Beantwoord

zwart scherm

• 16 juni 2016
  • 3 reacties
  • 241 keer bekeken

De afgelopen tijd hebben we regelmatig last van het plotseling tijdelijk wegvallen van beeld op de tv. De zender informatie, menubalk en teletekst zijn wel beschikbaar. In het begin was het probleem te verhelpen door de tv ontvanger opnieuw te starten door hem even spanningsloos te maken. Nu werkt dat soms, soms herstelt het probleem zich vanzelf na enkele minuten.

Met behulp van KPN zijn tot nu toe tv ontvanger, experia box en glasvezel modem vervangen, helaas zonder structurele oplossing.

We hebben de volgende apparaten:

- KPN experia box V10

- TV ontvanger: Arris VIP 2952.

De glasvezel kabel komt beneden in de meterkast binnen, gaat vanaf daar naar de experia box die er naast staat. De tv ontvanger is via een UTP kabel onder de grond aangesloten op de Experia box. Het overige netwerk gaat via een aparte switch.

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem structureel kan oplossen?

Alvast hartstikke bedankt,

Jurrian

icon

Beste antwoord door Cindy_ 19 juni 2016, 17:24

Ben je via een andere weg geholpen ? Daar ga ik op dit moment vanuit. Als je nog wel hulp van onze kant nodig hebt, laat dat vooral weten. Dan helpen we je verder 🙂

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hey Jurdub, welkom op het forum! Wat onhandig dat het beeld ineens zo wegvalt. De eerste gedachte die ik hierbij heb is korte uitval in verbinding. Je geeft aan dat het glasvezelkastje, de Experia Box en de tv-ontvanger al vervangen zijn. Dan blijven de kabels over. Als daar nog niets mee gedaan is, zou je dan de kabel tussen glasvezelkastje en Experia Box eens willen vervangen? Als dat niet helpt, wil je dan testen met een andere kabel tussen Experia Box en tv-ontvanger? 

Heb je verder ook problemen met de rest van je verbinding?

Reputatie 7
Badge +24
Ben je via een andere weg geholpen ? Daar ga ik op dit moment vanuit. Als je nog wel hulp van onze kant nodig hebt, laat dat vooral weten. Dan helpen we je verder 🙂

Hoi Cindy,

Op dit moment heb ik de kabel van glasvezel kastje naar experia box vervangen. Het lastige is dat dit probleem soms een tijdje niet voorkomt, en dan ineens weer wel. Ik zal weer reageren als het probleem zich weer voordoet.

Groeten,

Jurrian

Reageer