1000 Mbits verbindingen introduceren

• 27 juni 2014
  • 46 reacties
  • 2315 keer bekeken

Wanneer komt KPN met een introductie met 1000 Mbits verbindingen ?

en wanneer komt er een 250 Mbits verbinding ?

de snelheden mogen wat mij betreft wel omhoog net als ADSL en kabel dat doen.

46 reacties

zo als TWEAK is een internet provider die wel 500Mbits levert en zelfs 250 Mbits en 1000 Mbits in Almere en Enschede en KPN limiteerd tot 100 Mbits en Tweak is goed koper en je krijg dubbele Mbits Snelheden voor je internet verbinding en je krijgt telefoon en je krijgt televisie voor een lagere prijs dan KPN dat doet.

zou KPN korting op bestaande abonnementen kunnen geven of hogere snelheden om dit verschil te kunnen compeseren.

Reputatie 7
Badge +8
kpn heeft een wat andere insteek, je krijgt nu 6 maanden korting en hoe completer er wordt des te gemakkelijker alles samenwerk, zo kun je bjivoorbeeld onbeperkt mobiel bellen en van dat soort dingen, dus daar zitten de kortingen ook al in verwerkt. 

ik zie veel liever dat kpn vaste klanten af en toe een ipadje schenkt bij een verlening of andere twee scherm of andere draadloze gadget aanbied van tijd tot tijd of een datalimiet omzetten in bandbreedte limiet, dan telkens maar de goedkoopste willen zijn. 

zolang ze het internet open houden, want dat wordt met 4K content straks de grootste zorg voor consumenten. je ziet het nu gebeuren met mobiel internet dat na 500mb op slot gaat en je alleen onbeperkt bepaalde sponsors mag gebruiken zoals facebook of whatsapp, dat is een slechte ontwikkeling, waar ik me eerder zorgen om zou maken.

;)

Reputatie 7
Badge +27
Dag gebruiker77,

Er zijn nog geen plannen voor gigabit verbindingen. We leveren op dit moment maximaal 500Mbit in bepaalde gebieden en gaan dit eerst verder uitbreiden voor er gekeken wordt naar nieuwe verhogingen.

Met vriendelijke groet,

Joran

Reputatie 5
Badge +6
@Joran Zijn er eigenlijk in een of andere vorm plannen om eens iets serieus te doen aan verhoging van de snelheid in de noordelijke en oostelijke provincies? Ik zit in een gebied waar voor mij de maximale snelheid ca. 12 Mb/s is (en dan heb ik nog geluk) en totaal geen zicht op verhoging. Paired bonding schijnt niet te kunnen (al een keer nagevraagd door mij), waarschijnlijk omdat er geen investering in een verouderde centrale wordt gedaan. Voor glasvezel is er een provinciaal initiatief gestart, maar dat lijkt niet erg van de grond te komen. Glasvezel naar verbeterde/vernieuwde wijkkasten (Fttc), waardoor VVDSL mogelijk zou zijn zie ik hier ook niet komen. 

Ik weet van AL mijn directe buren dat die de dag zouden zegenen waarop eens wat hogere snelheden mogelijk zouden zijn.

In het verleden hoorde je over paired bonding als de heilige graal, toen werd het ineens VVDSL in combinatie met Fttc en voor de échte buitengebieden een combi van koper met 4G. Wat is eigenlijk de stand van zaken voor de toch al gauw een paar honderdduizend huishoudens die het moeten doen met verouderde infrastructuur....?!

Reputatie 7
Ik ben het helemaal met je eens, maar dat weet Joran al lang. Ik heb nu nog pair bonding maar ga over enige tijd verhuizen naar een nieuwbouwwoning. Gisteren is daar de KPN-aansluiting gerealiseerd (dat is tegenwoordig niet meer standaard). Maar helaas geen pairbonding en geen plannen voor wijziging van de infrastructuur, dus hier ook geen buitenring (FttC) of glasvezel (FttH). En dan lees ik op Tweakers dat KPN binnenkort de maximum snelheid over koper verhoogt naar 100/10 Mb/s, ik mag hooguit hopen op ongeveer 20% daarvan :manfrustrated: Dus de discussie over 500 vs. 1000 Mb/s over glasvezel gaat helemaal aan mij voorbij. En dan te bedenken dat in een plaatsje omgeveer 4-5 km van mijn nieuwe adres nu glasvezel wordt aangelegd, mét 500 Mb/s.

