Beantwoord

1 laptop zonder wifi na installatie nieuwe router, wat is de oplossing?

  • 28 November 2022
  • 7 reacties
  • 121 keer bekeken

Na installatie van nieuwe router, wat trouwens een fluitje van een cent was, doet alles het weer behalve 1 labtop. Gister lukte het nog na herstart maar vandaag niet meer. Ik lees op internet dat dit vaker voorkomt maar de oplossing niet echt. M'n laptop is een gamecomputer die ik nodig heb voor m'n werk met Adobe suite. HELP!

icon

Beste antwoord door GeSp 29 November 2022, 00:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u inloggen op http://mijnmodem.kpn?

Hi, nee dat lukt niet. Zowel niet met het oude ww als t nieuwe. Ik heb voor de installatie de naam en ww van de oude router ingevoerd. Ik had een paar uur wifi op mn labtop en nu weer niet. Opnieuw alles opgestart en weer nix. Tv en extensions doen het wel alleen mijn labtop niet

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Monique Koetsier 

 

Je hebt nu een Box 12 gekregen?

Soms werkt inloggen op de Box 12 niet op de standaard manier maar wel via 1 van deze links:

https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/login/

http://192.168.2.254/2.0/gui/#/

Anders kan je nog proberen of inloggen wel lukt via Firefox, Safari of Edge browser.

 

Hier 2 mogelijke oplossingen voor je probleem met de laptop:

1)

Het probleem met je laptop verbinding kan liggen aan de bandbreedte instelling van de Box 12 voor 5GHz, bepaalde netwerkkaarten werken na de update van de Box 12 alleen goed als je die op ‘80MHz’ zet (zie afbeelding onderaan, paars omcirkelde instelling).

Om dit aan te passen, ga naar de WiFi-instellingen in de Box 12, daar kan je bij de 5Ghz de Bandwidth aanpassen naar 80MHz.

De 2.4Ghz kan op 20Mhz blijven staan.

 

2)

Als optie 1 niet werkt kan je proberen of het helpt om in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz) te zetten, daarmee staat de Box 12 op WiFi 5 i.p.v. WiFi 6.

 

Hartelijk dank! Na een gesprek met KPN is het opgelost. Ik heb zelf iets gedaan met de firewall en kpn iets met de netwerkadapters. Dit ging ver buiten wat KPN zou moeten doen dus ben heel dankbaar! Maar hartelijk dank ook voor deze info, kan anderen weer helpen met evt. opstakels. Mvg.

Helaas blijf ik problemen houden. Als ik op mijnmodem probeer in te loggen krijg ik deze melding: Communication error with the gateway. Het vreemde is dat ik soms wel en soms geen internet heb. Dit probleem heb ik alleen thuis, op de zaak en bij anderen werkt alles prima. Wie kan mij helpen? Mvg Monique

Hallo @Monique Koetsier probeer het eens via onderstaande link:

My Modem

Beste Allemaal,

Na vele malen opnieuw de modem opstarten en voordat ik radeloos terug zou gaan naar de winkel waar ik mijn labto had gekocht wilde ik nog 1x iemand van de KPN spreken. Uiteindelijk kreeg ik een geduldige medewerker te pakken. Samen met hem ingelogd via een andere computer in de modem, daar niet zoveel gedaan.

Met een paperclip de modem gereset en alles doet het! Superfijn en megaveel dank aan een Belgische medewerker! Dus resetten met paperclip in klein gaatje aan de achterkant does the trick! Je moet dan wel weer even je versterkers verbinden met elkaar maar dat is geen punt. Internet is veel stabieler met deze box dan met de oude trouwens.

 

Mvg Monique Koetsier