Vraag

Zwarte balken bij nieuwe iTV app

• 29 november 2016
  • 22 reacties
  • 1176 keer bekeken

Reputatie 2
vandaag de nieuwe update gekregen van de itv app op mijn iPad air 2 , met de vorige app had ik met
programma's afspelen altijd volledig beeld op het gehele scherm van mijn iPad maar nu met de nieuwe app
heb ik onder en boven een zwarte balk van enkele centimeters, ik heb alles geprobeerd maar zie geen mogelijkheid bij instellingen om die balken te verwijderen.
ik hoop dat hier toch iets aan te doen is want anders word ik niet erg blij met deze nieuwe app.

Mvg

Mathijs

*Admin: titel aangevuld zodat je bericht beter te vinden is + topic naar juiste categorie verplaatst

22 reacties

Reputatie 7
Hier is niets aan te doen, de uitzending worden in de nieuwe ITV app op basis van de originele afmetingen geschaald.
Ik heb hetzelfde op mijn Samsung Galaxy Tab PRO 8.4 met een schermresolutie van 2560x1600 pixels. De uitzending wordt echter getoond in 2560x1440 pixels. (2 keer 1280x720)

Zie ook: https://forum.kpn.com/android-smartphones-tablets-20/beeldverhouding-itv-online-samsung-s2-428053
Reputatie 2
ik vraag mij dan toch af wat andere gebruikers van de app hier van vinden want ik vind het 3 keer niks,
het scherm van een iPad is toch al niet te groot en dan ook nog boven en beneden een zwarte balk van
enkele centimeters dat is toch niet erg mooi.
daarbij heb ik dat op mijn iPhone toch ook niet dus dan moet dat op de iPad ook te verhelpen zijn dacht ik zo.....en ik vraag mij af waarom kon het bij de vorige app wel en nu ineens niet, ik ben dan wel geen techneut
maar als het bij de vorige app wel kon moet het nu ook kunnen, we worden toch steeds slimmer of is dat bij
kpn niet het geval ?
Reputatie 7
Ook ik vind het erg jammer dat er op mijn tablet zwarte balken verschijnen. Dat komt omdat het scherm van mijn tablet net als het scherm van jouw iPad een andere pixelverhouding heeft dan de 16:9 verhouding van de hedendaagse televisie. (16:9 = 1280:720 = 1920:1080)
Mijn HTC One M7 en jouw iPhone hebben wel schermen met een 16:9 pixelverhouding en vandaar dat daar geen zwarte balken ontstaan.

Er zijn ook gebruikers die hier juist heel blij mee zijn omdat het beeld op hun 4:3 devices, zoals de Samsung Galaxy Tab S2 verticaal wel sterk uitgerekt werd bij scherm vullende weergave.
Reputatie 2
hallo wjb,

ik ontdekte gisteren eigenlijk te laat dat ik in het verkeerde topic zat en dat er reeds een topic bestond
over de nieuwe itv-app....daar heb ik dus ook gelezen dat er een probleem was met de fulscreen-mode
en dat daar dus nog aan gewerkt word geld dat dus ook voor mijn iPad air 2 of blijf ik dat probleem houden? als dit namelijk zo blijft ben ik helemaal niet blij met de nieuwe itv-app...ik hoop dus dat dit nog veranderd word en vraag mij dus af of jij hier al meer van weet.