Reputatie 7
Badge +27
@stellingen90; Ik kan dit niet in algemene zin zeggen voor de hele regio. Na het WK wordt er weer hard gewerkt aan upgrades voor centrales en straatkasten. Kun je je postcode en huisnummer in een privébericht sturen? Dan kijk ik na of er al iets bekend is.

Ik heb geen informatie over 4G via de vaste verbinding, behalve dat er een test loopt. Dit lijkt mij persoonlijk een uitstekend alternatief voor vaste verbindingen. Als hier meer nieuws over is kun je ervan uitgaan dat dit breed gecommuniceerd gaat worden :-)

Reputatie 7
Ja, precies. Ik heb een 4G abo met snelheden van 50/25 Mb/s. Dat haal ik met DSL bij lange na niet.

Reputatie 1
Badge
1000Mbits hebben we nodig of Full HD 1080P/1080I en 4K (Ultra HD) te kunnen streamen en om te gamen want de spellen die je via de game console of via steam download is al gauw 100 derden Gigabytes en dan hebben we een lullige 100Mbit MAX limiet 12,5 Megabyte die niet volledig gehaald wordt door overhead dan blijft er gauw 10 Megabyte over en dan duurt het langer om alles binnen te krijgen terwijl glasvezel super snel is (wordt gepromoot dat het snel is) maar als de data groter wordt dan moet de snelheid wel mee groeien anders hadden we aan een 28.8/33.3/56k6 modem wel genoeg en ik voel het effect weer 100 derden Gigabyte downloaden en met een 100Mbit MAX wordt dag al gauw uren nog net geen dagen maar snel is het zeker niet ik verwacht dat 100 Gigabyte binnen 15 minuten binnen heb dan is het snel anders niet.

Reputatie 4
Badge +4
Geniet nog even van het weer buiten !
Reputatie 7
@gebruiker777: over je honderdern GB's kan ik niet oordelen natuurlijk, maar 1080p en 4k? Laat ze er (in Hilversum) eerst maar eens voor zorgen dat alles in 1080i is. 1080p wordt eigenlijk allen maar op BlueRay DVD's aangeboden, en daar heb je je internetverbinding niet voor nodig. En verder denk ik dat KPN er beter aan zou doen om die vele honderdduizenden die nog met langzame DSL verbindingen worstelen te voorzien van iets wat in de buurt van 100 Mb/s komt, dan om energie te steken in iets waar de meeste klanten op dit moment toch nog geen behoefte aan hebben. In een naburige gemeente wordt glas aangelegd en kan men kiezen voor 500/500, maar daar wordt vooralsnog weining gebuik van gemaakt.

Reputatie 1
Badge
zou een mooie optie zijn alle oude routers/modems vervangen met name de ADSL routers/modems en als iemand ADSL of VDSL heeft i.p.v. glasvezel, dan via het ISRA punt van de glasvezel de verbinding binnen laten komen en dan afknijpen voor de abonnement waarvoor ze betalen dus 20/1 krijgen ze dan i.p.v. 100/100

en alle routers/modems die vervangen worden meten deelnemen aan de KPN FON of op alle routers/modems uitrollen gaan ze van zelf wel upgraden.

want de ADSL wordt niet gehaald de beloofde snelheid en als het via de glasvezel ISRA binnen komt dan wordt de snelheid wel gehaald wat belooft wordt.

Reputatie 7
ISRA punt van de glasvezel?
Waar heb je het in godsnaam over?

