Welkom op het

KPN Forum

Recent online

Ziggo eerste aanbieder met alle RTL-zenders en OUT TV in HD

Reputatie 6
Ziggo eerste aanbieder met alle RTL-zenders en OUT TV in HD
Ziggo blijft het HD-zenderaanbod verder uitbreiden. Het is in Nederland de eerste traditionele tv-aanbieders die RTL Lounge, RTL Crime, RTL Telekids en OUT TV in HD-kwaliteit doorgeeft.

Zo, en nu KPN nog, laat KPN nu ook volgen om deze zenders in HD weer te geven.

43 Reacties

Reputatie 3
KPN geeft ook nog steeds ARD en ZDF niet door in HD, dus de achterstand was er al wordt nu steeds groter.

Ik denk door die dure deal met Fox Sports dat wij een steeds kaler product krijgen voor ons geld.

Vind het overigens wel raar dat RTL nu al zijn zenders in HD beschikbaar heeft en de NPO met al zijn themazenders nog in de vorige eeuw is blijven hangen met SD.
Reputatie 6
Wewa schreef:

KPN geeft ook nog steeds ARD en ZDF niet door in HD, dus de achterstand was er al wordt nu steeds groter.

Ik ben het helemaal met je eens, dit hadden ze allang moeten doen! Als ze willen concurreren.

Wewa schreef:

Ik denk door die dure deal met Fox Sports dat wij een steeds kaler product krijgen voor ons geld.

Daar laat ik me niet over uit. Want dat weet ik eerlijk gezegd niet. 🙂

Wewa schreef:

Vind het overigens wel raar dat RTL nu al zijn zenders in HD beschikbaar heeft en de NPO met al zijn themazenders nog in de vorige eeuw is blijven hangen met SD.

Dat RTL zijn zenders in HD heeft vind ik wel mooi! Nu wil ik ze nog bij KPN zien. Ja, NPO moet het volgend jaar weer met 60 miiljoen minder doen. Dat die in HD komen, nou...... ik denk het niet.
Reputatie 1
Ziggo is inderdaad goed bezig. Steeds meer HD en ook meer zenderaanbod dan KPN.
KPN zou toch nu wel een beetje moeten bijbenen nu Ziggo steeds meer voor gaat lopen. Of concentreren ze zich nu op de hogere internetsnelheden die uitblijven op het koperlijntje en de HD op 1 operatie?
Reputatie 6
En Ziggo is in onze stad druk bezig met nieuwe kabels aanleggen (moest verdorie mijn auto ervoor aan de kant zetten 😂 ). kennelijk hebben zij wél geld voor nog sneller internet. Of er ooit een keertje glasvezel in onze de binnenstad komt, wie het weet mag het zeggen.
Reputatie 6
Giant2000 schreef:

En Ziggo is in onze stad druk bezig met nieuwe kabels aanleggen (moest verdorie mijn auto ervoor aan de kant zetten 😂 ). kennelijk hebben zij wél geld voor nog sneller internet. Of er ooit een keertje glasvezel in onze de binnenstad komt, wie het weet mag het zeggen.

Toevallig zijn ze hier in Venlo ook bezig @Giant2000. 😜😂
Reputatie 4
KPN & HD dat zijn 2 dingen die niet goed samengaan.
Reputatie 6
Dreetje schreef:

KPN & HD dat zijn 2 dingen die niet goed samengaan.

😂 🤣 zou het zo erg zijn? 😝
Reputatie 4
Als ik kijk naar de laatste zenderwijzigingen waren het vooral SD zenders. En over het HD op 1 project maar te zwijgen. Dat had eind vorig jaar afgerond moeten zijn en nu weer uitgesteld tot medio 2018.
Reputatie 6
Dreetje schreef:

Als ik kijk naar de laatste zenderwijzigingen waren het vooral SD zenders. En over het HD op 1 project maar te zwijgen. Dat had eind vorig jaar afgerond moeten zijn en nu weer uitgesteld tot medio 2018.

Ja dat klopt, over dat HD op 1, Ze hebben een fout ontdekt in het netwerk. En dat moeten ze schijnbaar weer herstellen.
Reputatie 6
Mis de laatste tijd sowieso een beetje spirit van KPN om lekker snel nieuwe dingen uit te rollen en voorop te lopen. Het is dat ik geen Ziggo kan krijgen hier, want anders had ik het wel geweten.
Maar wat doen ze.. releasen de eerste 4K box vol bugs en nauwelijks content. Terwijl klanten veel liever pluszenders in HD zien en het HD op 1 project en nog vele andere dingen.
Terwijl voor hetgeen dat ze nu bieden beter naar telfort kan gaan om nog 15 euro te besparen, want immers doet KPN geen ontwikkelingen meer naar mijn idee.