mvg,
Mathijs
Reputatie 7
Waar heb jij gelezen dat daar nog aan gewerkt wordt?
Ik verwacht eigenlijk geen aanpassing in de weergave aangezien gezien bij de "scaling" in de nieuwe ITV app altijd de originele pixelverhouding intact gelaten worden. Heeft een scherm een andere pixelverhouding dan zullen er dus balken ontstaan.
Reputatie 2
Ik verwacht eigenlijk geen aanpassing in de weergave aangezien gezien bij de "scaling" in de nieuwe ITV app altijd de originele pixelverhouding intact gelaten worden. Heeft een scherm een andere pixelverhouding dan zullen er dus balken ontstaan.
ik heb dit gelezen in de topic over de nieuwe itv-app pagina 5 waar Joran een vraag beantwoord van Henk 2304
Reputatie 7
ik heb dit gelezen in de topic over de nieuwe itv-app pagina 5 waar Joran een vraag beantwoord van Henk 2304
Je bedoelt dus dit bericht. Dat bericht gaat echter over de fullscreen mode in de edge browser op Windows 10, niet over de fullscreen mode van de app voor Android en iOS.
Reputatie 2
Je bedoelt dus dit bericht. Dat bericht gaat echter over de fullscreen mode in de edge browser op Windows 10, niet over de fullscreen mode van de app voor Android en iOS.
oh dat vind ik jammer want ik had toch nog een klein beetje hoop dat er nog iets aan gedaan zou worden maar dat kan ik dus nu wel vergeten. ik vind dat toch wel heel erg vervelend want ik keek geregeld itv op mijn iPad
Reputatie 7
oh dat vind ik jammer want ik had toch nog een klein beetje hoop dat er nog iets aan gedaan zou worden maar dat kan ik dus nu wel vergeten. ik vind dat toch wel heel erg vervelend want ik keek geregeld itv op mijn iPadIk ben het met je eens. Het zou KPN sieren als ze gewoon een instelling zouden maken waarbij de gebruiker kan aangeven of het afspelen volledig fullscreen of in de oorspronkelijke pixelverhouding moet plaatsvinden. KPN kennende heb ik weinig hoop dat dit er ooit zal komen. 😞
Reputatie 2
oh dat vind ik jammer want ik had toch nog een klein beetje hoop dat er nog iets aan gedaan zou worden maar dat kan ik dus nu wel vergeten. ik vind dat toch wel heel erg vervelend want ik keek geregeld itv op mijn iPadIk ben het met je eens. Het zou KPN sieren als ze gewoon een instelling zouden maken waarbij de gebruiker kan aangeven of het afspelen volledig fullscreen of in de oorspronkelijke pixelverhouding moet plaatsvinden. KPN kennende heb ik weinig hoop dat dit er ooit zal komen. :(bedankt zover voor je antwoord maar ik ga toch maar eens vragen hierover stellen in het orginele topic om te kijken wat de kpn experts hierover te zeggen hebben en om te kijken of kpn alsnog met een oplossing voor dit probleem komt.

mvg,
Mathijs
Reputatie 7
Badge +28
De nieuwe app doet inderdaad, zoals wjb al aangeeft, de programma's in de originele verhouding weergeven. Ik verwacht dat dit 'as designed' is, en dat hier geen aanpassing in gaat komen. Ik ga echter voor je navragen of het in de planning zit om een optie toe te voegen om schermvullend te kijken.
Reputatie 2
De nieuwe app doet inderdaad, zoals wjb al aangeeft, de programma's in de originele verhouding weergeven. Ik verwacht dat dit 'as designed' is, en dat hier geen aanpassing in gaat komen. Ik ga echter voor je navragen of het in de planning zit om een optie toe te voegen om schermvullend te kijken.fijn om te horen dat je navraag wilt gaan doen maar ik hoop toch echt dat kpn een optie voor fulscreen gaat toevoegen want op deze manier worden alle iPad bezitters gedupeerd
Badge
Die hele app is gewoon waardeloos.
Moet meerder keren op de icoontjes tikken voordat er wat gebeurt.
Voorheen kon ik een opname al gaan bekijken terwijl hij nog werd opgenomen dit lukt dus niet meer.
En ik kan de opname niet vooruitspoelen, ik baal als een stekker..
Daarnaast die giga zwarte balken het is geen kijken.
De app was toch prima? Waarom krijg ik een andere app terwijl ik de vorige ok vond?
Reputatie 2
Die hele app is gewoon waardeloos.
Moet meerder keren op de icoontjes tikken voordat er wat gebeurt.
Voorheen kon ik een opname al gaan bekijken terwijl hij nog werd opgenomen dit lukt dus niet meer.
En ik kan de opname niet vooruitspoelen, ik baal als een stekker..
Daarnaast die giga zwarte balken het is geen kijken.
De app was toch prima? Waarom krijg ik een andere app terwijl ik de vorige ok vond?
ik ben het volledig met jou eens, als iets goed werkt moet je het zo laten en als je iets gaat vernieuwen laat het dan eerst eens goed testen door een groep klanten om alle kinderziektes er uit te halen, dan maak je klanten ook blij met een nieuw product maar hier word niemand vrolijk van en je doet er je klanten geen plezier mee.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum, Mirjam! Er zitten inderdaad nog wat kinderziektes in de nieuwe app. Deze nieuwe app is van te voren getest met een klantengroep. Hier op het forum zelfs, wjb kan daar over meepraten. Helaas is het niet gelukt om alle schoonheidsfoutjes er voor release uit te krijgen. Hier wordt echter hard aan gewerkt.