Heb je overigens enig begrip van kilobytes, megabytes en gigabytes?
"1000Mbits hebben we nodig voor full HD 1080p/i." Ga je 50 TV's aanzetten of zo?
"Game console download al gauw honderden gigabytes." Wauw, wat download jij dan, het hele Internet?
"100 gigabyte in 15 minuten, dan is het snel anders niet." Zelfs de grote multinationals met honderden medewerkers zullen dit bij lange niet halen.

Voordat je nog meer gaat melden hier, verdiep je eerst eens in reële getallen.

Reputatie 1
Badge
ik vroeg me af waarom er geen intresse is bij KPN en wel bij www.tweak.nl kan iemand duidelijk uitleggen waarom er daar wel behoefde is ?

heb nog geen grondige reden gehoord waarom niet.

en google fiber zit op 10Gbit/s als er geen behoefde is waarom wordt het wel beschikbaar gesteld voor consumenten en bedrijven ?

ik vindt het raar dat er een max aan zit 100Mbit/s en andere aan er heel erg ruim er overheen als het verschil klein is kan ik het begrijpen maar dat het verschil is heel erg groot en hoe kan dat ?

Reputatie 7
Google Fiber zit helemaal niet op 10 gigabit, maar op 1000 megabit (1 gigabit).

Leuk deze snelheid, maar in de praktijk zal je niet veel verschil zien met 100 megabit van KPN.

Het is namelijk de zwakste schakel tussen jouw PC en de server op internet die de snelheid bepaalt.

Als je dus met jouw WiFi apparaat laat zeggen 50 megabits haalt (is al veel voor wifi) dan is de snelheid dus al beperkt tot 50 megabits. Leuk zo'n 1000 megabit lijn, maar een beetje onzinnig.

Tevens zal je zien dat de servers op Internet nooit deze snelheid aan jou kunnen leveren.

Stel dat er 10 mensen op die server aangesloten zijn, dan moet die server dus al 10 gigabit verstouwen en dat gaat nooit lukken, laat staan als er 100 mensen aangesloten zijn.

Nee, het lijkt mij verstandiger om eens na te denken over de verbetering van WiFi.

Reputatie 7
Ik vind deze discussie zo zinloos. Het grootste deel van Nederland beschikt nog niet over glasvezel en zal dat ook niet binnen afzienbare tijd krijgen. En om dan als een stel verwende kinderen te gaan zitten kibbelen over 100/500/1000 Mb/s! Ik heb nu 35 Mb/s maar ga binnenkort verhuizen naar een nieuwbouwwoning met 20 Mb/s, geen buitenring (FttC), pairbonding of vectorising laat staan glasvezel, en geen zicht op verbetering zucht   :manfrustrated: En zo zijn er heel erg veel, lees er dit forum maar eens op na.

Reputatie 1
Badge
https://www.caiway.nl/site/nl/pakketten

als deze provider beschikbaar is in mijn regio dan was ik allang over gestapt.

goedkoper en sneller internet i.p.v. 100 max als limiet. (helaas afhankelijk van KPN dat is erg jammer).

100/100 of 200/200 of 400/400

29 HD Zenders

VOIP

voor maar 42,50 of 52,50 of 62,50 per maand i.p.v. 45,00 of 59,00 of 82,50 per maand en dat scheelt ernorm veel per maand (kortingen daar buiten gelaten omdat tijdelijk is).

anders is het 35,00 voor 6 maanden en 200/200 pakket voor 32,50 voor 2 maanden.

als KPN deze pakketten als standaard aanhoud voor instap / standaard / premium voor alle klanten die glasvezel afnemen.