Ben benieuwd of dit nog serieus genomen gaat worden, anders ben ik echt weg in februari, zou zonde zijn natuurlijk. Want wat zijn nu nog de USP om voor KPN te kiezen? 🙂
Reputatie 6
De (zender)achterstand bij KPN t.o.v. Ziggo wordt steeds groter. Zowel in aanbod als kwaliteit (SD/HD).
Reputatie 6
Ik heb het gelezen @PeterG, KPN moet flink aan de weg timmeren. Hier in Venlo zijn ze nieuwe kabels van Ziggo aan het leggen. En waar @Giant2000woont zijn ze ook kabels aan het leggen.

@ChrisWissink, waarom kun jij geen Ziggo hebben? En wat zou voor jou dan het alternatief zijn als je bij KPN zou stoppen in februari?
Reputatie 6
DennisSchreve schreef:

ChrisWissink], waarom kun jij geen Ziggo hebben? En wat zou voor jou dan het alternatief zijn als je bij KPN zou stoppen in februari?

In denk zo maar dat Chris niet in een Ziggo gebied woont.
Reputatie 6
Ziggo heeft nu ook heel veel gecompimeerde HD streams.
Anders kunnen ze het ook niet, ze moeten alle zenders gelijktijdig aanbieden.
Dat is het grote verschil tussen DVB-C via de coax en IPTV via koper of glas.
Bij IPTV krijg je alleen de zender binnen, waar je naar kijkt. (kijk je nergens na, dan komt er ook niets binnen).
Bij DVB-C via coax komen alle zenders 24 uur per dag bij je binnen.
En het is dringen op de coax kabel.
Beeld van Ziggo is ook minder dan vroeger.
Reputatie 6
Ook Ziggo biedt de eerste 10 in hogere kwaliteit dan de rest. Zenders als Discovery, NGC, Animal Planet etc zitten op de media gateway ook in 8 Mb/s. Die kunnen dus nooit in hogere kwaliteit aangeboden worden.
joop2011 schreef:

Ziggo heeft nu ook heel veel gecompimeerde HD streams.
Anders kunnen ze het ook niet, ze moeten alle zenders gelijktijdig aanbieden.
Dat is het grote verschil tussen DVB-C via de coax en IPTV via koper of glas.
Bij IPTV krijg je alleen de zender binnen, waar je naar kijkt. (kijk je nergens na, dan komt er ook niets binnen).
Bij DVB-C via coax komen alle zenders 24 uur per dag bij je binnen.
En het is dringen op de coax kabel.
Beeld van Ziggo is ook minder dan vroeger.

Reputatie 6
@DennisSchreve @PeterG
Hier is de keuze gemaakt destijds of glasvezel of Ziggo, met alle flatbewoners hebben we toen gekozen voor glasvezel, dus hier alleen providers over fiber. Maar het gaat me er meer om dat KPN doordat ze niks meer doen haast, geen voordeel meer hebben in vergelijking met bijvoorbeeld dochter Telfort, want die hebben alleen de 4K ontvanger niet, maar die hoef ik ook nooit en te nimmer meer 😉. Heb destijds voor KPN gekozen omdat er altijd wel iets unieks was, maar nu is er niks unieks meer over lijkt wel.
Reputatie 1

Er staan nog een paar zenders niet bij die Ziggo wel doorgeeft en KPN niet.
O.a: Vh1Classic, LiteTV, 100%NLtv, MotorsportTV HD, DanceTrippin HD, Pebble TV, ShortsTV, Horse & CountryTV, Fine Living, Food network en als je een Mediabox XL hebt dan heb je ook extra Franse en Italiaanse zenders.
Reputatie 6
Ik denk dat KPN nog al eens onder tijdsdruk te snel iets nieuws aankondigt of op de markt gooit.
Persoonlijk ben ik meer voorstander van eerst goed testen, maar zo gaat dat wanneer je in een grote concurrentieslag bent verwikkeld. Op den duur beginnen mensen wel je product aan de kant te zetten. Kijk maar eens wat er over gaat blijven van Microsoft: onder tijdsdruk weer nieuwe versies van Windows op de markt brengen, en elke keer weer stik vol fouten,.

Ik ben blij dat ik de keuzes niet hoef te maken....
Reputatie 6
Hoi @Sebas1481
Dank voor je positieve input, ik ga ze er dadelijk bij zetten. Wat de extra Franse en Italiaanse zenders betreft . . . ik heb daar besloten alleen een vergelijk te maken met de basis- en pluspakketten. Bij ziggo heten die tv standaard en movies & series XL (die laatste dekt de lading niet helemaal, want de zenders daarin hebben natuurlijk veel meer. Ook sport bv Eurosport 2 en Motorsport tv)

Peter (13:56 u)
Reputatie 6
ChrisWissink schreef:

@DennisSchreve @PeterG
Hier is de keuze gemaakt destijds of glasvezel of Ziggo, met alle flatbewoners hebben we toen gekozen voor glasvezel, dus hier alleen providers over fiber.

