Beantwoord

zxv8001 loopt vast bij veranderen schermresolutie

  • 8 June 2021
  • 19 reacties
  • 213 keer bekeken

Sinds de laatste update (html 4.122.211) loopt mijn ZXV8001 vast bij het omzetten van de schermresolutie. Ik krijg een melding dat de instellingen worden bewaard maar deze verdwijnt dan niet meer. Ik moet de 8001 dan herstarten door de schakelaar achterop aan en uit te zetten.

Na de herstart is de nieuwe resolutie overigens wel opgeslagen. Ik heb een frisse restart gedaan maar het probleem blijft.
Ik kwam hierachter vanwege de 4k mogelijkheid van het voetbal. De nieuwe kanalen 109/690 moeten op uhd50. Standje “automatisch” werkt op mijn samsung tv niet zo mooi: wat minder scherp en schokkeriger. Dus heb ik normaal gesproken 1080i of 1080p50. Bij het overschakelen naar uhd50 blijft hij dan hangen.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 5 July 2021, 10:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Dit probleem heb ik ook gehad, dan loopt de ZXV8001 ook vast. Na het opnieuw opstarten heeft die wel de resolutie van UHD@50 (het forum maakt er een mailadres van! 😖 stomme link) wel bewaard. 🤔 Een nieuw bugje? 🙈

Reputatie 2
Badge +2

Ja, zelfde probleem hier. Ik zie trouwens op 690 nog geen test kanaal, die had ik wel verwacht. Op 109 zie ik het test kanaal al wel. Jullie ook? 

Dan is het geen toeval meer maar een bug idd. Kanaal 690 schijnt morgen te komen.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb de feedback doorgegeven. En daarnaast verwacht ik dat jullie allemaal kanaal 690 hebben toch? Ik heb hem wel en ben er klaar voor. 

Reputatie 2
Badge +2

Ja vandaag een keurig testbeeld te zien op 690. Geluid is overigens goed bij mij. Ik kijk uit naar de uitzendingen! 

Reputatie 7
Badge +22

@Bart_Z ik heb 690 ook actief! 😉

Kanaal 690 is er inderdaad. Alleen jammer dat ik de 8001 weer moet herstarten als ik de resolutie omzet van 1028p50 naar uhd50.

Daarom zou het idee van Pakoe bij het nieuwe menu topic op blz 352 een uitkomst zijn. Er zou een optie “origineel” moeten komen. Dan hoef je niet handmatig om te schakelen.

 

Reputatie 2
Badge +2

Vandaag geen testbeeld meer op 690 maar NPO 1. Ik kijk nu naar OP 1 maar eerlijk gezegd valt me de beeldkwaliteit wat tegen. Ik had  meer een wauw effect verwacht. Geluidskwaliteit is niets op aan te merken.

Hopelijk gebruiken ze bij de voetbalwedstrijden betere camera's.

Reputatie 4
Badge +2

Het zijn nu tijdens deze uitzendingen nu nog gewoon opgeschaalde beelden met een HLG sausje erover, blijft in principe HD. 

Pas tijdens de voetbal wedstrijden zelf ga je beter en meer onderscheid zien. Dan hebben we originele UHD beelden zoals bedoeld. Nu is het nog even behelpen. 

Trouwens beeld met HLG in UHD ziet er best redelijk goed uit met mijn 8001 decoder. 

Echter 109 wil niet doorschakelen in HLG, wat mijn Panasonic met de weergave van 690 prima aangifte, inclusief een "HLG" pop up melding. Vreemd ook op 109 zou nu HLG toch ook actief moeten zijn? 

Vanavond nog even de 5202 proberen in combinatie met de Beamer of de Philips OLED tv. 

Reputatie 7
Badge +20

Voor zover ik weet moet dat actief zijn ja. Kan zijn dat er nog getest wordt. Voor meer informatie over de doorgifte zie het EK in 4K topic. 

Reputatie 4
Badge +2

Eerst even over de 8001, kanaal 109 wil nog steeds niet in de HDR modus, op 690 gaat de Panasonic GX900 netjes in de HLG modus zoals hierboven reeds gemeld.  

Beeld menu op automatisch of op UHD 50 Hz maakt geen verschil. 

