pijn in mij hart maar KPN dwingt mij dit te doen. Tja cijfertjes zijn blijkbaar belangrijker dan de wensen van je klanten.


Dit was in mei 2017 al aangekondigd.
Het is nu oktober 2017

En ja, je kan overstappen.
Maar of die andere de zenders volgend jaar nog hebben die jij wilt zien, is nog maar de vraag.

Een zender waar bijna niemand naar kijkt, is erg duur.
En daar moeten dan wel alle abonnees voor betalen.

Ik ben tevreden over het packet van KPN.
Verder kijken wij veel naar Netflix (niet via KPN).

Ook 6 zenders gelijktijdig opnemen vind ik perfect.


Ik moest eerst wachtten tot mijn contract bij KPN was afgelopen voordat ik kon overstappen. Ik ben absoluut niet tevreden over dit pakket van KPN. Ook niet over het pluspakket. Daarom stap ik over.
Dat jij tevreden bent is prima. Ik ben jaren tevreden klant geweest bij KPN maar nu niet meer.
Reputatie 7
Badge +13
Er bestaat geen groener gras.Jawel hoor. Zeker als het vergeeld is. En er zijn zoveel soorten gras, ieder met z'n eigen specifieke - vaak groene - kleur. En ik begrijp dat voor Ruba007 het gras van KPN momenteel erg vergeeld is😉

Zeg maar behoorlijk verrot. Daarom stap ik over naar een provider die een beter zenderpakket heeft. En de zenders aanbied waar ik graag naar kijk. Ik stap wel over met pijn in mij hart maar KPN dwingt mij dit te doen. Tja cijfertjes zijn blijkbaar belangrijker dan de wensen van je klanten.


Dit was in mei 2017 al aangekondigd.
Het is nu oktober 2017

En ja, je kan overstappen.
Maar of die andere de zenders volgend jaar nog hebben die jij wilt zien, is nog maar de vraag.

Een zender waar bijna niemand naar kijkt, is erg duur.
En daar moeten dan wel alle abonnees voor betalen.

Ik ben tevreden over het packet van KPN.
Verder kijken wij veel naar Netflix (niet via KPN).

Ook 6 zenders gelijktijdig opnemen vind ik perfect.
Er bestaat geen groener gras.Jawel hoor. Zeker als het vergeeld is. En er zijn zoveel soorten gras, ieder met z'n eigen specifieke - vaak groene - kleur. En ik begrijp dat voor Ruba007 het gras van KPN momenteel erg vergeeld is😉

Zeg maar behoorlijk verrot. Daarom stap ik over naar een provider die een beter zenderpakket heeft. En de zenders aanbied waar ik graag naar kijk. Ik stap wel over met pijn in mij hart maar KPN dwingt mij dit te doen. Tja cijfertjes zijn blijkbaar belangrijker dan de wensen van je klanten.
Reputatie 7
Er bestaat geen groener gras.Jawel hoor. Zeker als het vergeeld is. En er zijn zoveel soorten gras, ieder met z'n eigen specifieke - vaak groene - kleur. En ik begrijp dat voor Ruba007 het gras van KPN momenteel erg vergeeld is😉
Het maakt mij niks uit hoe "kundig" een monteur is of niet. Het gaat mij er om dat ik wil zien waar ik voor betaal.. Met dit zenderpakket van KPN ben ik absoluut NIET tevreden en wens er ook niet langer voor te betalen. En keuze heb je niet bij KPN. Dus stap ik over naar een andere provider waar ik WEL naar zenders kan kijken waar ik graag naar kijk. Dat is het verschil.
Reputatie 7
Badge +31
Er bestaat geen groener gras.
Reputatie 7
Ik bedoel te zeggen dat uit de uitzending blijkt dat ook monteurs van Ziggo niet altijd kundig zijn. Het is daar dus niet perse beter dan bij KPN.
De "kwaliteit" van de Ziggo-klantenservice en de "kundigheid" van hun monteurs. Wat ik ermee probeer te zeggen is dat het gras bij de buren altijd groener is.


Kundigheid van hun monteurs? Ik had hier eentje van de KPN die alles verkeerd had aangesloten. 4 dagen zonder tv, internet en telefonie dankzij deze monteur van KPN. Hoe bedoel je "kundigheid" ?
Ik denk niet dat publieke omroepen in een pluspakket opgenomen mogen worden.
Aan de andere kant ben ik van mening dat de Nederlandse commerciele zenders wel in een apart pakket horen per slot van rekening zijn die niet publiek ten opzichte van NPO 1,2 en 3 helaas horen deze bij het verplichte set.
@joop2011 mijn opmerking heeft te maken met de 4 voorgaande.
Reputatie 7
Badge +13
Ik zal het terug moeten kijken om een gefundeerde opmerking te maken. Persoonlijk denk ik dat ziggo het bij tv moet houden en kpn bij telefonie en internet. Helaas zal het waarschijnlijk zakelijk gezien wel nodig zijn om triple en tegenwoordig quad play aan te bieden.

