Beantwoord

100 Mbit/s in plaats van 200 Mbit/s gemeten rechtstreeks bekabeld

  • 18 November 2022
  • 15 reacties
  • 151 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds begin november heb ik een data verhoging gekregen naar 200mbit. Alleen als ik nu een speedtest uitvoer heb ik maar een download van 100mbit. Ik heb dan wel een upload van +20mbit.

Dit is via bekabeling rechtstreeks, zonder extra switch.

 

Nu heb ik al alle stappen doorlopen. Reset uitgevoerd en zo verder.

Wat nu?

icon

Beste antwoord door Shangula 27 November 2022, 11:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Shangula 

Welk modem heb je? Is dat wellicht een Experia Box v10 aangesloten met “pairbonding” (Y-kabel)?

Mogelijk is dan één van de twee lijnen uitgevallen. Kijk eens naar de DSL aansluiting.
Branden beide lampjes (L1 en L2) naast de aansluiting? 

Reputatie 1

Nee is een experia box V10A met 1 kabeltje uit de muur naar de router

En geen lampjes langs de DSL aansluiting zover ik kan zien

Reputatie 7
Badge +21

Ok, dan is dat niet het probleem.
Vul jouw postcode/huisnummer eens in op deze website (Fourstack) en laat hier een screenshot zien. Laat wel jouw postcode weg.

Badge +19

Wat zegt deze over de mogelijkheden op jouw adres? Graag screenshot plaatsen zonder je postcode en huisnummer. 

Reputatie 1

 

Reputatie 1

Ik heb gelukkig wel wat kennis en ervaring met routers en dergelijk, maar misschien heb ik iets over het hoofd gezien.

Zou het kunnen dat het probleem in de KPN kast zit buiten?

Reputatie 7
Badge +21

De lijn staat zo te zien nog op 100 Mbps en niet op 200 Mbps.

Reputatie 1

de bevestiging uit de mail

Reputatie 1

Dus toch iets aan de KPN kant. Morgen nog maar eens bellen dan.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Shangula , heb je de Experia Box al een keer opnieuw opgestart, dan wordt de verbinding nieuw opgebouwd. Misschien helpt dat.

Reputatie 1

Al 3 keer inmiddels. Ook zelfs minimaal 5 minuten gewacht na het uitzetten.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Shangula, welkom! Heb je het advies van de heren hierboven ter harte genomen en even telefonisch contact opgenomen via 0800-0402? In de regel kunnen we het probleem dan zo verhelpen. Op het forum is het momenteel helaas behoorlijk druk: ik hoop dat jouw probleem inmiddels opgelost is. Zo niet, weet je ons te vinden!

Reputatie 1

Dinsdag komt de monteur langs.

Een probleem met bekabeling vanuit kpn waarschijnlijk.

Hopelijk word het dus opgelost en krijg ik niet een grote rekening 😊

Reputatie 1

Kleine update. 

Inmiddels is het opgelost. De monteur heeft in de kast wat aangepast en de snelheid is nu 194 mbit. Niets te klagen dus.

Reputatie 7
Badge +21

Aha, dan moest je lijn waarschijnlijk nog omgezet worden naar “Vplus”. Daarmee is ook op een enkel aderpaar deze hogere snelheid mogelijk. Dat zal nu ook wel zichtbaar zijn op de modempagina.