Beantwoord

1 apparaat wil niet verbinden met superwifi

  • 27 June 2022
  • 13 reacties
  • 208 keer bekeken

Ook ik heb 1 apparaat dat niet wil verbinden met superwifi. Een Lenovo tab p10. Op andere apparaten gaat het wel goed. Hij ziet het netwerk wel, maar koppelt niet. Wanneer ik alleen wifi van modem gebruik, werkt het prima. Zodra apparaat overschakelt naar verbinding met superwifi punt, valt verbinding met internet weg. Er komt dan bij het wifi logo bovenin beeldscherm een vraagteken te staan. Op deze manier kan ik superwifi punten eigenlijk niet gebruiken. Volgende heb ik al geprobeerd: Resetten modem, opnieuw opstarten apparaat, resetten superwifi punten en opnieuw koppelen. Wie heeft raad?

icon

Beste antwoord door Mirro 28 June 2022, 21:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Dit probleem is blijkbaar al paar jaar oud maar nog steeds niet helemaal opgelost. Sinds plaatsen van Experia 12, hebben we problemen met Chromecast. Verbinden lukt niet of soms voor heel even, waarna een dag later de chromecast weer onvindbaar is voor alle apparaten die allemaal verbonden zijn met zelfde wifi netwerk. Zelf onderstaande opties uit dit forum al geprobeerd:

- overschakelen naar wifi 5 ipv 6

- fabrieksinstellingen terug gezet op chromecast

- fabrieksinstellingen  terug gezet op modem

- andere wifi kanalen geprobeerd

- superwifi punten uitgeschakeld

Voorheen hadden we v10 experia box en toen nooit problemen met chromecast. Alleen vanwege instabiel internet heeft monteur v12 geplaatst. Weet echt niet meer wat ik kan doen, maar wil het wel oplossen. Wie heeft nog raad?

 

Admin: met je eigen topic samengevoegd

 

Ik heb hetzelfde probleem sinds de experia v12 box. Chromecast resetten en opnieuw koppelen lukt soms, maar werkt maar kort. Maar vaak lukt koppelen niet en krijg ik zelfde melding als hierboven over niet kunnen communiceren met Chromecast. Met experia v10 box hier nooit problemen mee gehad. Wie weet raad?

 

Admin: samengevoegd met je eigen topic

Reputatie 7
Badge +24

Ook ik heb 1 apparaat dat niet wil verbinden met superwifi. Een Lenovo tab p10. Op andere apparaten gaat het wel goed. Hij ziet het netwerk wel, maar koppelt niet. Wanneer ik alleen wifi van modem gebruik, werkt het prima. Zodra apparaat overschakelt naar verbinding met superwifi punt, valt verbinding met internet weg. Er komt dan bij het wifi logo bovenin beeldscherm een vraagteken te staan. Op deze manier kan ik superwifi punten eigenlijk niet gebruiken. Volgende heb ik al geprobeerd: Resetten modem, opnieuw opstarten apparaat, resetten superwifi punten en opnieuw koppelen. Wie heeft raad?

Welk modem heeft u?

Beste Nick, wij hebben Experia v12 sinds een paar dagen

Reputatie 7
Badge +24

Beste Nick, wij hebben Experia v12 sinds een paar dagen

Dan kunt u het Extra WiFi netwerk eens proberen. Met alleen 2,4 Ghz aan. Of heeft u dat al geprobeerd? 

Fijn dat je meedenkt! Net extra 2.4 netwerk aangemaakt en daar de tablet mee verbonden (andere netwerk 'vergeten'  op tablet). Dan blijft de tablet wel verbonden, alleen is de verbinding dan heel erg langzaam. Lijkt daarmee ook niet echt de oplossing...

Reputatie 7
Badge +24

Fijn dat je meedenkt! Net extra 2.4 netwerk aangemaakt en daar de tablet mee verbonden (andere netwerk 'vergeten'  op tablet). Dan blijft de tablet wel verbonden, alleen is de verbinding dan heel erg langzaam. Lijkt daarmee ook niet echt de oplossing...

U heeft toch niet het gastennetwerk aangezet? Echt "Extra WiFi"?

Jep. Bij extra wifi. Niet de guest variant 

Reputatie 7
Badge +24

U kunt ook proberen om juist alleen het 5 Ghz netwerk aan te zetten. Dat is wellicht sneller.

Moet ik dan de 'normale wifi' (dus dat ik 2 wifi netwerken heb) aan laten staan of die uitschakelen (alleen extra gebruiken)? Ik dacht het eerste, maar wil even checken 😀

Reputatie 7
Badge +24

Moet ik dan de 'normale wifi' (dus dat ik 2 wifi netwerken heb) aan laten staan of die uitschakelen (alleen extra gebruiken)? Ik dacht het eerste, maar wil even checken 😀

Het normale WiFi netwerk kunt u gewoon aan laten. Dat zit niet in de weg. Het Extra WiFi uiteraard wel een andere naam geven. Standaard gebeurt dat ook. En met die andere naam verbinding maken.

Heb een en ander geprobeerd. Wat nu het beste werkt is extra 5G netwerk voor de tablet. Normale wifi bleef traag (kwam vaak niet boven de 20 uit). Nu 1 superwifi punt bekabeld aan het modem gehangen en snelheid is nu rond de 50-60. Al beter dan voorheen. Thanks voor de tip dus!

Enige dat ik nu nog niet aan de praat krijg, is chromecast. Die werkt blijkbaar alleen maar met 2.4 Ghz. En wat apart 2,4 Ghz nu oplevert is te traag om te streamen. Chromecast werkt niet met wifi 6 en snapt ook dat dualband niet lekker. Daar heb ik al een ander topic voor ingeschakeld op dit forum, maar mocht je nog een geniale ingeving hebben :-)

Inmiddels workaround gevonden. Extra wifi aangemaakt met 2,4 Ghz. Daarmee chromecast gekoppeld. Vervolgens bij chromecast gastmodus aangezet. Dan kun je er ook naar casten als apparaat met ander netwerk is gekoppeld. Beetje omslachtig, maar fingers crossed dat het blijft werken...Â