Vraag

100 Mbps of meer voor elk abonnement

  • 7 July 2019
  • 7 reacties
  • 194 keer bekeken

100 Mbits voor de goedkoopste pakket en dan 250 Mbit voor de middelste en 500 Mbits voor de duurste pakket met de mogelijkheid voor upgraden.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hallo @Power Flower , dat klinkt leuk, is bij de kabelboer nu al haalbaar, maar de meeste KPN-klanten 'moeten' het nog steeds met xDSL doen tot 50Mbps met eventueel 4G-ondersteuning.😣
KPN is nu wel bezig met een inhaalslag om de straatkasten naar actief om te bouwen zodat klanten sneller internet kunnen bestellen en tevens is KPN ook bezig met een inhaalslag inzake glasvezel, maar voordat iedereen jouw voorgestelde snelheden kan behalen zijn echt jaren verder.🤔
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Flower Power.

Dat is een nobel streven, hoewel ik me voor kan stellen dat er ook klanten zijn die er niet gelijk behoefte hebben aan 100 Mbit. Erg afhankelijk van wat je precies doet. Wel denk dat ik we in de nabije toekomst steeds meer bandbreedte zullen verslinden. Verder legt Jan-D het prima uit, veel DSL kasten krijgen een upgrade of worden dichter bij de woningen geplaatst om hogere snelheden te kunnen halen. 🙂
Voor ons met 2 personen is 50 Mbps inderdaad genoeg dit moet dan wel synchroon zijn daar heb ik per slot een glasvezel verbinding voor en ook wij steeds meer uploaden.

Die 100 Mbps gaan we echt niet krijgen voor de prijs van nu 50Mbps.
Bij mij wordt de straatkast ook omgebouwd tot een actieve straatkast en kan dan straks in theorie 95Mbps of 190Mbps bonded krijgen. Planning oplevering: eind augustus 2019 volgens fourstack.
Nu heb ik een standaard Telfort-abo TOT 50Mbps.
Ik ga er vanuit dat als alles werkt ik met gemak de 50Mbps kan halen en ga me dan beraden of ik 100Mbps nodig heb en wat de meerkosten worden.
Wat ik mij afvraag ga ik met het openen van pagina's zoals dit forum het verschil merken tussen de huidige 50 en eventueel 100 Mbps zelf betwijfel ik dat. Zolang we 2 Netflix streams zonder bufferen kunnen draaien zien wij de noodzaak niet.
Reputatie 7
Badge +24
Nee, bij het openen van een forumpagina zul je geen merkbaar verschil hebben omdat er niet veel data wordt ingeladen, is mijn inschatting. Ergens in de milliseconden gok ik. Wat het verbruik van Netflix betreft, zie hieronder:


Ik ga er vanuit dat als alles werkt ik met gemak de 50Mbps kan halen en ga me dan beraden of ik 100Mbps nodig heb en wat de meerkosten worden.
Bij Telfort gaat het je € 7,50 p/m meer kosten.
We zullen eind augustus nog niet gemigreerd zijn je zal dat dan nog via Mijn Telfort kunnen regelen.

Bij KPN hangt het ervan af hoe je het besteld als pakket of als upgrade van 50Mb naar 100Mb
Er is zoals je weet het 100Mb pakket van €62,50 de upgrade van 50Mb naar 100Mb zal €4,99 kosten dan zal je uiteindelijk op € 57,49 uitkomen

Als ik het huidige pakket aanbod van 100Mb bekijk met het start bericht in gedachte is die 100Mb voor €52,50 zo gek nog niet. Als we ervan uitgaan dat het prijsverschil van € 10,00 in de 2e ontvanger en het opname pakket zit.

Naar aanleiding van het bericht van Alex.
Gezien we geen 4 streams nodig hebben en het HD beeld ons prima bevalt zitten wij voorlopig goed. Met 4 simultane uhd streams zal je dan al snel naar 200Mb moeten.