Beantwoord

Zwart beeld interactieve televisie

  • 24 November 2019
  • 10 reacties
  • 115 keer bekeken

Reputatie 1

Ik krijg steeds vaker een zwart beeld op de TV tijdens het kijken. Ik kan dat dan alleen oplossen door de schakelaar achterop de interactieve TV kast uit te zetten en na een tijdje (+/- 1 minuut) weer aan te zetten. Ik heb twee interactieve TV kasten en een heeft het probleem de andere niet. Het was eerst eens in de paar dagen, maar inmiddels is dat al één tot vier keer per avond TV kijken. Het menu werkt dan nof wel maar je kunt geen TV kijken.

*Admin: reacties afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door PeterG 24 November 2019, 12:23

Bekijk origineel

10 reacties

Hoi, dat is lastig.

Welk merk/type heeft de ontvanger met het probleem?

Het klinkt als een HDCP probleem. Daarbij is ook handig te weten of je tv al ‘oud’ is en bv. HDready of Full HD. Met UHD 4K tv's ben ik dit probleem nog niet tegengekomen.

Reputatie 1

Hoi, dat is lastig.

Welk merk/type heeft de ontvanger met het probleem?

Het klinkt als een HDCP probleem. Daarbij is ook handig te weten of je tv al ‘oud’ is en bv. HDready of Full HD. Met UHD 4K tv's ben ik dit probleem nog niet tegengekomen.

Hoi Peter,

 Het is een Arris vip 2952 v2. de tv is een full HD TV van ca 2 jaar “oud”

Hmm, dan zou je niet het HDCP verwachten.

Heb je de HDMI kabel al eens omgedraaid? (is die kabel al erg oud? een HDMI 1.2 is al niet aan te raden. Ik adviseer kabels van HDMI 1.4 of hoger.)

Reputatie 1

Hmm, dan zou je niet het HDCP verwachten.

Heb je de HDMI kabel al eens omgedraaid? (is die kabel al erg oud? een HDMI 1.2 is al niet aan te raden. Ik adviseer kabels van HDMI 1.4 of hoger.)

Ok ga ik testen en zal reply geven als het hiermee opgelost is.

Reputatie 7
Badge +24

Ik krijg steeds vaker een zwart beeld op de TV tijdens het kijken. Ik kan dat dan alleen oplossen door de schakelaar achterop de interactieve TV kast uit te zetten en na een tijdje (+/- 1 minuut) weer aan te zetten. Ik heb twee interactieve TV kasten en een heeft het probleem de andere niet. Het was eerst eens in de paar dagen, maar inmiddels is dat al één tot vier keer per avond TV kijken. Het menu werkt dan nof wel maar je kunt geen TV kijken.

Als je 2 kastjes hebt waarbij het bij het ene kastje prima werkt en het andere niet, dan kun je misschien die kastjes eens verwisselen. Verhuist het probleem mee, dan ligt het aan het kastje. Verhuist het probleem niet mee, dan ligt het aan de tv, HDMI kabel of de verbinding naar de Experiabox. 

Reputatie 7

Aangezien je menu nog wel getoond wordt terwijl het beeld zwart blijft is dit absoluut een probleem met de HDCP. Zet de televisie en TV ontvanger helemaal uit (van stroom af). Zet eerst de TV aan en daarnaa de TV ontvanger. Als het probleem terugkomt, draai de hdmi kabel eens om. Komt het daarna nog steeds terug, vervang dan de hdmi kabel.

Reputatie 1

Hmm, dan zou je niet het HDCP verwachten.

Heb je de HDMI kabel al eens omgedraaid? (is die kabel al erg oud? een HDMI 1.2 is al niet aan te raden. Ik adviseer kabels van HDMI 1.4 of hoger.)

Ok ga ik testen en zal reply geven als het hiermee opgelost is.

Hoi Peter,

 

Zoals beloofd hierbij de terugkoppeling. Het was inderdaad de HDMI kabel! Ik weet niet hoe oud de gebruikte HDMI kabel zelf was, maar zeker al 2 jaar zonder problemen in gebruik. Tijdelijk een andere kabel gebruikt die ik nog had liggen een HDMI 1.3 om te testen en de TV bleef nu gewoon werken. Ik heb vandaag de nieuwe HDMI 1.4 kabel binnen gekregen en alles werkt weer naar behoren.

 

Bedankt voor je advies!

Wil

Reputatie 1

Ik krijg steeds vaker een zwart beeld op de TV tijdens het kijken. Ik kan dat dan alleen oplossen door de schakelaar achterop de interactieve TV kast uit te zetten en na een tijdje (+/- 1 minuut) weer aan te zetten. Ik heb twee interactieve TV kasten en een heeft het probleem de andere niet. Het was eerst eens in de paar dagen, maar inmiddels is dat al één tot vier keer per avond TV kijken. Het menu werkt dan nof wel maar je kunt geen TV kijken.

Als je 2 kastjes hebt waarbij het bij het ene kastje prima werkt en het andere niet, dan kun je misschien die kastjes eens verwisselen. Verhuist het probleem mee, dan ligt het aan het kastje. Verhuist het probleem niet mee, dan ligt het aan de tv, HDMI kabel of de verbinding naar de Experiabox. 

Het bleek de HDMI kabel te zijn, zie ook mijn antwoord aan PeterG

Reputatie 1

Aangezien je menu nog wel getoond wordt terwijl het beeld zwart blijft is dit absoluut een probleem met de HDCP. Zet de televisie en TV ontvanger helemaal uit (van stroom af). Zet eerst de TV aan en daarnaa de TV ontvanger. Als het probleem terugkomt, draai de hdmi kabel eens om. Komt het daarna nog steeds terug, vervang dan de hdmi kabel.

Het bleek inderdaad de HDMI kabel te zijn zie ook mijn reaktie op PeterG

Reputatie 7
Badge +17

@WCPM Fijn dat het is opgelost, mocht je in de toekomst nog vragen hebben dan zien we je graag terug op het Forum.

Reageer