Beantwoord

1 Gigabit glasvezel

  • 14 January 2020
  • 693 reacties
  • 25038 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

693 reacties

Ja waarom zou je met een 200/200 glasvezel

Voor 5GHz wifi gaan

Terwijl het op de 2.4GHz ook werkt

 

Reputatie 7

  Streamers in het huis is 1 van de hoofdredenen, die gelijktijdig streamen en dan wat andere redenen die ik niet noodzakelijk vind hier toe te lichten.

Wat streamen die streamers dan en weet je hoeveel bandbreedte daarbij verbruikt wordt?

En hoeveel streamers heb je in huis, want met die 1000Mbps kunnen er wel veertig streamers tegelijk naar een 4K Ultra HD film op Netflix kijken. :wink:

wjb je doet mij een beetje denken aan die man in de ziggo reclame ,die alle nieuwe dingen overdreven vindt. 

Het enige dat ik wil aangeven is dat mensen zich vaak laten leiden door de marketing i.p.v. toch echt eens goed naar de echte behoefte te kijken en dat is heel jammer voor de portemonnee. Natuurlijk moet iedereen het zelf weten, maar ik weet met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat verreweg de meesten die bandbreedte bij lange na niet nodig zullen hebben, ook niet omdat er een aantal streamers in het gezin zijn.

De zwaarste streams zijn momenteel de 4K streams van Netflix en youTube en dan praat je dus over 25Mbps per stream. Als je in je gezin dus vier gelijktijdige streamers hebt dan verbruik je 100Mbps. Goed om daar eens bij stil te staan.

Ook ik dacht in het verleden dat wij meer bandbreedte nodig hadden, totdat ik met onze EdgeRouter eens ging meten wat het werkelijke verbruik was met ons gezin van vijf personen. Nu hebben we dus een abonnement van 200Mbps maar als ik geen backup diensten in de cloud zou hebben staan dan zouden wij zelfs terug kunnen naar een abonnement van 100Mbps zonder dat we daar iets van zouden merken.

Ik zou willen dat anderen daar ook eens rationeel naar zouden willen kijken i.p.v. klakkeloos die marketeers te volgen. Dus zet je emotie eens even opzij en meet wat je echt verbruikt. Waarschijnlijk heb je de tools niet om dat te meten omdat je een Experia Box gebruikt en daar kom ik dan om de hoek. Ik heb dat namelijk wel gemeten en je mag me geloven of niet, maar het werkelijke verbruik ligt echt veel lager dan dat de meeste mensen denken.

2 maart

Helaas nog niet te zien

 

2 maart

Helaas nog niet te zien

 

Rustig aan tijger, het is net middernacht, het zal later vandaag wel verschijnen haha.

Lekker dan als je geen hussel hebt kun je er geen gebruik van maken

Word echt met de dag gekker

dit kun je toch in mijn kpn aanbieden tegen extra kosten

Reputatie 2

  Streamers in het huis is 1 van de hoofdredenen, die gelijktijdig streamen en dan wat andere redenen die ik niet noodzakelijk vind hier toe te lichten.

Wat streamen die streamers dan en weet je hoeveel bandbreedte daarbij verbruikt wordt?

En hoeveel streamers heb je in huis, want met die 1000Mbps kunnen er wel veertig streamers tegelijk naar een 4K Ultra HD film op Netflix kijken. :wink:

wjb je doet mij een beetje denken aan die man in de ziggo reclame ,die alle nieuwe dingen overdreven vindt. 

Het enige dat ik wil aangeven is dat mensen zich vaak laten leiden door de marketing i.p.v. toch echt eens goed naar de echte behoefte te kijken en dat is heel jammer voor de portemonnee. Natuurlijk moet iedereen het zelf weten, maar ik weet met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat verreweg de meesten die bandbreedte bij lange na niet nodig zullen hebben, ook niet omdat er een aantal streamers in het gezin zijn.

De zwaarste streams zijn momenteel de 4K streams van Netflix en youTube en dan praat je dus over 25Mbps per stream. Als je in je gezin dus vier gelijktijdige streamers hebt dan verbruik je 100Mbps. Goed om daar eens bij stil te staan.

Ook ik dacht in het verleden dat wij meer bandbreedte nodig hadden, totdat ik met onze EdgeRouter eens ging meten wat het werkelijke verbruik was met ons gezin van vijf personen. Nu hebben we dus een abonnement van 200Mbps maar als ik geen backup diensten in de cloud zou hebben staan dan zouden wij zelfs terug kunnen naar een abonnement van 100Mbps zonder dat we daar iets van zouden merken.

