Beantwoord

1 Gigabit glasvezel

  • 14 January 2020
  • 693 reacties
  • 25074 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

693 reacties

Reputatie 7

laat mij het lekker zelf bepalen

Natuurlijk laat ik jou dat lekker zelf bepalen.

Mijn opmerkingen zijn ook niet aan jou gericht, maar aan "de abonnee".

@wjb 

mijn “naam” staat er boven

ik vond deze opmerking nogal gericht

maar is niet zo gelukkig dan maar

Ook interessant: de prijzen van 200 en 500Mbps zijn op WBA NWAP niveau sinds vandaag wat verlaagd! 500Mbit is van 27,37 naar 23,34 gegaan en het nieuwe 1000Mbit zit op 29,34, waardoor het bij WBA maar 2 euro per maand duurder is vergeleken met de oude 500Mbit prijs.

Die prijzen zijn, neem ik aan, exclusief BTW.

Klopt, en is uiteraard enkel wat KPN betaalt aan KPN Wholesale voor een internet lijntje. Maar geeft wel een mooie indicatie over hoeveel meer die upgrade nou daadwerkelijk kost.

Reputatie 3
Badge

Net met de helpdesk gebeld, is nog niet te bestellen… Zag het staan in mijnkpn en nu is het ook weer weg hoor.

 

Medewerker zei nog even geduld :)

 

 

Reputatie 7

Ook interessant: de prijzen van 200 en 500Mbps zijn op WBA NWAP niveau sinds vandaag wat verlaagd! 500Mbit is van 27,37 naar 23,34 gegaan en het nieuwe 1000Mbit zit op 29,34, waardoor het bij WBA maar 2 euro per maand duurder is vergeleken met de oude 500Mbit prijs.

Die prijzen zijn, neem ik aan, exclusief BTW.

Klopt, en is uiteraard enkel wat KPN betaalt aan KPN Wholesale voor een internet lijntje. Maar geeft wel een mooie indicatie over hoeveel meer die upgrade nou daadwerkelijk kost.

Dat gaat KPN Netwerk NL dan vast en zeker geld kosten als mensen daadwerkelijk gaan contracteren o.b.v. behoefte i.p.v. marketing.

De daadwerkelijke kosten zullen voor KPN Netwerk NL niet hoger zijn dan voorheen. De infrastructuur was sowieso al geschikt en de hoeveelheid te verwerken data zal er niet of nauwelijks door groeien.

Net met de helpdesk gebeld, is nog niet te bestellen… Zag het staan in mijnkpn en nu is het ook weer weg hoor.

 

Medewerker zei nog even geduld :)

 

 

Ja bij mij idem dito

Reputatie 7

mijn “naam” staat er boven

Klopt, ik stelde jou namelijk een paar vragen en lokte je daardoor feitelijk uit om mijn stelling te bevestigen. Iets wat je ook uitstekend gedaan hebt door aan te geven dat je eigenlijk vrijwel nooit meer dan 200Mbps verbruikt. Dat heeft natuurlijk veel meer waarde voor de meelezers, dan horen ze het immers ook van een ander.

Miss was de prijs onjuist en moet het 60€ zijn ipv 65€ :joy::joy:

mijn “naam” staat er boven

Klopt, ik stelde jou namelijk een paar vragen en lokte je daardoor feitelijk uit om mijn stelling te bevestigen. Iets wat je ook uitstekend gedaan hebt door aan te geven dat je eigenlijk vrijwel nooit meer dan 200Mbps verbruikt. Dat geeft natuurlijk veel meer waarde aan de meelezers, dan horen ze het immers ook van een ander.


voor mij is het gewoon een beetje hobby / klooien

ik heb het ding nou op 500/500 staan

merkbaar verschil in 200/200 is heel iets

maar kan ook zijn dat ik na de 1000/500 (als dit komt zonder hussel) weer terug druk naar 100/100

de maand er op

het is voor mij een probeersel en hobby matig heb ik het nodig nee

ik kan het ook zonder verhoging en langer wachten

 

Reputatie 6
Badge +8

De upstream interesseert mij eigenlijk meer dan de downstream, dus… ik ga het voor het moment lekker bij 500/500 houden en als dan eind 2020 de upstream ook 1gbit/sec geworden is, ga ik het eens een maandje proberen :)

mm

als ik over zou gaan van 500/500 naar 1000/500

betaal ik 12,50 euro per maand meer

Internet en TV Basis naar Hussel

niet echt de moeite om dit te doen helaas

onder extra internet staat het niet je moet dus over gaan naar hussel

Reputatie 7

Miss was de prijs onjuist en moet het 60€ zijn ipv 65€ :joy::joy:

Het lijkt er niet op.

 

Dit stond vanmiddag bij mij ook maar nu is de max 500/500 :joy:

Reputatie 4

@peter-keetfm Daarom zou ik bellen en kijken wat er dan uitkomt als je je abonnement aanpast.
Toen ik keek was het op basis van een compleet nieuw abonnement (ons huidige is ook Internet en TV Basis) met KPN Hussel, dan lijkt het inderdaad niet de moeite waard, zeker niet als je het niet nodig hebt of alleen wil kijken hoe snel het is etc.

Daarom ga ik morgen bellen en kijken als ik abonnement telefonisch aanpas hoe het er dan komt uit te zien al is de snelheid 1000 nog niet leverbaar maar dan nog zouden ze moeten kunnen inschatten/vertellen wat de totaalsom wordt, dat kan soms ook nog wat geld schelen en dan de balans anders maken.

