100/100? vergeet het maar!

• 4 januari 2013
  • 8 reacties
  • 10065 keer bekeken

Ik word helemaal gek, als ik mijn email wil activeren, werkt het niet, word dan wel geholpen met een wachtwoord van jullie maar dat kan ik vervolgens niet meer veranderen.
Dan wil ik me aanmelden op het glasvezelforum, moet ik me weer opnieuw aanmelden (ook al staat ergens dat ik automatisch moet kunnen inlogggen), vervolgens doe ik dat maar nu kom ik niet meer op het forum en moet ik opnieuw mijn gegevens invoeren wat niet geaccepteerd wordt omdat die gegevens al in gebruik zijn (ja, door mij duh).
Heb er nu zelf ook een zootje van gemaak met al die accounts want ik moet iedere keer een nieuwe maken, jullie site is niet echt gebruikersvriendelijk, de helft klopt niet of werkt niet.
en bij de helpdesk krijg ik over het algemeen alleen maar standaardantwoorden. Maar goed, na een paar uur nu eindelijk in staat om hier wat te posten. En sorry wanneer het antwoord al ergens staat, ik heb het hele forum afgespeurd maar kom geen stap verder dus bespaar me alsjeblieft antwoorden als 'moet je hier een nieuwe post voor aanmaken'

Mijn voornaamste klacht op dit moment is echter de uiterst bedroevende snelheid, jullie beloven 100/100 en het snelste wat ik krijg is 77/31 via de kabel. Dat heb ik 1x gehaald, meestal zit ik op de 63/11

Via wifi is het helemaal drama en ik kan alleen nog maar met mijn laptop of iPad in de woonkamer internetten, rest van het huis geen verbinding of heel slecht. Snelste snelheid gemeten is 34/40 op mijn iPad. Maar dan ben ik wel in de buurt van het modem.

Reactie van de klantenservice is dat de snelheid prima is (oh ja? dus als ik straks op 50/50 ga dan wordt alles zo traag dat ik net zo snel kan internetten als vroeger via het inbellen?) en dat ik voor mijn wifi maar iemand moet laten komen tegen kosten of een apparaatje moet aanschaffen, dus nog meer kosten? Lekkere service, 2 dagen geleden aangesloten en ik moet nu al kosten maken om het fatsoenlijk werkend te krijgen? Voorheen was bij Ziggo alles werkend, door mooie beloftes ben ik overgestapt maar begin daar nu al spijt van te krijgen.

8 reacties

Badge
Ik ben het helemaal met je eens!

Aanvankelijk had ik ook grote moeite om in te loggen. Uiteindelijk lukte het me om dat via een privevenster (incognito) door de inloglus heen te breken. Blijkbaar is dat euvel nog steeds niet opgelost. 

Met de helpdesk heb ik geen slechte ervaringen. Ze komen niet verder dan het proberen op te lossen van een acuut probleem maar meer verwacht ik ook niet. Reset het modem is wel een eenvoudige standaard "oplossing" . Ik vraag wel altijd om een bevestiging van mijn melding (callnummer) want daar is elke helpdesk wel gevoelig voor. Het helpt je trouwens bij terugkerende problemen en je kunt ze vinden als je bent aangemeld bij je glasvezel-account.

De klacht van de snelheid, tja ik heb nog nergens de beloofde snelheid teruggezien. Ik kom op 54/59 en ben redelijk tevreden. Speedtest NET 

Ik heb in het verleden ook veel problemen gehad met wifi. Mijn tablet wilde niet aankoppelen en ik heb daarvoor maar weer een access-point toegevoegd. Dat hielp overigens niet echt. 

Wifi is een verhaal apart. Wifi is erg storingsgevoelig. Ik heb 10 buren met wifi, iedereen heeft fijn een stuk of 3 DECT -telefoons. Wij hebben zelf een stuk of 7 wifi-apparaten (Pa,3; Ma,2; Zoon,2)

en van de buren wil ik het niet eens weten.....

Loop maar eens het huis rond met bijvoorbeeld Wifi Analyser (Android). Je ziet dan de signalen voortdurend op en neer gaan. Ik kom in mijn kantoor op -77dBm en dat is redelijk.

Naast het modem (2 meter afstand) zit ik op de -50 dBm.

En dan nog geeft het slechts een indicatie. 

En voor een paar tientjes heb je al weer een access-point, maar goed, daar zat je niet op te wachten. Ik heb mijn hele huis gewoon bedraad en per verdieping een switch gelegd. 

Bedankt voor je antwoord, toch fijn te weten dat ik niet de enige ben. Zit nu opeens weer in een ander account omdat hij nu wel automatisch inlogt (ach, heb nu 4 accounts hier, er zal er altijd wel eentje van werken ;-)

Wat betreft de helpdesk, je moet het treffen. Net had ik een heel behulpzame dame die mij echter ook geen stap verder kon helpen. Dit keer met mijn mobiele abonnement (je moet ook wel gek zijn om alles van KPN te nemen, maar goed het leek me wel handig, alles onder één dak, niet beseffend dat je voor alles een apart account moet hebben en dat werkelijk niets gesmeerd loopt bij KPN en ik waarschijnlijk de komende twee weken nog wel dagelijks aan de telefoon zal hangen).

