ziggo vs kpn formule 1

• 27 augustus 2015
  • 10 reacties
  • 18252 keer bekeken

Hallo,

Nog niet zo lang geleden overgestapt van Ziggo naar kpn tv. Op zich zijn we wel tevreden over kpn tv maar begin nu toch weer te denken om binnenkort weer terug te gaan naar Ziggo. Reden:

-Ziggo replay lijkt me onzettend handig, bij kpn moet je voor de commercieele omroepen betalen om uitzending terug te zien.

- De belangerijkste reden (vandaag bekend gemaakt 27-8-2015): Ziggo gaat een gratis sportzender uitzenden waar ook Formule 1 bijzit. Aangezien ik een groot F1 fan ben is dit wel een heel groot pluspunt ! bij KPN betaal je 15,50 euro per maand om Formule 1 te kunnen zien.

Denk dat KPN door laatst genoemde reden veel klanten gaat verliezen aan Ziggo.

Mijn concrete vraag gaat KPN binnenkort ook iets aanbieden mbt tot bovengenoemde, anders is mijn keus snel gemaakt.

M.vr.gr.

Theo

10 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Uh

Hier vind je de huisregels: http://forum.kpn.com/t5/Huisregels-en-veel-gestelde/Huisregels-KPN-Forum/td-p/71536
En hier de voorwaarden: http://forum.kpn.com/t5/Gebruikersvoorwaarden-KPN-Forum/Gebruikersvoorwaarden-KPN-Forum/m-p/71500

Ik zou gewoon de link even via een privebericht sturen en klaar ;)

Robin
Reputatie 1
DennisDatema68 schreef op 15 nov '15 om 19:42u
Gerard10-01 schreef op 15 nov '15 om 19:29u
Ben net overgestapt naar KPN glasvezel. bevalt me echt super!

toen hoorde ik ook van Ziggo sport, in eerste instantie dacht ik...**bleep**. ben namelijk ook redelijke F1 fan. bij Ziggo ook sport 1 gehad toen MotoGP erbij zat. waar ik echt megafan van ben. vond het te duur om alleen sport 1 te houden voor F1. voetbal kijk ik niet dus zou gemiddeld mij 7.75 voor 1 F1 wedstrijd kosten. dat ga ik dus niet doen en heb alternatief gezocht. Formule 1 kijk ik nu via BBC. geweldig commentaar! Beter als Olav Mol die de helft niet ziet. races die niet worden uitgezonden kijk ik via livestream.. bij goed zoeken zijn er goede streams te vinden. wil je dit niet kun je ook losse wedstrijd kopen a 3.99. ook waren er voor mij meerdere redenen om weg te gaan bij Ziggo dus neem ik het ook voor lief om af en toe via stream te kijken.

ps: met een chromecast kun je wedstrijd streamen naar je tv en voilla
Reputatie 7
Badge +18
Gerard10-01 schreef op 15 nov '15 om 19:29uBen net overgestapt naar KPN glasvezel. bevalt me echt super!

toen hoorde ik ook van Ziggo sport, in eerste instantie dacht ik...**bleep**. ben namelijk ook redelijke F1 fan. bij Ziggo ook sport 1 gehad toen MotoGP erbij zat. waar ik echt megafan van ben. vond het te duur om alleen sport 1 te houden voor F1. voetbal kijk ik niet dus zou gemiddeld mij 7.75 voor 1 F1 wedstrijd kosten. dat ga ik dus niet doen en heb alternatief gezocht. Formule 1 kijk ik nu via BBC. geweldig commentaar! Beter als Olav Mol die de helft niet ziet. races die niet worden uitgezonden kijk ik via livestream.. bij goed zoeken zijn er goede streams te vinden. wil je dit niet kun je ook losse wedstrijd kopen a 3.99. ook waren er voor mij meerdere redenen om weg te gaan bij Ziggo dus neem ik het ook voor lief om af en toe via stream te kijken.

Reputatie 1
Ben net overgestapt naar KPN glasvezel. bevalt me echt super!

Ik weet niets van storingen, nog minder van slechte kwaliteit. Integendeel, de kwaliteit is subliem. Ja DDOS aanvallen, maar gelukkig was er een snelle workaround (DNS van Google gebruiken). Die aanvallen kun je als provider niet echt voor zijn lijkt me, had KPN ook kunnen gebeuren. Tot zover het, als tevreden Ziggo abonnee, nuanceren van de bovenstaande reactie.