@ChrisWissink Een of of keuze is wel een beetje jammer. Hoewel je bij glasvezel natuurlijk wel kunt kiezen uit verschillende aanbieders, zoals ook xs4all en Telfort met hetzelfde zenderaanbod als kpn. Maar ook: Online.nl, T-mobile en Tele2. Deze laatste 3 wijken op punten af van het zenderaanbod van KPN.

Ikzelf heb KPN tv met plus- en Fox Sport eredivisie pakket. Daarnaast nog analoge en digitaal ongecodeerd van Ziggo.
Reputatie 6
Giant2000 schreef:

Ik denk dat KPN nog al eens onder tijdsdruk te snel iets nieuws aankondigt of op de markt gooit.Persoonlijk ben ik meer voorstander van eerst goed testen, maar zo gaat dat wanneer je in een grote concurrentieslag bent verwikkeld.

Precies dit, maar ook waarom een bijvoorbeeld een 4K ontvanger lanceren terwijl er geen content is, geen vraag naar is, en geen concurrent die het aanbied. ?
Ik denk dan meer, doet wat nuttigs met het geld en probeer de wensen van een grote groep klanten een beetje toe te passen, daar worden meer klanten vrolijk van 🙂. Maar no panic, ik ga niet weg hoor, tis meer een vergelijking. 😁
Reputatie 1
Laten we hopen dat KPN wel een beetje wakker gaat worden door aanpassing met het TV aanbod niet 1x per jaar aan te passen, maar meer door het jaar heen. Inmiddels merk je bij Ziggo dat nu sinds dit jaar 2 maandelijks een aantal zenders upgrade van SD naar HD. En ik vermoed dat ze in 2018 daarmee door zullen gaan.
Hopen op een beter TV jaar in 2018 voor KPN.
Reputatie 6
Sebas1481 schreef:

Laten we hopen dat KPN wel een beetje wakker gaat worden door aanpassing met het TV aanbod niet 1x per jaar aan te passen, maar meer door het jaar heen. Inmiddels merk je bij Ziggo dat nu sinds dit jaar 2 maandelijks een aantal zenders upgrade van SD naar HD. En ik vermoed dat ze in 2018 daarmee door zullen gaan.
Hopen op een beter TV jaar in 2018 voor KPN.

Dat zou wel een idee zijn dat KPN meerdere keren een zenderwijziging of een upgrade van SD naar HD doen in 1 jaar om de concurrentie voor te blijven. 😎
Reputatie 6
PeterG schreef:

Ook Ziggo biedt de eerste 10 in hogere kwaliteit dan de rest. Zenders als Discovery, NGC, Animal Planet etc zitten op de media gateway ook in 8 Mb/s. Die kunnen dus nooit in hogere kwaliteit aangeboden worden.

De satelliet geeft ook een beter beeld.
Als je BBC op de satelliet vergelijkt met BBC bij KPN dan is het dag en nacht verschil.
Het is dat je afhankelijk bent van het weer, zomers geen probleem, maar krijg je zware buien, onweer of nog erger een sneeuwbui, dan kun je het kijken wel vergeten, maar soms denk ik er wel eens over om eenTV abo bij Canal Digitaal te nemen en een internet abo bij KPN.
Ook Canal Digitaal zendt alles wat maar in HD is ook in HD uit en zelfs nog twee UHD zenders en diverse UHD demozenders.
Oh ja en alle regionale zenders in HD, maar die hebben mijn interesse niet, die dragen naar mijn mening niets bij aan het aanbod.
Reputatie 6
huistijger schreef:

PeterG schreef:

De satelliet geeft ook een beter beeld.
Als je BBC op de satelliet vergelijkt met BBC bij KPN dan is het dag en nacht verschil.

Inderdaad. Maar vergeet niet dat de BBC met een hele hoge bitrate uitzend, misschien nog wel hoger dan Ziggo aankan. Op die manier verliest de kabel het altijd.

Het is dat je afhankelijk bent van het weer, zomers geen probleem, maar krijg je zware buien, onweer of nog erger een sneeuwbui, dan kun je het kijken wel vergeten, maar soms denk ik er wel eens over om eenTV abo bij Canal Digitaal te nemen en een internet abo bij KPN.

Dat is afhankelijk waar je woont. In noordoost Groningen heb je de slechtste ontvangst op de 28.2E, maar de rest van het land haalt met gemak 99% ontvangst met een 90 cm schoteltje.

Ook Canal Digitaal zendt alles wat maar in HD is ook in HD uit en zelfs nog twee UHD zenders en diverse UHD demozenders.

Ik kan je vertellen dat Canal Digitaal in staat is 10 HD zenders op een transponder te gooien. Ga je dat op een grote tv bekijken dan ziet ook dat beeld er niet uit en wint KPN. Bovendien liften ze mee op wat andere aanbieders FTA uitzenden, zoals de UHD (test) zenders. Die zijn niet van CD. Net als BBC en ARD, allemaal eigen transponders waar CD niks mee te maken heeft.

Reageer