Voor de zwarte balken en een schermvullende optie heb ik navraag uitstaan. Zodra ik daar meer over weet kom ik er op terug.
Reputatie 7
Welkom op het forum, Mirjam! Er zitten inderdaad nog wat kinderziektes in de nieuwe app. Deze nieuwe app is van te voren getest met een klantengroep. Hier op het forum zelfs, wjb kan daar over meepraten. Helaas is het niet gelukt om alle schoonheidsfoutjes er voor release uit te krijgen. Hier wordt echter hard aan gewerkt...Met alle respect, maar ik kan de term schoonheidsfoutjes niet echt rijmen met de feedback die ik twee weken voor de release in de pilot (test) omgeving gegeven heb.

Reputatie 7
Badge +28
Ik snap hoe jij er in staat, wjb, maar het forum is natuurlijk niet de enige plek waar getest wordt. Sommige van de dingen die jij gemeld hebt komen verder bijna niet voor. Of zijn door het team (nog?) niet te reproduceren. Dan is de impact voor jou heel groot, maar kan het zijn dat het intern een iets minder hoge prioriteit heeft. De rest van de dingen wordt keihard aan gewerkt.

Wat betreft de zwarte balken heeft de collega gemeld dat er inderdaad een zoomfunctionaliteit toegevoegd kan worden. Maar er zijn op dit moment eerst nog andere issues die een hogere prioriteit hebben. Of en wanneer die zoomoptie dan ook komt is op dit moment nog niet bekend.
Reputatie 2
Ik snap hoe jij er in staat, wjb, maar het forum is natuurlijk niet de enige plek waar getest wordt. Sommige van de dingen die jij gemeld hebt komen verder bijna niet voor. Of zijn door het team (nog?) niet te reproduceren. Dan is de impact voor jou heel groot, maar kan het zijn dat het intern een iets minder hoge prioriteit heeft. De rest van de dingen wordt keihard aan gewerkt.

