Beantwoord

Ziggo Sport in 4K, Formule 1?

  • 21 January 2020
  • 11 reacties
  • 2010 keer bekeken

Weet iemand of ziggo sport dit jaar in 4k wordt uitgezonden? Met name de f1

icon

Beste antwoord door PeterG 21 January 2020, 13:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Ziggo, het kabelbedrijf, schijnt het plan te hebben om halverwege dit jaar de F1 in 4k te gaan aanbieden. Dit houden ze om commerciële redenen voorlopig voor zichzelf. Je kan bij hen alleen 4k krijgen met het duurste abonnement. Bij de andere abonnementen heb je HD.

De vraag is echter of je het verschil ziet t.o.v. je kijkafstand. Dat is het sleutelwoord. Met een 43 inch op 2,2 meter of meer schijn je het verschil al niet meer te zien.

Verder zijn alleen de camera’s langs de baan deels 4k, in de auto’s is het HD.

Bijlage 1
Bijlage 2

Okee bedankt voor de duidelijke informatie :). Voor dit seizoen nog niet interessant dus. 

Reputatie 7
Badge +22

Ziggo, het kabelbedrijf, schijnt het plan te hebben om halverwege dit jaar de F1 in 4k te gaan aanbieden. Dit houden ze om commerciële redenen voorlopig voor zichzelf.

Dat vind ik absurd! Ik betaal het volledige Ziggo Sport pakket! Dan heb ik ook het recht om het in 4K te kijken, ik neem het pakket dan weliswaar van KPN af, maar de kosten moet KPN weer aan Ziggo overdragen. Anders vind ik dat ze een flinke monopoly aan het spelen zijn. Hun klanten moeten ook voor het volledige pakket betalen. En dan zullen zij wel 4K krijgen? En dan nog zeker op hun kanaal 14, en niet in het Ziggo pakket van klanten bij een andere provider. Dat vind ik echt vals! :disappointed_relieved:

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Robheuver 
Je kunt een module met kaart kopen bij de satellietwinkel, mocht je een satellietinstallatie hebben.
In elke 4K TV zit een satellietontvanger en een slot om de Cam met kaart in te steken.
Dan kun je de Duitse RTLUHD gratis ontvangen, deze zend alle Formule1 uitzendingen (en ook sommige voetbalwedstrijden) in UHD HDR uit.
Helaas met Duits commentaar.
Tevens heb je TravelXP 4K en UHD1 erbij als extra 4K zenders en een hoop Duitse zenders in HD
Satellietschotel instellen op de Astra 1

Ziggo, het kabelbedrijf, schijnt het plan te hebben om halverwege dit jaar de F1 in 4k te gaan aanbieden. Dit houden ze om commerciële redenen voorlopig voor zichzelf.

Dat vind ik absurd! Ik betaal het volledige Ziggo Sport pakket! Dan heb ik ook het recht om het in 4K te kijken, ik neem het pakket dan weliswaar van KPN af, maar de kosten moet KPN weer aan Ziggo overdragen. Anders vind ik dat ze een flinke monopoly aan het spelen zijn. Hun klanten moeten ook voor het volledige pakket betalen. En dan zullen zij wel 4K krijgen? En dan nog zeker op hun kanaal 14, en niet in het Ziggo pakket van klanten bij een andere provider. Dat vind ik echt vals! :disappointed_relieved:

Nee lees het bericht van Peter goed, dat 'krijgen' ze niet zomaar, enkel als ze overstappen naar het duurste abonnement je moet wel de Next hebben. Bij KPN is of was het niet veel anders. Zonder duurder abonnement geen 4K wil je via het KPN kastje Netflix in 4K kijken zul je ook moeten veranderen van abonnement. Ziggo moet hun uitzendrechten ook weer afdragen aan Liberty Media de formule 1 eigenaar. Laat Liberty Global nu ook weer mede eigenaar zijn van VZ, dat veranderd er verder niet veel aan Ziggo zal gewoon de rechten moeten betalen.  Zover ik weet zijn niet eens alle Ziggo Sport kanalen in HD bij KPN hoe 'vals' is dat?

 

Jij hebt toch Videoland via KPN  kan jij alle series en films zien die een klant die niet via KPN afneemt kan zien? Zover ik weet niet je betaalt wel hetzelfde dat is toch net zo 'vals'.

Dat is de markt werking.

Wat verder zoek werk laat me zien dat Ziggo Sport Totaal een los onderdeel is van Liberty Global Content Netherlands B.V. Feitelijk daarmee geen onderdeel van de Provider Ziggo. Zowel KPN als Ziggo moeten dan blijkbaar met ZiggoSport onderhandelen. Daarmee is het dan niet echt 'vals' maar ligt het puur aan de onderhandels gesprekken.

 

Gaan ze het via kanaal 14 doorgeven heb je de zover ik weet de Next niet eens nodig. Dan kan iedereen waar de kabel nog signaal heeft het zien.

@Galdor68

Ik heb begrepen (uit het TotaalTV artikel) dat halverwege dit jaar degenen met de Next het Z.S. 14 kanaal in 4k kunnen zien. Maar niet continu. Wsl alleen met F1.
Alleen met de Next is kanaal 14 in dat geval in 4k. Dit omdat het via DVB-C hooguit in HD is. De Next krijgt het via IPTV techniek dan echter in 4k en als je met je Next dan 14 kiest krijg je automatisch het 4k kanaal. Zo is het momenteel met LoveNature bij Ziggo ook namelijk.

Verder is het zo dat sinds 30 november 2019 ook bij KPN álle 6 Ziggo Sport kanalen in HD doorgegeven worden.

Helder ik wist dat ik iets over die opwaardering naar HD had gelezen. Je bevestigd ook mijn gedachte zelfs al geven ze dit op kanaal 14 door dan nog kost de ziggo klant dit een flinke duit. Dat tot € 107,45  kan oplopen. Voor kanaal 14 is het sportpakket niet nodig. Dan is het verschil met de huidige KPN Hussel prijzen minder groot.

Reputatie 7

Hoi @Robheuver, langs de circuits staan al een paar jaar 4K camera's inderdaad. Dat is een stuk sneller gegaan dan de introductie van HD camera's, wat Bernie Ecclestone een tijdje tegenhield. Op dit moment zijn er voor ons nog geen plannen om de Ziggo Sport zenders in 4K uit te gaan zenden, als dit veranderd zullen we dat natuurlijk aankondigen. 

Ik heb ook nog voor je gekeken of de streamingservice van de F1 zelf misschien een uitkomst is om de races in 4K te kunnen kijken, maar dat wordt niet genoemd in de FAQ. Wel dat ze adaptive bitrate playback gebruiken, dat de stream naar de best mogelijke kwaliteit schakelt die op de verbinding mogelijk is.

Via de satelliet is RTL Television UHD te krijgen. Daar is wel een (prepaid) insteekkaart voor nodig. Die zijn vaak ook in Nederlandse satellietwinkels te krijgen.

Wel reclame-onderbrekingen tijdens de race.

Reputatie 2

Is er al meer bekend over F1 in 4k op kanaal 14?

Reputatie 7
Badge +22

Is er al meer bekend over F1 in 4k op kanaal 14?

Deze vraag heb je ook al gesteld in deze topic, en ik heb daar ook al geantwoord. 😉