Zonder het programma gezien te hebben ik ben met planet internet (kpn) begonnen daarna jaren de kabel casema/ orange dat liep door naar ziggo. Nu alweer een tijdje Glasvezel van Telfort. Bij geen enkele ooit veel problemen gehad. Nu met Telfort 2 keer een flinke storing meegemaakt en daarmee de nadelen van alles in een ondervonden geen tv was nog het minst erg.

Het is allemaal betrekkelijk.

Uiteindelijk gaat het ze allemaal om de cijfers of eigenlijk de aandeelhouders.

Net even gekeken en vond het wel komisch. Het schijnt ook als ik kennisen mag geloven dat het sinds de fusie met upc een stuk slechter is geworden. Blijkbaar op tijd weggegaan.


KPN glasvezel is perfect voor televisie.
KPN triple en Quad is ook perfect.
Zelf via koper kan je HD met KPN op 2 ontvangers kijken.

Mijn voorkeur is en blijft ovreral glasvezel.
Ben ook heel blij dat ik glasvezel heb.

MAAR wat heft dit eigenlijk met zenderwizigingen te maken?

Ziggo doet dat ook elk jaar.
Volgens mij doen ze het allemaal.
Ik zal het terug moeten kijken om een gefundeerde opmerking te maken. Persoonlijk denk ik dat ziggo het bij tv moet houden en kpn bij telefonie en internet. Helaas zal het waarschijnlijk zakelijk gezien wel nodig zijn om triple en tegenwoordig quad play aan te bieden.

Zonder het programma gezien te hebben ik ben met planet internet (kpn) begonnen daarna jaren de kabel casema/ orange dat liep door naar ziggo. Nu alweer een tijdje Glasvezel van Telfort. Bij geen enkele ooit veel problemen gehad. Nu met Telfort 2 keer een flinke storing meegemaakt en daarmee de nadelen van alles in een ondervonden geen tv was nog het minst erg.

Het is allemaal betrekkelijk.

Uiteindelijk gaat het ze allemaal om de cijfers of eigenlijk de aandeelhouders.

Net even gekeken en vond het wel komisch. Het schijnt ook als ik kennisen mag geloven dat het sinds de fusie met upc een stuk slechter is geworden. Blijkbaar op tijd weggegaan.
Reputatie 7
Badge +31
Ziggo misschien? Kijk dan ook ff naar de uitzending van kanniewaarzijn van gisteravond.Waar ging het dan over? ;)💡 Terugkijken via de Gids, Dennis? 😉 😜
Reputatie 7
De "kwaliteit" van de Ziggo-klantenservice en de "kundigheid" van hun monteurs. Wat ik ermee probeer te zeggen is dat het gras bij de buren altijd groener is.
Reputatie 7
Badge +18
Ziggo misschien? Kijk dan ook ff naar de uitzending van kanniewaarzijn van gisteravond.Waar ging het dan over? 😉
Reputatie 7
Ziggo misschien? Kijk dan ook ff naar de uitzending van kanniewaarzijn van gisteravond.
Van mij hoeft het niet meer KPN. Ben vanmorgen overgestapt naar een andere provider en ben dus eind november compleet weg bij KPN. Vooral niet luisteren naar je klanten, de cijfertjes belangrijker vinden en vooral doorgaan met het promoten van die fox sports bende. Jullie komen er wel. Succes.
Goedemiddag ,


Ik baal hier ook flink van, als grote liefhebber van de Carnaval / Vasteloavend kijk ik van Oktober tot Maart veel, en ook met heel veel plezier naar L1...welke nu dus uit ons pakket in Zuid Holland is gehaald. To enige tijd geleden maakte ik deel uit van de Kabelraad KARPER om de kwaliteit en het aanbod in Zuid Holland te waarborgen voor diversiteit in aanbod en zeker de regionale zenders hadden daarin een hoog aandeel ! Zie dus graag de mogelijkheid om zelf te kiezen welke zenders ik wel of niet aan en uit zet in mij pakket. Al ik zie wat een aanbod er in buitemlandse zenders zou het toch zeker zeeeer gewenst zijn heirin ook weer plek in te ruimen voor de regionale zenders landelijk door te geven...en dan zeker L1 !!
Reputatie 7
Laat toch niet alles afhangen van de noemer populariteit!!Populariteit alleen is niet doorslaggevend, wel in relatie tot prijs. Ik heb begrepen dat Stingray (de moedermaatschappij van Brava) de tarieven nogal verhoogd heeft. Die verhoging, in relatie tot het betrekkelijk geringe aantal kijkers, heeft KPN doen besluiten de zender niet langer door te geven.
Dat betekent ongetwijfeld ook een afname van inkomsten voor Stingray; wellicht dat die daarom volgend jaar besluit het tarief te verlagen, zodat het weer interessant wordt voor KPN, maar dat is alleen wishful thinking mijnerzijds.
En al die andere kleine zenders: vaak maken die onderdeel uit van een deal bij één of meer grotere zenders, waar dus wel veel naar gekeken wordt.

Reageer