Reputatie 4
Badge +1
caiway... serieus?

als we het over "monopolie" posities hebben, weet je wel wie je uit de bus moet trekken.

verder heb je wat snelheden, extras, prijs-kwaliteitsverhoudingen en marketing, toch aardig wat kaas tekort gegeten :)

voor je zo gaat afbranden en "vergelijken", kijk dan eeerst eens wat je allemaal bij je kpn premium krijgt.

kpn levert zijn paketten namelijk niet alleen op internet snelheden, maar ook op extra's in de vorm van extra diensten/paketten.

owja, als je caiway bij jouw beschikbaar hebt, hoef je niet te kiezen tussen providers. dat doet caiway namelijk wel voor je... en je raad het al... dan word het caiway :D

Reputatie 1
Badge
in iedergeval bedankt voor de tips.

KPN galsvezel is een van de beste producten die je kan afnemen 100/100 is gewoon goed genoeg.

is ook mijn voorkeur i.p.v. 50/5 of 10/2 de laatste mogen wel gaan upgraden als het mogelijk is om sneller internet te kunnen ontvangen.

ook handig als je staks 4K wilt kijken hebt je een 16 Mbits verbinding nodig en met 8K al gauw 32 Mbits als ik dit door bereken van 4 Mbits SD en 8 Mbits Full HD kwaliteit.

dus mensen upgraden als het mogelijk is.

en voor de buiten gebieden een iniatief nemen om de 30% te halen voor de aanleg van glasvezel zodat heel nederland is verglaast en meer keuzes zijn zoals: ADSL, VDSL, Kabel, Glasvezel.

Reputatie 1
Badge
De maximaal haalbare snelheid van glasvezel in Almere en Enschede was tot op heden 100 Mbit/s en benutte slechts een fractie van de capaciteiten van glasvezel.

geeft al aan dat glasvezel niet optimaal benut wordt en maar een fractie van de capaciteiten benut dat is niet nodig benut het volledig is veel beter.

Door internet met een snelheid van 1 Gbit/s aan te bieden, benut Tweak het haast oneindige potentieel van glasvezel; meer nog dan andere glasvezelaanbieders.

ze nemen een voorbeeldfunctie over van andere providers en daar kunnen andere providers weer hun voordeel mee doen als ze deze ideeen benutten (wat bijna altijd niet gebeurt)

Nu Tweak internet met Gigabit-snelheid levert, slaat glasvezel eindelijk een groot gat met internet via de kabel.

hier is nog een verdien model geworden en het huidige standpunt van de providers een uitmelken van mensen hun protomonee (veel verdienen en weinig leveren).

de melk is op en het wordt tijd om met nieuwe ideeen te komen.

In Almere, Enschede en Boekelo is 1 Gbits (1000 Mbits) beschikbaar.

hopen dat ze sneluitbreiden met de gebieden en hun klanten bestand.

Reputatie 7
Het blijft een fascinerende discussie, al die mensen die 1Gbps verbindingen willen.

Ik denk denk dat dit voor 98% van de Nederlandse bevolking niet geldt, die hebben (zelfs als grootverbruikers) voldoende aan een stabiele 100Mbps.

Dat is dan ook precies de reden waarom organisaties als KPN geen haast zullen maken met het upgraden van bestaande glasvezel lokaties, het zal immers heel weinig opleveren.

Nee, laat KPN dan haar maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen en investeren in het buitengebied zodat die mensen die het nu moeten doen met een ADSL lijntje met bijvoorbeeld 4Mbps downstream en 768Kbps upstream ook mee kunnen varen op de "connected world".

Een gelukkige grootverbruiker (gezin van 5) met 100Mbps glasvezel die overigens op zijn kantoor (ICT bedrijf) 6 werkplekken heeft op een 10Mbps glasvezel lijn en ook dat functioneert prima.

Reputatie 1
Badge
KPN neemt het toch op tegen Google ?

dan moeten we wel innoveren en het opnemen tegen elke provider om het voor te blijven.

ik zie het als KPN vs GOOGLE en KPN vs TWEAK.

welke provider innoveert en welke liggen achter op schema.

Reputatie 7
KPN die het opneemt tegen Google. Hmmm, ik schiet bijna in de lach.

Een provider hoeft wat mij betreft het helemaal niet op te nemen tegen andere providers op een gebied waar het meerendeel van de klanten helemaal niet op zit te wachten.

