Beantwoord

100/100Mbs bij 200/200Mbs abonnement

  • 25 November 2019
  • 4 reacties
  • 241 keer bekeken

Zoals de titel al aangeeft betaal ik voor een glasvezel abonnement met 200/200Mbs. Als ik de snelheid op mijn computer test (via KPN of via Ookla/speedtest.net) zie ik dat ik net onder de 100/100Mbs zit. 

  • Computer is aangesloten via kabel
  • Op andere computers krijg ik precies dezelfde snelheid

Hogere snelheden zijn mogelijk aangezien we bij de aansluiting van glasvezel een paar jaar geleden een maand 500/500Mbs hebben gehad, waarbij de snelheden (bij exact dezelfde setup) rond de 450-500Mbs zaten.

Dit probleem heb ik al lang, maar heb altijd gedacht dat het abonnement 100/100 was door de snelheid die ik krijg. Modem al vaak opnieuw opgestart in die tijd en veranderd niks. De precieze snelheid van net onder de 100Mb laat me denken dat er op een of andere manier ergens iets fout gaat.

Hoe kan ik dichter bij de snelheid komen van 200/200Mbs waarvoor ik betaal?

icon

Beste antwoord door Anonymous 26 November 2019, 22:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Meet je dit direct bedraad op de ExperiaBox? Dus niet met een of andere switch ertussen?

Meet je dit direct bedraad op de ExperiaBox? Dus niet met een of andere switch ertussen?

Er zit inderdaad een switch tussen. Heb een laptop direct aangesloten op het modem en krijg dan ~200/240Mbs. Hier zal dus het probleem inderdaad liggen. Zou dit op te lossen zijn met een betere switch of andere kabels?

Meet je dit direct bedraad op de ExperiaBox? Dus niet met een of andere switch ertussen?

Er zit inderdaad een switch tussen. Heb een laptop direct aangesloten op het modem en krijg dan ~200/240Mbs. Hier zal dus het probleem inderdaad liggen. Zou dit op te lossen zijn met een betere switch of andere kabels?

Hallo @noelvissers , je gebruikt waarschijnlijk een 100Mb switch terwijl je een Gigabit switch moet hebben en de LAN kabels moeten minimaal CAT5e zijn, beter nog CAT6.

 

Reputatie 7
Badge +15

@noelvissers Welkom op het forum! Ik zie dat je al bent geholpen door de mede forumgebruikers. De oplossing zou in dit geval inderdaad een andere switch kunnen zijn, en anders inderdaad andere kabels zoals @Jan-D al zegt. Mocht je nog aanvullende vragen hebben dan hoor ik dit natuurlijk graag.