Beantwoord

Ziggo Sport pakket in HD is verschrikkelijk

  • 24 June 2021
  • 7 reacties
  • 247 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Dag KPN,

 

Jullie geven aan dat et Ziggo sport pakket in HD is maar het is verschrikkelijk!

Heb een nieuwe 4 K TV gekocht met alle toeters en bellen.

Op NED 1 is het kraakheleder en voetbal alsof je in het stadium zit. Maar zenders 233 234 etc zijn echt n iet op aan te zien.

 

Heb al contact gehad met de klantenservice van KPN maar het enige dat ik uiteindlijk te horen kreeg is dat het input signaal van het Kastje goed is.

 

Kunnen jullie helpen?

 

Bertjan Wijnhoven

icon

Beste antwoord door PeterG 24 June 2021, 16:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Beste @beedj , op een forum wordt je meestal geholpen door klanten.

Bij KPN dus de klanten van KPN.

Een moderater kijkt wel mee en helpt ook (hij of zij is wel medewerker KPN).

 

Bij mij is het beeld van Ziggo Sport goed.

Maar ik kijk over het algemeen alleen de Formule 1 en heel soms voetbal.

 

Hoe zijn de andere HD zenders?

Als je in de gids kijkt, zie je dan boven in beeld HD staan?

Heb je glas (FTTH) of koper?

En wat is jouw echte download snelheid?

 

Raar dat jij dat zo ervaart. Ik heb dat pakket ook en vind het qua HD veel mooier dan NPO 1 (via de voorkeuze 1 hier) en zelfs ook mooier dan ESPN.

Je hebt toch niet nog een Motorola ontvanger (1853) ?

of

Staat er wel het HD logotje bij de zenders in je gids ? Of staat er een SD logotje ?

en dus

Check eens onder HDMI (instellingen-menu) of de weergave van je decoder niet toevallig toch op SD staat. Dan is NPO 1 inderdaad prima (hoge SD kwaliteit) maar Ziggo Sport, met een vrij lage SD kwaliteit, niet te pruimen.

Reputatie 1
Badge

Dank voor jullie opmerkingen. Ik ga dr mee aan de slag en kom bij jullie terug.

Reputatie 1
Badge

Yes! Dank Allen! Idd een SD logo bij de beeldscherminstellingen. Kon dat gelukkig op HD standaard zetten. Wat een wereld van verschil!

Extra vraag: zijn er ook kpn receivers met 4k output?

 

Gr BJ

Ja die zijn er, maar dan zijn de SD en HD zenders niet zomaar in 4k te ontvangen, dat blijft het zelfde als dat je nu hebt.

Alleen de 3 zenders zijn in 4k, nu als test het voetbal op 609 en wat films die je duur kunt huren krijg je dan in 4k en apps zoals netflix en amazone kun je dan in 4k krijgen als je een dito abbo daar hebt, alleen een beetje 4k TV heeft die apps zelf al aan boord.

en dat alles kost je 2.50 per maand extra en je hebt er weinig extra's aan.

zijn er ook kpn receivers met 4k output?

Die zijn er, maar wat er in komt gaat er uit. Dus HD blijft HD ( 1920 bij 1080 beeldpunten ).

Er zijn 3 4k zenders (die ook HD beschikbaar zijn): Xite: Love Nature en Insight.

Verder zijn de apps voor Netflix, Youtube en Prime 4k, maar dat zijn ze ook in je nieuwe 4k UHD tv!

Toch wel gek dat de tel. helpdesk niet als eerste denkt aan de SD of HD Standaard instelling bij deze klachten. (Jose ?) Of anders er i.i.g. überhaupt aan denkt.

nu als test het voetbal op 690