Waar Ziggo nu een misstap maakt voor mij is Ziggo Sport. Formule 1 wedstrijden beloven maar wel met een dik voorbehoud. Als er een interessantere voetbalwedstrijd is, dan moet de F1 wedstrijd plaats maken.... als er een interessantere wedstrijd is... Per saldo moet je dus je dure Ziggo Sport Totaal abo houden als je zeker wil zijn dat je alle F1 wedstrijden wil zien. Jammer, vind ik persoonlijk een knullig marketingmodel waar ik als trouwe abonnee niet blij van wordt.

Replay TV is handig. Weet wel dat je bij de meeste uitzendingen niet door kunt spoelen, dus je replay'd alle reclame ook. Dat geeft opnemen (of zelfs de mindere kwaliteit van uitzending gemist o.i.d.) wel een erg groot voordeel. Dus staar je niet blind op deze feature als je ook door de grote reclameblokken heen moet bijten.

Voordelen, nadelen... tja, maak je eigen optelsom. Ik verhuis binnenkort naar een woning waar ik ook snel internet van KPN kan krijgen (huidige max is ca 40MB, te weinig voor mij). Ik denk dan uiteindelijk wel over te stappen naar KPN. Misschien is het een 'gras is groener bij de buren' ding, maar toch.

Reputatie 7
Badge +18
Hopelijk komt KPN ook met zo iets... Kunnen ze Ziggo weer een duw teruggeven...

Ziggo doet dit ook om klanten terug te winnen. En straks na een paar maanden gaat de zender Ziggo Sport ook geld kosten voor de klant. Lijkt mij stug dat ze dit altijd gratis kunnen aanbieden. Want sport is nou eenmaal duur. Want ze zijn een hoop klanten verloren met al die storingen, slechte kwaliteit. En dan 2x op rij Ddoss aanvallen. Ze zijn er rond 56.000 klanten kwijt! Ik denk dan eigen schuld. En de Financieeldirecteur is opgestapt. Die voelt de bui ook al hangen.

Nee, Ziggo vind ik niks. Ben gelukkig bij KPN. 

Reputatie 1
Badge
Ik zelf ben ook fan van Formule 1. Mede daardoor heb ik Sport1. Voorheen had je daar ook MotoGP én Engels voetbal. Sinds vorig jaar zijn de rechten voor het Engelse voetbal bij Fox Sports en sinds dit jaar de MotoGP rechten weer terug bij Eurosport (2). De enige reden dát ik nu dus Sport1 heb is voor Formule 1.

Sinds dit jaar is er een aparte zender nl. Sport1 Racing. Is er geen mogelijkheid de zenders op te knippen zodat je alleen betaald voor wat je wíl zien? Net zoiets als bij Fox. Wil je buitenlands voetbal, dan betaal je er voor. Wil je dat niet, dan neem je alleen Fox Sports Eredivisie.

Reputatie 1
Ook ik ben liefhebber van de formule 1. Heb daarvoor sport1 in mijn pakket.

Ik zal dit zeker in de gaten houden. Als de formule 1 uitgezonden wordt op het gratis kanaal van ziggo overweeg ik zeker om over te stappen. De drempel voor een overstap wordt in dat geval een stuk lager. De internetsnelheid gaat een behoorlijk stuk omhoog en ik ga 15 euro per maand besparen !

Maar goed, eerst maar eens zien hoe dit allemaal gaat uitpakken ! 

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Ziggo Sport, is een kanaal waar je allerlei sporten ziet. Je zal dus maar een enkele keer Formule 1 zien.

Robin
Reputatie 7
Badge +31
Laat ik het zo zeggen: Ziggo kan dit gaan aanbieden omdat Sport1 én Ziggo allebei van Liberty Global zijn.

Bij KPN is een deel van de races te zien via BBC One HD. Ook Veronica zendt enkele races uit.

Verder, als je zó'n liefhebber bent van de Formule 1, heb ik weinig tegenargumenten. Ook qua prijs niet.

Om Replay te kunnen gebruiken (je kunt daarmee tot 7 dagen terug), dien je minimaal het Connect & Play Complete abonnement te hebben met de Horizon box.

Dat is, even de startkorting buiten beschouwing, €59,95 per maand. KPN Standaard kost €60 per maand.

Het is nog helemaal niet bekend of er ook Formule 1 uitgezonden gaat worden. En het zal absoluut de vraag zijn of via dát kanaal alle races live zullen zijn. Het zal eerder een lekkermakertje zijn voor een abonnement op Sport 1. Want dáár verdient Liberty Global dan natuurlijk mee. ;)

Reageer