Beantwoord

Zwart beeld met Arcadyan en Arris, alleen Motorola geeft nog beeld

• 24 augustus 2018
  • 79 reacties
  • 1223 keer bekeken

Toon eerste bericht

79 reacties

Reputatie 1
...
Spiksplinternieuwe Samsung (UE40MU6120), met oa Ziggo certificering (want je weet maar nooit welke provider nog eens in beeld komt) geeft toch dezelfde problemen! Ik ga er maandag nog even over bellen.

Ik zal de reactie nog even laten weten.

Dat is een model uit 2017, is al oud 😆

nee maar effe serieus, heb je de software van de tv wel up to date? Huidige voor jou tv is firmware 1240.7

Kun je hier downloaden indien het niet via het netwerk direct lukt

https://www.samsung.com/nl/support/model/UE40MU6120WXXN/
Het is opgelost!

Ondanks het advies, de probeersels en de flauwekul van KPN, blijkt dat ik GEEN nieuwe TV had hoeven kopen. Uiteindelijk heeft de 'expert' van KPN het probleem kunnen verhelpen.

Er was een (vermoedelijk) probleem met HDCP, de vragen die onbeantwoord zijn gebleven is waarom de Scart-kabel niet werkte en waardoor het heeft kunnen ontstaan. De (vermoedelijke) oorzaak zat in de Experiabox, want toen na een reset ook daarop een update werd geïnstalleerd werkt alles weer gewoon. Dus ook de oude Philips TV met HDMI 1.3

Om de vraag van @Erik_ te beantwoorden; de nieuwste software die beschikbaar is, dateert uit 2010. Ik heb Philips gebeld, maar die gaven ook aan dat er niets nieuwers meer is. Dit bleek niet te helpen. De TV is dus feitelijk binnen een jaar na aankoop (in 2009) al 'end-of-life'.

De 'expert' heeft wel mijn Motorola meegenomen, maar de nieuwere Arcadyan en Arris werken, dus ik ben wat dat betreft tevreden. De 'expert' heeft ook de ARC functie aan de praat; mijn nieuwe Samsung scherm is feitelijk als monitor aangesloten op mijn Onkyo Receiver (TX-NR626), alle randapparatuur én de HD ontvanger van KPN zit aan de receiver. Dat ie (in plaats van tussen 8-10, pas om 10:15) te laat was waardoor het mij de hele ochtend heeft gekost, neem ik dan maar op de koop toe.
Reputatie 7
Badge +28
Wat super dat het is opgelost, marmachine! Helaas heb ik ook geen duidelijke antwoorden op de vragen die er nog over zijn. Het lijkt op een ongelukkige samenloop van Experia Box en tv ontvanger.
Reputatie 3
Het is opgelost!

Ondanks het advies, de probeersels en de flauwekul van KPN, blijkt dat ik GEEN nieuwe TV had hoeven kopen. Uiteindelijk heeft de 'expert' van KPN het probleem kunnen verhelpen.

Er was een (vermoedelijk) probleem met HDCP, de vragen die onbeantwoord zijn gebleven is waarom de Scart-kabel niet werkte en waardoor het heeft kunnen ontstaan. De (vermoedelijke) oorzaak zat in de Experiabox, want toen na een reset ook daarop een update werd geïnstalleerd werkt alles weer gewoon. Dus ook de oude Philips TV met HDMI 1.3

Om de vraag van @Erik_ te beantwoorden; de nieuwste software die beschikbaar is, dateert uit 2010. Ik heb Philips gebeld, maar die gaven ook aan dat er niets nieuwers meer is. Dit bleek niet te helpen. De TV is dus feitelijk binnen een jaar na aankoop (in 2009) al 'end-of-life'.

De 'expert' heeft wel mijn Motorola meegenomen, maar de nieuwere Arcadyan en Arris werken, dus ik ben wat dat betreft tevreden. De 'expert' heeft ook de ARC functie aan de praat; mijn nieuwe Samsung scherm is feitelijk als monitor aangesloten op mijn Onkyo Receiver (TX-NR626), alle randapparatuur én de HD ontvanger van KPN zit aan de receiver. Dat ie (in plaats van tussen 8-10, pas om 10:15) te laat was waardoor het mij de hele ochtend heeft gekost, neem ik dan maar op de koop toe.

Hoi, welke experiabox heb je ?
Ik heb nu op mijn oude tv exact het zelfde probleem.
Maar zover ik kan zien is er geen update voor mijn experiabox 9.
Al 2 maal experiabox herstart en de software verwijderd van mijn iTV kastjes.
Beeld blijft helaas op zwart.
Menu’s werken wel en ook de YouTube app werkt.
Hopelijk komt hier snel een oplossing voor.

Patrick

Reageer