Ik zou willen dat anderen daar ook eens rationeel naar zouden willen kijken i.p.v. klakkeloos die marketeers te volgen. Dus zet je emotie eens even opzij en meet wat je echt verbruikt. Waarschijnlijk heb je de tools niet om dat te meten omdat je een Experia Box gebruikt en daar kom ik dan om de hoek. Ik heb dat namelijk wel gemeten en je mag me geloven of niet, maar het werkelijke verbruik ligt echt veel lager dan dat de meeste mensen denken.

wjb je zult het wel goed bedoelen maar hebben we niet dezelfde discussies gehad over harde schijven ,mobieltjes ,smart tv's etc . Misschien is het nu nog overbodig maar is het morgen normaal. En een ander ding is dat 1000 mb bij Tmobile al gewoon is ,25 euro pm .

Reputatie 7

... maar hebben we niet dezelfde discussies gehad over harde schijven ,mobieltjes ,smart tv's etc. 

Niet met mij.

 

Misschien is het nu nog overbodig maar is het morgen normaal.

Precies en dan is morgen dus vroeg genoeg om zo'n snelheid te contracteren.

Dat is nu net precies mijn punt.

Lekker dan als je geen hussel hebt kun je er geen gebruik van maken

Word echt met de dag gekker

dit kun je toch in mijn kpn aanbieden tegen extra kosten

Je hebt de trojaan i.i.g. nog bijtijds herkent.

Reputatie 3
Badge

Het is 2 maart, maar nog niets te bestellen, was toch 2 maart 2020 ???

 

 

@bartketelaar 

nee het is nog niet te bestellen

en je zou een hussel moeten hebben

vanaf 2 maart het zal morgen moeten kunnen als je hussel hebt

wel vreemd dat je een oud abonnement waar 100/100 200/200 500/500 wel mogelijk is

en niet 1000/500

als je dit wil testen moet je naar hussel

in mijn ogen belachelijk

Reputatie 3
Badge

Ik ben al gehusseld...  Zou het toch graag eens willen proberen... 

Ook jammer dat er nog geen prijs bekend is.. 

Reputatie 7
Badge +24

Geduld…

Stelletje kleine kinderen voor de deur van de speelgoedwinkel :joy:

Geduld…

Stelletje kleine kinderen voor de deur van de speelgoedwinkel :joy:


Ja ieder zijn ding toch

Laat gewoon iedereen vrij hiering

wjb ook iedere keer als het om een verhoging gaat

heb je het wel nodig gebruik je het wel

Ik wordt er wel moe van om iedere keer deze discussie voorbij komt in ieder topic

die over verhogen gaat naar 500/500 en nu weer 1000/500

Maar in ieder geval kan ik het niet krijgen omdat ik geen hussel heb

en dat vind ik jammer

Reputatie 7

@peter-keetfm, heb jij al met jouw FRITZ!Box gemeten hoeveel bandbreedte je werkelijk verbruikt?

Zo ja:

Hoeveel procent van de tijd verbruik je meer dan 100Mbps?

Hoeveel procent van de tijd verbruik je meer dan 200Mbps?

Hoeveel procent van de tijd verbruik je de volle 500Mbps?

En neem dan niet de momenten mee dat je een speedtest doet. :wink:

Reputatie 7
Badge +24

Krijgen kun je het toch al niet, je zult er voor moeten betalen :wink: en waarom is verlengen naar Hussel een probleem als je 1000 mb wilt? Zeg niet dat Hussel duurder is da wat je nu hebt, want als geld je lief is wil je sowieso niet eens 1000 mb :stuck_out_tongue_winking_eye:

@wjb 

ik wil hierover niet weer een discussie beginnen

maar met de ps4 van neef en wat updates binnen halen en pa torrent downloaden

hikt het net over de 200

dus zou ik aan 200/200 meer dan genoeg hebben

maar ik wil gewoon die 1000 proberen niet omdat het moet en nodig is maar dat ik het leuk vind

in mijn oude peugeot 407 coupe heb ik een v6 211 pk gebruik ik ook niet

en een audi q7 e-tron met veel vermogen en je mag straks ook maar 100kmh in Nederland

paar voorbeelden kijk maar eens naar programma van onze centen

dan is een internet snelheid verhoging niks bij

nogmaals ik vind het leuk om mee te prutsen maar nodig nee

kan ik ook voor geen snelheid verhoging gaan werkt het ook maar moet je iets langer wachten

Reputatie 6
Badge +9

Op de informatiepagina van KPN hebben ze nu de volgende tekst toegevoegd:

Nog even geduld: We werken hard om de 1 Gbit/s snelheid beschikbaar te maken.