Een snelheid hoger dan 100Mbps is (voor normaal en zelfs intensief gebruik) meer dan voldoende.

Nee, een goede provider investeert wat mij betreft in het beschikbaar maken van die 100Mbps voor alle (potentiele) klanten (Glas in het buitengebied!) en niet in het beschikbaar maken van 500Mbps/1Gbps aan alleen die klanten waarvoor nu al 100Mbps beschikbaar is.

Overigens kan ik het verhogen van een snelheid ook niet echt onder innovatie scharen. Het is wat mij betreft meer van hetzelfde (bitjes).

Daarnaast moet je als organisatie vooral investeren in verbeteringen waar een groot afzetgebied voor gevonden kan worden immers investeren is alleen maar interessant als je de investering ook binnen een redelijke termijn weer terugverdient.

Ik ben blij voor je dat 500Mbps bij jou beschikbaar is/komt (zie jouw andere post). Ik zou het niet eens overwegen aangezien mijn 100Mbps glasvezel ook nog nooit tot enige vertraging geleid heeft en waarom zou ik geld gaan uitgeven aan iets wat ik niet nodig heb.

Ik treur voor iedereen die een discussie als deze volgt terwijl ze zelf verstoten zijn van een Internet verbinding met een download snelheid van (laten we zeggen) minstens 30Mbps, laat staan die mensen die het zelfs moeten doen met een snelheid van 4Mbps of lager.

Nogmaals, ik vind deze discussie dus echt een non-discussie die getuigt van "egocentrisch" denken en weinig begrip voor anderen. 

Reputatie 7
Badge +11
Tsja, waar zou je ook 1000mbit voor nodig hebben.. 100 TV's tegelijk aan? 500 computers? Lijkt me toch iets te hoog gegrepen voor de consument...

Ik haal met mijn VDSL lijntje een nette 40mbit en kijk zonder problemen op 2 tv's internet en download dan ook nog prima.
Reputatie 4
Badge +6
Ik had ongeveer 60/6 via VDSL. Beviel best goed. Maar toch is het gewoon leuk om 500/500 te hebben. Natuurlijk heb ik het privé niet echt nodig, maar ik vind het alleen al leuk om te kijken wat er mogelijk is. Kan nu met ongeveer 30 mb per seconde downloaden uit nieuwsgroepen, maar dat moet sneller kunnen. Mijn usenetprovider (newsxs) levert kennelijk geen hogere downloadsnelheid. Upload bij Google Drive en OneDrive is helemaal te laag. Wel jammer dat een bedrijf als Google, die zelf in de VS in glasvezel investeren, de snelheid zo afknijpen.
Reputatie 7
@JanR1981,

Het is heel logisch dat je die theoretische snelheid van 500Mbps niet zal gaan halen in de nabije toekomst.

Bedenk je eens wat zoiets betekent voor de backbone van Internet waar duizenden verbindingen overheen moeten.

De bandreedte van die backbone moet dan immens worden en daar zijn we technisch nog lang niet toe in staat.

Vergelijk het maar met het idee dat iedereen zijn eigen autoweg van z'n woning naar de snelweg krijgt, maar dat die snelweg niet verbreed kan worden. Staan we dus gewoon nog steeds met z'n allen in de file.

En als die snelweg al wel verbreed zou kunnen worden, hoe zorgen we dan dat we allemaal tegelijk kunnen parkeren op onze bestemming. Zullen we dus stevig moeten investeren in de toegangspoort van de parkeergarage (host/server).

Nee, allemaal leuk en aardig en mooie verkooppraatjes, maar uiteindelijk heb je er (voorlopig) helemaal niets aan aan.

Wie er wel beter van worden zijn die ISP's die jouw hebben doen geloven dat je dit "nodig" hebt en je daarmee nog wat meer geld uit de zak hebben kunnen kloppen.

Mensen, denk na en loop niet blind die advertenties en publicaties achterna.

Reageer