Beantwoord

Zenderwijzigingen voor interactieve televisie van KPN en veranderende tarieven

• 1 mei 2013
  • 9 reacties
  • 16698 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +12
  • Community manager
  • 1885 reacties
Begin dit jaar vierde KPN een mijlpaal. KPN mocht de miljoenste klant voor Interactieve TV begroeten. Veel van deze klanten kijken naast de traditionele televisie ook live tv op hun laptop, tablet of smartphone. KPN is er trots op dat wij als eerste aanbieder van Nederland, deze mogelijkheid aan konden bieden. KPN vindt het dan ook bijzonder belangrijk om te blijven investeren in deze ontwikkelingen. Naast een kwalitatief hoogwaardig product is het natuurlijk net zo belangrijk dat KPN een gevarieerd zenderpakket aanbiedt. De voorkeur van onze klanten speelt daarbij een belangrijke rol. Om ons zenderaanbod up-to-date te houden, brengt KPN daarom vanaf 1 juli enkele wijzigingen in het zenderpakket van Interactieve TV aan. 

Welke zenderwijzigingen vinden er plaats?
Op 1 juli 2013 vinden de volgende wijzigingen voor Interactieve TV plaats.
Basispakket: de populaire Bollywood muziekzender Zing wordt toegevoegd.
Pluspakket: Slam!TV en de combinatie zender PassieTV/Dusk! worden toegevoegd, Zappelin/Zapp24 verdwijnt uit het Pluspakket, maar blijft beschikbaar in het Kidspakket en Private Spice wordt verplaatst naar het Erotiek pakket. Verder wordt het Pluspakket uitgebreid met 20 wisselende films.
HD Extra Pakket: de zender Eurosport 2 HD wordt toegevoegd.
Sport1: er worden twee zenders toegevoegd, Sport1 Select HD en Sport1 Voetbal HD.
Hindi pakket: de zender Star Life OK wordt toegevoegd en de zender Zing gaat naar het basispakket.
Erotiek pakket: Private Spice wordt aan het pakket toegevoegd. 

20 gratis films in het Pluspakket:
Pluspakket klanten kijken vanaf 1 juli 2013 onbeperkt naar een selectie van topfilms speciaal geselecteerd door Videoland. De films hebben verschillende genres, zoals thriller, actie, humor en kids. De films zijn 2 maanden beschikbaar en elke maand worden er 10 nieuw films voor je geselecteerd.

- Pluspakket On Demand is gratis voor Pluspakket klanten en NIET beschikbaar zonder Pluspakket abonnement.

- De On Demand content is te vinden onder Videotheek >> Pluspakket On Demand >> Films.

- De films zijn ook beschikbaar op je pc/laptop, tablet en smartphone in en rond je huis. 

Interactieve TV Online krijgt meer zenders
Het aanbod voor live televisie kijken op je laptop, tablet of smartphone wordt per 1 juli flink uitgebreid. De zenders hieronder worden toegevoegd. Je kan de zenders alleen bekijken als je ook een abonnement hebt op het betreffende pakket. 
Pluspakket BBC 3, BBC 4, Nick Jr., Baby TV, Politiek 24, Holland Doc 24, History, Discovery Science, Discovery World, Travel Channel, Nat Geo Wild, Eurosport 2, Motors TV, TNT, Comedy Central Extra, Comedy Central Family, The Player Channel, VH1, MTV Music 24, Djazz.tv, 192 TV, Trace TV, TV Oranje, Best 24.
Kidspakket: Zappelin/Zapp24.
Sport1: alle Sport1 zenders (6 stuks).
HBO Pakket: alle HBO zenders (3 stuks).

De tarieven gaan veranderen
KPN investeert veel in de ontwikkeling en het onderhoud van netwerken en producten. Ook bij Interactieve TV werkt KPN er hard aan om de nieuwste diensten en toepassingen beschikbaar te maken. Door deze investeringen én de toegenomen kosten voor het doorgeven van tv-zenders is KPN genoodzaakt om de prijzen van de producten licht te verhogen. Ook voor andere diensten van KPN geldt dat wij blijven investeren. Voor een compleet overzicht van de wijzigingen in de tarieven verwijzen wij je naar deze pagina: kpn.com/tariefwijzigingen2013

icon

Beste antwoord door coco2001 11 juli 2013, 14:07

Ik vind het ook erg vreemd dat een Hindoestaanse zender in het basispakket zit.

Zal vast een goede zender zijn maar niet voor een groot publiek en die hoort naar mijn mening dus in een extra pakket thuis.

Maar ja, zo heeft iedereen een eigen voorkeur.

