Beantwoord

Zwart beeld gedurende 3 seconden bij 4K

• 6 september 2017
  • 11 reacties
  • 1238 keer bekeken

Badge
Hallo, ik ben hier nieuw op dit forum maar zou toch graag een vraag - eigenlijk probleem willen voorleggen.

Ik heb sinds kort ook de 4K ontvangers , ik moet zeggen als ik beeld heb is het super , maar steeds springt het beeld op zwart voor een drie tal seconden, het geluid gaat ook uit. wel de infobalk of menu blijft wel zichtbaar in beeld.. heel irritant dus .. zelfs nu ook al paar keer gehad bij het opstarten/aanzetten dat er al helemaal geen beeld komt, moet dan weer eerst resetten.
Er is al een monteur komen kijken maar die wist het eigenlijk ook niet omdat deze zelfs de 4k ontvanger nog nooit gezien had... is dit ook een kwestie van software update afwachten of wat kan ik hier nog aan doen.
aansluitingen zijn allemaal goed ook een extra 4k hdmi kabel aangeschaft , echter zonder resultaat.

alvast met dank voor een antwoord..
icon

Beste antwoord door Maaike_ 8 september 2017, 15:55

Goedemiddag @Rob.S, welkom op dit Forum 🙂 Goed dat je jouw vraag/probleem hier post!

Zoals wjb aangeeft verwachten wij deze maand met een update voor de 4K ontvangers te komen. Na de update moet deze irritatiebron dus verleden tijd zijn 😉
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
De 4K Ultra-HD ontvanger heeft helaas nogal wat problemen met het beeld op een aantal televisies.
Zo heb ik zelf dat er af en toe een fikse sneeuwbui op televisie is als ik mijn 4K ontvanger aan zet, die gekoppeld is aan een Sony KD-43XD8305.
Welk merk en type televisie heb jij?

Overigens heeft het developmentteam achter de 4K ontvanger aangegeven de oorzaak van deze problemen achterhaald te hebben en te werken aan een fix.
Zij verwachten in september met een nieuwe firmware te komen.
Badge
Hallo bedankt voor het antwoord ik heb een samsung ue49mu7050. Dan zal ik idd de update afwachten en hopen dat het goed komt

Dank
Reputatie 7
Ook ik hoop dat het nu eindelijk goed komt, dit issue speelt nu al maanden, ook ver voordat de 4K Ultra-HD pilot afgerond was en het "Internet en TV 4K" abonnement op de markt kwam.
Gelukkig hebben wij dan alleen af en toe een sneeuwbui en het aantal weten we te beperken door de 4K ontvanger eerst aan te zetten en daarna pas de televisie. Deze "workaround" zorgt er in ieder geval voor dat wij soms meerdere dagen geen sneeuwkettingen hoeven om te leggen.
Reputatie 4
Goedemiddag @Rob.S, welkom op dit Forum 🙂 Goed dat je jouw vraag/probleem hier post!

Zoals wjb aangeeft verwachten wij deze maand met een update voor de 4K ontvangers te komen. Na de update moet deze irritatiebron dus verleden tijd zijn 😉
Reputatie 7
Badge +20

Zoals wjb aangeeft verwachten wij deze maand met een update voor de 4K ontvangers te komen. Na de update moet deze irritatiebron dus verleden tijd zijn ;)
Dat hoop ik ook. Ik wil het eerst zien, en daarna geloven. Want het heeft zelfs de media gehaald:
Klanten klagen over 4K Ultra HD decoder van KPN
Reputatie 7
Badge +20

Zoals wjb aangeeft verwachten wij deze maand met een update voor de 4K ontvangers te komen. Na de update moet deze irritatiebron dus verleden tijd zijn ;)
@Erik_, is er al iets bekend over de update van de 4K ontvangers? Wanneer komt de nieuwe Firmware?
Badge
Ben ook benieuwd naar de update, ervaar het vooral de laatste dagen regelmatig! (Icm Samsung UE55MU8000)
Reputatie 7
Badge +20
Ben ook benieuwd naar de update, ervaar het vooral de laatste dagen regelmatig! (Icm Samsung UE55MU8000)Ervaar je dan alleen zwart beeld? Of ook wel eens sneeuwbeeld, @MvdEijk?
Badge
Ben ook benieuwd naar de update, ervaar het vooral de laatste dagen regelmatig! (Icm Samsung UE55MU8000)Ervaar je dan alleen zwart beeld? Of ook wel eens sneeuwbeeld, @MvdEijk?

Alleen zwart beeld. Voornamelijk bij het beginnen met kijken. Na uit/aan doet hij t weer en de minuten daarna nog haperend zwart af en toe.
Heb de ontvanger nu 1,5 week in gebruik. Had er de eerst dagen geen last van.
Ik heb sinds 2 weken tov met 4k ontvangers en ik ervaar hetzelfde. Tijdens het televisie kijken wordt het beeld zwart, geluid weg en na een paar seconde gaat alles weer aan. Het gebeurt meerdere malen per avond tv kijken. Moeten de dj's nog een software update binnen halen of ligt het ergens anders aan? Mijn tv is een Samsung UE55MU6410.
Reputatie 3
Badge +3
Hey EsterP, Welkom op het forum! Ik wil je graag doorverwijzen naar het volgende topic . Wanneer je vragen hebt stel ze daar gerust! ✌

Reageer