Op kanaal 109 zie je de info balk ook beetje knipperend reageren, vreemd. 

Op kanaal 690 is info balk constant gelijke strak beeld geven.

De 8001 opnieuw opstarten geeft ook geen verbetering.

Op mijn 5205 zijn beide zenders in HLG gewoon wel beschikbaar zoals het hoort, deze voedt een OLED tv, en of UHD Beamer.  

Iemand een idee wat er met de 8001 mis is? 

Morgen maar even de decors onderling wisselen, of de 8001 dezelfde fout heeft op de OLED? 

Reputatie 4
Badge +2

Blijf geen HLG signaal op mijn 8001 ontvanger krijgen bij kanaal 109. 

Op kanaal 690 komt het HLG signaal netjes door. 

Nu dus de 8001 op mijn OLED 854 aangesloten, blijft zelfde probleempje, geen HLG herkenning op mijn scherm bij 109. Zogauw ik 690 opzet schakelt de OLED netjes in HLG modus.

Het moet dan denk ik wel aan mijn 8001 liggen, daar op beide tv's geen HLG signaal wordt doorgezet op 109, en zodra 690 ingeschakeld wel op beide tv's de HLG modus actief.

Eens kijken of mijn 8001 omgewisseld kan worden voor een 2e 5202? 

Iemand idee wie ik beste bij KPN hiervoor kan benaderen? 

Reputatie 7
Badge +22

Blijf geen HLG signaal op mijn 8001 ontvanger krijgen bij kanaal 109. 

Op kanaal 690 komt het HLG signaal netjes door. 

Nu dus de 8001 op mijn OLED 854 aangesloten, blijft zelfde probleempje, geen HLG herkenning op mijn scherm bij 109. Zogauw ik 690 opzet schakelt de OLED netjes in HLG modus.

Het moet dan denk ik wel aan mijn 8001 liggen, daar op beide tv's geen HLG signaal wordt doorgezet op 109, en zodra 690 ingeschakeld wel op beide tv's de HLG modus actief.

Eens kijken of mijn 8001 omgewisseld kan worden voor een 2e 5202? 

Iemand idee wie ik beste bij KPN hiervoor kan benaderen? 

@Tv-fans ik ben bang dat KPN dit niet gaat doen, dan heb je helaas pech. Want ik kan de 8001 ook niet omwisselen voor een 5202. Ik heb één 5202, en 3 maal de 8001.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb een reactie ontvangen. Bedankt voor het melden. Het is ook bekend en er gaat ook nog wel weer naar gekeken worden, maar gezien het maar een heel klein clubje betreft die het opvalt heeft zijn er op dit moment belangrijker onderwerpen waar de focus op gelegd wordt. Betekent niet dat het vergeten wordt. 

Reputatie 7
Badge +22

Ik heb een reactie ontvangen. Bedankt voor het melden. Het is ook bekend en er gaat ook nog wel weer naar gekeken worden, maar gezien het maar een heel klein clubje betreft die het opvalt heeft zijn er op dit moment belangrijker onderwerpen waar de focus op gelegd wordt. Betekent niet dat het vergeten wordt. 

@Bart_Z ik heb na die ene laatste Firmware update niet meer die vastlopers gehad. Maar zit nu wel met een ander dilemma: 

Ik hoop dat ze hier eens serieus naar kijken, want ik heb al van alles geprobeerd. 

Reputatie 7
Badge +20

@Dennis Schreve, we zullen er nog naar kijken. Evenals naar jouw topic. Daar gaan we ook zeker mee aan de gang. 

@Bart_Z ,

Hier werkt het wijzigen van de resolutie weer goed na de laatste NMC update ( 8.0.124_1). Herstart is niet meer nodig. Dank jullie wel.

@Bart_Z. Na de laatste NMC update was het vastlopen bij een resolutie verandering verholpen. Helaas nu daarbij de laatste html versie (4.125.209) actief is, is ook het vastlopen weer terug. Na het veranderen van de resolutie van 1080p50 naar uhd50 loopt de 8001 weer vast. Aan- en uitzetten via de knop achterop of stroomloos maken is dan de enige oplossing.

Zou je dit probleem weer op de “to do” lijst willen zetten? Dank alvast. 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor het doorgeven. En ja, dit staat nog op de lijst.