Gr Nathalie

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 4
Badge +5
Ik had liever andere nieuwe zenders in het HD Pakket

TNT HD

13th Street HD

SyFy HD

TLC HD

Fox Life HD

Nat Geographic HD

ARD HD

ZDF HD

BBC Two HD

24 Kitchen HD

Travel Channel HD

Shorts TV HD

Ik weet zeker dat jullie veel nieuwe klanten krijgen en die ook blijven,

als jullie de volgende zenders in HD gaan doorgegeven.

Reputatie 3
Badge
Op zich blij met Sport1 in HD.

Maar veeeel te laat natuurlijk... 

Wellicht toch nog even weer een abonnementje nemen voor 2 maandjes voor F1 en wat buitenlands voetbal, maar daarna gauw weer opzeggen nu het engels voetbal naar eredivisie live gaat...(edit: oh nee laat maar gaat pas 1/7 in, dan is het voetbal al voorbij. Kortom: nu zinloos voor mij)

Erg jammer dat naast het eerder verdwenen VH1classics nu ook een andere favoriet hier in huis verdwijnt: Zapp 24 :(

En de populaire zender Zing.. uhuh.. :D

Kortom, na de teleurstellende prijsverhoging ('opfrissing') van eerder dit jaar, weer een teleurstellend en geforceerde zenderwijziging om de prijzen te 'verkopen'...

DAAROM TER ORIENTATIE, EEN BELANGRIJKERE vraag: wanneer krijg ik iets terug voor die 5 euro per maand die ik als glasvezel klant meer betaal dan vdl/adsl klanten???

Wanneer wordt HD de standaard op glasvezel??

Reputatie 4
Badge +4
Gaaf dat er steeds meer zenders bij komen voor itvonline! Dat is zeker een welkome aanvulling. Ik moest wel even gniffelen om de populaire bollywood zender, looool 

Reputatie 1
"Zappelin verdwijnt maar blijft beschikbaar in Kidspakket". Daar word ik niet vrolijk van. Mijn kinderen kijken vaak naar het Zappelin-kanaal. Nu moet ik dus voor 5 euro per maand het Kidspakket nemen voor die ene zender. Laat die zenders nu eens zitten waar ze zitten!!

Reputatie 4
Badge
Ben persoonlijk erg content met het uitbreiden van ITVonline, hiermee onderscheid KPN zich wmb echt tov andere providers. En daarnaast errrrg blij met Sport1 HD, want dat heeft inderdaad imo té lang geduurd, maar beter laat dan nooit natuurlijk! :D

Daarnaast zou ik misschien wat anders hebben geschoven met bepaalde zender van en naar het basispakket, maar ik snap dat KPN niet iedereen tevreden kan stellen.

Reputatie 3
Badge
Leuk hoor, die nieuwe zender "update", maar wederom een dooie mus helaas.

Laat ik voorop stellen dat ik blij ben dat het aantal online zenders is uitgebreid en het ABC on demand en (gratis) film aanbod, maar verder is het zeeer teleurstellend...

Allereerst nog steeds HD niet standaard op glasvezel, terwijl KPN de mond vol heeft over de hoogste -HD- kwaliteit op FTTH...

Eindelijk na jaren Sport1 in HD, maar te laat nu het engels voetbal naar eredivisie live is...

Dan de Hindi zender ZING er bij, maar de nederlandse publieke omroep zender Zapp 24 voor de kids uit het pakket..?!

Geen ARD, LiteTV, Horse&Country, RTL Crime, Fox, RTL Telekids, maar wel de exotische zenders RTV-7, 2M Maroc en een hand vol Turkse en een handvol Hindi zenders standaard. Schandalig! Het is duidelijk welke kant KPN op wil..

Ik wil helemaal niet weg, maar KPN lijkt me wel te dwingen om over te stappen naar UPC of een andere provider..

leuk en aardig dat we zenders erbij krijgen maar ik ben nog al een fan van bollywood films maar heb geen zin om 15 euro te gaan betalen voor 1 zender die ik kijk en wat moet zing inplaats van life star ok want hier kwamen goede progamma's op en natuurlijk films en zing is alleen zingen en andere troep wat mij niet intresseerd waarom moet kpn dit veranderen zet het lekker terug dat life star ok in het basis pakket zit en zing oprotten naar het pluspakket

Reputatie 6
Badge +9
Omdat IK er wel naar kijk moet KPN de zender terug doen in het paket, jeetje mina wat kunnen mensen gaan trippen over zenders zeg, take it or leave it zou ik zo zeggen....

Reputatie 1
Ik vind het ook erg vreemd dat een Hindoestaanse zender in het basispakket zit.

Zal vast een goede zender zijn maar niet voor een groot publiek en die hoort naar mijn mening dus in een extra pakket thuis.

Maar ja, zo heeft iedereen een eigen voorkeur.

Gr Nathalie

Reageer