Eén voordeel, de helpdesk is gratis, anders was ik nu al een vermogen kwijt geweest. Maar ja, laten we ook iets positiefs melden.

Wat betreft wifi, ik heb altijd, door het hele huis (en tuin) wifi gehad, zonder versterkers, gewoon via mijn router. We hebben niet meer apparaten erbij, we hebben niet meer buren met apparaten erbij, nee we hebben nu KPN en dat is het enige dat veranderd is... en alleen nog maar wifi in de woonkamer... dat is absoluut niet oké. Dus storingsgevoelig, veel apparaten, buren etc. is in mijn ogen geen reden want bij een andere provider heb ik die problemen niet. KPN belooft mij een werkend produkt, dan moeten ze me dat ook leveren zonder dat ik opeens allerlei apparaten moet aanschaffen om het werkend te krijgen. 

Voorlopig ben ik niet tevreden en ik hoop dat KPN daar wat aan gaat doen want voorlopig krijg ik van KPN zelf nog weinig response, noch op twitter, noch hier, noch via de telefoon...

Reputatie 1
Ja dat inloggen op dit forum is een compleet drama...

Het duurde even maar ben er volgens mij achter.. Als je eerst inlogd op mijn kpn glasvezel en daaaarna door gaat naar het forum dan gaat het wel goed (althans, bij mij. Geen garanties voor anderen).

Gebruiksvriendelijkheid is ver te zoeken qua inlog..

Misschien is het expres gedaan, de meeste posts hier zijn tenslotte klachten.....

Reputatie 5
Badge +11
Beste Oncles/Oncels,

Vervelend te horen dat er nog steeds geen oplossing aangeboden is. Graag ontvang ik je postcode/huisnummer, naam van contractant en mobiel telefoonnummer in een privébericht. Dan kijk ik vervolgens wat ik voor je kan doen. 

Ik hoop snel van je te horen!

Met vriendelijke groet,

Burhan

Goed, hoe ging het verder?

Geholpen door Burhan die duidelijk verstand van zaken heeft en me niet met een kluitje in het riet stuurt of me bestookt met 36 vragen waardoor je je afvraagt of je uberhaupt wel serieus genomen wordt...

Tot zover tevreden.

Oplossing nieuw modem, zojuist geinstalleerd, dat gaat allemaal soepel en zonder problemen. Daar dus ook tevreden over. Bijna alles aan de praat en nu maar afwachten hoe alle verbindingen zich gaan houden (en of ik alles, dus ook de telefoon, aan de praat krijg).

Badge
Bij mij ook een nieuw modem ge-installeerd en ik moet zeggen dat het tot een verbetering van de WLAN verbindingen heeft geleid.

Bij mij zakte gisteren de internet-snelheid gisteren (bedraad) tot 12/60 en de televisie en de telefoon gingen er zelfs van haperen.  Dus gebeld om 23:00 uur en de volgende ochtend werd ik al uit mijn bed gebeld (08:30) omdat ze naar de problemen kwamen kijken (10:00-12:00). 

En daar wordt ik dan toch weer een beetje blij van.

Helaas was het niet meer mogelijk om de backup van de modem terug te zetten. En de snelheid blijft steken op 54/60 Mbps

ik herken dit totaal niet, hier met de hele wijk aan de glasvezel zijn de snelheden erg goed te noemen. Al eens geprobeerd om met een kabel van 50cm direct aan de experiabox te gaan hangen? En dan wel even de voeding in de laptop want de meeste schakelen capaciteit(cpu, en soms zelfs lan) af bij het niet hebben van netspanning.

Hieronder een screenshot van mijn speedtest.net resultaat, zoals je kunt zien geen probleem. Moet ik wel toegeven dat ik cat6 kabel door mijn huis heb lopen die netjes afgemonteerd is en doorgemeten.

Ik haal via bittorrent of ftp download rond de 9MB per seconde. En gezien de overhead die er in tcp/ip zit is dat best netjes te noemen.

Wat ik vooral probeer aan te geven is dat je met een lada op een duitse snelweg ook niet harder zal gaan dan normaal. Wifi op ipads etc is altijd een ramp. Kom zelf met mijn galaxy tab 2 niet verder als 35mbit via de speedtest app. Dit ligt dus duidelijk aan het apparaat en niet aan mijn internetverbinding.

Reputatie 1
true..

Ik heb ook genoeg te klagen over KPN maar niet over de bandbreedte, die is bij mij ook gewoon goed.

WiFi is altijd drama. Als je wilt testen dan moet je dat via een kabel doen.

Een beetje ouder product dat wafi B of G gebruikt kan niet hoger dan 54Mbit dus dan haal je gegarandeerd die 100 niet gewoon omdat dat het limiet van wifi dan is.

Geen idee of die gare experiabox eigenlijk wel harder kan..............

Reageer