Beantwoord

Zwak of geen signaal foutmelding

• 27 augustus 2018
  • 7 reacties
  • 2612 keer bekeken

Vrijdag tvsignaal prima en weggegaan voor een lang weekend . Bij thuiskomst zwak of geen signaal. Sneeuwbeeld! Controleer de aansluiting van de antennekabel, staat er.
Er is niets veranderd en alles zit vast. Wat nu?
icon

Beste antwoord door Henk2304 27 augustus 2018, 16:19

@CK01, waarschijnlijk heeft het tv-toestel de antenne-ingang gekozen ipv. de HDMI-ingang waarop de iTV-ontvanger is aangesloten. Dit kun je verhelpen via de bron-knop linksonder op de KPN afstandsbediening. Druk daar net zovaak op totdat het HDMI-ingang van de iTV-ontvanger is geselecteerd en dan heb je vast weer tv-beeld.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hallo @CK01
Heb je glasvezel of DSL
Welke experiabox heb je en branden daar ook lampjes in een andere kleur dan groen op of is er een lampje uit?
Welke TV-ontvanger heb je?
Reputatie 7
@CK01, waarschijnlijk heeft het tv-toestel de antenne-ingang gekozen ipv. de HDMI-ingang waarop de iTV-ontvanger is aangesloten. Dit kun je verhelpen via de bron-knop linksonder op de KPN afstandsbediening. Druk daar net zovaak op totdat het HDMI-ingang van de iTV-ontvanger is geselecteerd en dan heb je vast weer tv-beeld.
Reputatie 7
Badge +19
Ja Henk, je hebt gelijk, ik las over dat sneeuwbeeld heen.
Top-opmerking van je! 👌🏼
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag CK01, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Wanneer je Interactieve Televisie bij KPN afneemt en de melding krijgt 'Geen of zwak signaal' dan is het bijna altijd op te lossen door het juiste externe kanaal te selecteren zoals Henk aangeeft. Heb je dit in de tussentijd al kunnen uitproberen? En is dit in jouw geval ook de oplossing geweest? Zo niet (of gaat het om Digitenne), dan help ik je graag verder!
Reputatie 7
Badge +21
@CK01, ik zie dat je nog niet hebt geantwoord op bovenstaand berichten. Was het inderdaad zo dat het verkeerde externe kanaal geselecteerd was en is op die manier jouw probleem opgelost? Zo niet, dan hoor ik het graag.
Ala ik op dat knopje druk staat er all2 21 Atv
Reputatie 7
Badge +19
Nog een paar keer op dat knopje drukken en er verschijnt vanzelf HDM1
Of (en dat hangt van je TV af) na op dat knopje (source) gedrukt te hebben met de pijltjestoetsen de juiste ingang kiezen. (HDMI 1 of HDMI 2

Reageer