Ze hadden maar een maand of 3 om zich voor te bereiden op deze dag…. :rolling_eyes:

Volgens de pagina betaal ik 10€ meer voor 1000/500 en is te bestellen.

In Schijndel

Reputatie 7

maar met de ps4 van neef en wat updates binnen halen en pa torrent downloaden

hikt het net over de 200

dus zou ik aan 200/200 meer dan genoeg hebben

maar ik wil gewoon die 1000 proberen niet omdat het moet en nodig is maar dat ik het leuk vind

En dat is dus de reden waarom ik reageer en zal blijven reageren in de topics over 1000Mbps.

Zolang KPN met misleidende teksten komt om zo "de behoefte te creëren" ...

... zal ik de onwetende goedgelovige abonnee over de onjuistheid daarvan blijven informeren.

Met 100Mbps kan ik ook met het hele gezin online zijn, daar heb ik echt niet meer voor nodig.

Ik heb de hoop allang opgegeven dat jij tot inkeer zult komen en dat geeft ook niet. Voor de meelezers vind ik het echter nog steeds belangrijk om de onzin van dergelijke bandbreedtes te vermelden in de hoop dat mensen gaan nadenken/vaststellen of ze echt wel voordeel zullen halen uit zo'n grote bandbreedte of dat ze daarmee eigenlijk alleen maar onnodig meer geld aan KPN betalen.

 

Ik weet met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat meer dan 95% van de abonnees (nog) geen enkele baat zal hebben bij die hogere bandbreedte van 1000Mbps. Sterker nog, ook voor 500Mbps zal hetzelfde gelden en zelfs 200Mbps zal voor een aanzienlijk percentage niet leiden tot een betere Internet ervaring.

Reputatie 6
Badge +9

Volgens de pagina betaal ik 10€ meer voor 1000/500 en is te bestellen.

In Schijndel


Ha!

Het is ook echt net vanaf nu te bestellen.
€65 per maand voor alleen internet.

@wjb

keer op keer deze discussie ik zeg toch dat ik het niet nodig heb maar dat ik het mooi vind

ik denk dat de mede forum leden het nu ook wel snappen dat het niet nodig is

waarom die discussie

laat mij het lekker zelf bepalen

wat een onkullige opmerking weer

“Ik heb de hoop allang opgegeven dat jij tot inkeer zult komen en dat geeft ook niet”

 

@Dennis-L 

bij mij staat het er nog niet in mijn kpn

vreemd

Reputatie 7

Volgens de pagina betaal ik 10€ meer voor 1000/500 en is te bestellen.

In Schijndel

Ha!

Het is ook echt net vanaf nu te bestellen.
€65 per maand voor alleen internet.

Ik had verwacht dat het €60,- per maand zou gaan kosten, maar het is dus zelfs €65,- per maand?

Voor mij zou dat betekenen dat ik €15,- per maand meer kwijt zou zijn dan voor mijn huidige 200Mbps abonnement terwijl ik er in de praktijk helemaal niets voor terug zal krijgen. Mijn Internet ervaring zal er geen spatje beter van worden en sites zullen er geen milliseconde sneller door laden.

Mensen ... nogmaals mijn welgemeende advies ... bezint eer ge begint en meet je werkelijke behoefte aan bandbreedte.

Ook interessant: de prijzen van 200 en 500Mbps zijn op WBA NWAP niveau sinds vandaag wat verlaagd! 500Mbit is van 27,37 naar 23,34 gegaan en het nieuwe 1000Mbit zit op 29,34, waardoor het bij WBA maar 2 euro per maand duurder is vergeleken met de oude 500Mbit prijs.

Reputatie 7

Ook interessant: de prijzen van 200 en 500Mbps zijn op WBA NWAP niveau sinds vandaag wat verlaagd! 500Mbit is van 27,37 naar 23,34 gegaan en het nieuwe 1000Mbit zit op 29,34, waardoor het bij WBA maar 2 euro per maand duurder is vergeleken met de oude 500Mbit prijs.

Die prijzen zijn, neem ik aan, exclusief BTW.