Wat betreft de zwarte balken heeft de collega gemeld dat er inderdaad een zoomfunctionaliteit toegevoegd kan worden. Maar er zijn op dit moment eerst nog andere issues die een hogere prioriteit hebben. Of en wanneer die zoomoptie dan ook komt is op dit moment nog niet bekend.
je geeft aan dat er een mogelijkheid is voor fulscreen maar of die er komt is niet zeker, dus dan gaat kpn iPad bezitters dus bewust duperen. als de mogelijkheid er is moet de fulscreen mode er zeker komen en niet misschien...dat er andere prioriteiten zijn kan ik begrijpen maar functies weg laten die wel in de oude app zaten is not done.
Reputatie 7
Wat betreft de zwarte balken heeft de collega gemeld dat er inderdaad een zoomfunctionaliteit toegevoegd kan worden. Maar er zijn op dit moment eerst nog andere issues die een hogere prioriteit hebben. Of en wanneer die zoomoptie dan ook komt is op dit moment nog niet bekend.je geeft aan dat er een mogelijkheid is voor fulscreen maar of die er komt is niet zeker, dus dan gaat kpn iPad bezitters dus bewust duperen. als de mogelijkheid er is moet de fulscreen mode er zeker komen en niet misschien...dat er andere prioriteiten zijn kan ik begrijpen maar functies weg laten die wel in de oude app zaten is not done.Niet alleen iPad bezitters hoor, ook de meeste Android tablets hebben geen breedbeeld (16:9) scherm en ook daar ontstaan dus balken. Zelfs op mijn Samsung Galaxy Tab PRO 8.4 ontstaan balken terwijl het scherm fysiek keurig een 16:9 breedbeeld verhouding heeft maar in pixels dus niet immers die bedraagt 2560x1600. Zie: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/de-vernieuwde-itv-app-kpn-426914/index6.html#post459813
Zo zullen vele mensen het toejuichen als de fullscreen mode weer on volle glorie hersteld wordt. Wel moet het beide mogelijk zijn immers er zijn ook mensen die juist klagen over het verticaal uitrekken van het beeld op 4:3 schermen.
Reputatie 2
Wat betreft de zwarte balken heeft de collega gemeld dat er inderdaad een zoomfunctionaliteit toegevoegd kan worden. Maar er zijn op dit moment eerst nog andere issues die een hogere prioriteit hebben. Of en wanneer die zoomoptie dan ook komt is op dit moment nog niet bekend.je geeft aan dat er een mogelijkheid is voor fulscreen maar of die er komt is niet zeker, dus dan gaat kpn iPad bezitters dus bewust duperen. als de mogelijkheid er is moet de fulscreen mode er zeker komen en niet misschien...dat er andere prioriteiten zijn kan ik begrijpen maar functies weg laten die wel in de oude app zaten is not done.Niet alleen iPad bezitters hoor, ook de meeste Android tablets hebben geen breedbeeld (16:9) scherm en ook daar ontstaan dus balken. Zelfs op mijn Samsung Galaxy Tab PRO 8.4 ontstaan balken terwijl het scherm fysiek keurig een 16:9 breedbeeld verhouding heeft maar in pixels dus niet immers die bedraagt 2560x1600. Zie: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/de-vernieuwde-itv-app-kpn-426914/index6.html#post459813
Zo zullen vele mensen het toejuichen als de fullscreen mode weer on volle glorie hersteld wordt. Wel moet het beide mogelijk zijn immers er zijn ook mensen die juist klagen over het verticaal uitrekken van het beeld op 4:3 schermen.
natuurlijk je hebt helemaal gelijk wjb.ik bedoel dan ook alle tablet bezitters die er last van maar omdat ik zelf een iPad heb is dit een beetje een gewoonte geworden...en of het mogelijk is om de fulscreen mode toe te passen? mij lijkt als het bij de vorige app ging moet dat nu toch ook kunnen want volgens mij zijn daar in het verleden toch nooit klachten over geweest
Reputatie 7
...en of het mogelijk is om de fulscreen mode toe te passen? mij lijkt als het bij de vorige app ging moet dat nu toch ook kunnen want volgens mij zijn daar in het verleden toch nooit klachten over geweestNatuurlijk kan dat maar nogmaals beide moeten mogelijk zijn want er zijn wel degelijk klachten geweest over die fullscreen mode in de oude app op 4:3 schermen. Maar zo moeilijk kan het niet zijn, één nieuw schakelaartje in de instellingen voor fullscreen of niet en de zoom functionaliteit op basis daarvan aan of uit zetten. Iedereen tevreden. 🆒
Reputatie 2
...en of het mogelijk is om de fulscreen mode toe te passen? mij lijkt als het bij de vorige app ging moet dat nu toch ook kunnen want volgens mij zijn daar in het verleden toch nooit klachten over geweestNatuurlijk kan dat maar nogmaals beide moeten mogelijk zijn want er zijn wel degelijk klachten geweest over die fullscreen mode in de oude app op 4:3 schermen. Maar zo moeilijk kan het niet zijn, één nieuw schakelaartje in de instellingen voor fullscreen of niet en de zoom functionaliteit op basis daarvan aan of uit zetten. Iedereen tevreden. 🆒nu maar hopen dat ze er bij kpn ook zo over denken maar dat moet toch wel want anders zitten ze straks met een heleboel ontevreden klanten en eventuele nieuwe klanten zullen toch ook wel terughoudend zijn om klant bij kpn te worden.

Reageer