Reputatie 7

Daarom ga ik morgen bellen en kijken als ik abonnement telefonisch aanpas hoe het er dan komt uit te zien al is de snelheid 1000 nog niet leverbaar maar dan nog zouden ze moeten kunnen inschatten/vertellen wat de totaalsom wordt, dat kan soms ook nog wat geld schelen en dan de balans anders maken.

Maar de kosten voor 1000Mbps zijn toch bekend.

Een tientje duurder dan het 500Mbps.

Het is dan toch heel eenvoudig om het totaalplaatje zelf op te stellen?

Badge +12

@peter-keetfm, heb jij al met jouw FRITZ!Box gemeten hoeveel bandbreedte je werkelijk verbruikt?

Zo ja:

Hoeveel procent van de tijd verbruik je meer dan 100Mbps?

Hoeveel procent van de tijd verbruik je meer dan 200Mbps?

Hoeveel procent van de tijd verbruik je de volle 500Mbps?

En neem dan niet de momenten mee dat je een speedtest doet. :wink:

@wjb Hoe kan ik dat in de FB meten dan? Of bedoel je de monitor en het zelf een beetje schatten?

Reputatie 7

Hoe kan ik dat in de FB meten dan? Of bedoel je de monitor en het zelf een beetje schatten?

Je zult de monitor moeten gebruiken.

Ik begrijp dat je daar ook het dataverbruik over een langere tijd kunt meten. Dan krijg je in ieder geval inzage in totaal verbruik en gemiddeld verbruik.

Daarnaast kan je natuurlijk eenvoudig beredeneren wanneer je veel data verbruikt.

Bijvoorbeeld zoals in dit bericht.

Dit stond vanmiddag bij mij ook maar nu is de max 500/500 :joy:

Same here, hier stond ook eerst dat 1000 mogelijk was maar staat nu weer op 500, jammer.

Heeft er iemand ondertussen al gebruik kunnen maken van de nieuwe snelheid? Mijn wijziging staat helaas nog op verwerken.

Reputatie 4

@wjb  nee want ik heb nog diverse kortingen, ik moet dus bellen om te weten wat de totaalkosten gaan zijn en welke kortingen ik wel of niet houd, de kortingen waar ik het over heb zijn kortingen die zijn toegewezen door dingen die zijn voorgevallen. Dus niet de heb je alles van KPN kortingen etc. maar andere kortingen die je niet 123 krijgt bij mijn weten.
Dus in mijn geval is het niet zo simpel om mijn totaalsom te weten op basis van de huidige info die ik heb of op basis van de kortingen die ik nu geniet omdat ik niet weet of die blijven of niet, dat is aan de afdeling die mij die kortingen heeft gegeven (niet de afdeling abonnementen) om te bepalen of dat wel of niet gaat.

Reputatie 3
Badge

Hoi allemaal

 

Gisteren via de chat de snelheid omhoog laten zetten naar hussel 1000/500. hierdoor wel mijn laatste 3 maanden korting kwijt. Had ik bij verlengen van abbo nog gevraagd, maar zou allemaal goed komen. (helaas dus niet)

 

Van Jorg een bevestigingsmail gekregen dat abbo gewijzigt is naar 1000/500. Echter de snelheid niet omhoog. Vandaag weer getest, maar nog geen hogere snelheid. Nu net contact gehad via de chat, en de medewerker zegt me dat er een monteur moet komen om “de knop” om te zetten, anders ging het nooit werken. Dit is me niet verteld zou gelijk in gaan

 

Is er iemand van de moderators die dit kan bevestigen, lijkt me toch stug dat iedereen die sneller wil een monteur krijgt om de knop om te zetten.

 

voor de duidelijkheid ik heb nu gewoon een 500/500 profiel dus zit al op een gbit verbinding…..

 

Vind het echt van de zotte dat je een mail krijgt dat de omzetting in gaat, maar nu ineens een monteur moet komen. Wat als ik nu niet had getest, was er niets gebeurd ????

 

Graag een reactie!

Hallo @bartketelaar, bij de niet-kabelproviders dient er in de regel altijd een aanpassing in de centrale of de wijkkast te gebeuren, dit kan blijkbaar (nog) niet via het plaatsen van een (V)inkje op een computerscherm.

Be de kabelboeren gebeurt dat wel, als je daar naar een hogere of lagere snelheid wil, is dan binnen enkele minuten geregeld.

Toen ik eind vorig jaar een hogere snelheid bestelde duur de dat 17 dagen omdat de monteur in de wijkkast een aanpassing moest doen bij Telfort.

 

Reputatie 3
Badge

Volgens mij is het gewoon een ander profiel laden.... Was naar de switch van 500/500 ook.

 

Misschien dat iemand van kpn een antwoord hierover heeft?? 

Reputatie 7

Vreemd verhaal dat er een monteur nodig is om "een knop om te zetten".

Een dergelijke snelheidsaanpassing zou, ook mijns inziens, niets meer zijn dan een ander profiel inladen. Hardwarematig kennen we snelheden als 10Mbps, 100Mbps, 1Gbps en 10Gbps andere snelheden zijn softwarematig ingesteld en dat moet dus gewoon op afstand te regelen zijn. Wat als de abonnee, zoals ik, een eigen router zou gebruiken, moet er dan ook een monteur langs komen?

Reputatie 3
Badge

Ja ik snap het ook niet lijkt mij ook een profiel kwestie... Daarom misschien wwet iemand van kpn meer. De medewerker van klantenservice was heel stellig... Zonder monteur gaat het niet. Monteur komt 12 maart. Dus ik hoop dat er iemand met kennis hier meer over kan zeggen