11 mb/s ipv 50 mb/s

• 1 juli 2012
  • 2 reacties
  • 10724 keer bekeken

Hoi,

Volgens speedtest.net heb ik download tijd van 11 mb/s en upload tijd van 1 mb/s. Dit is wel een beetje laag voor glasvezel toch? Wat moet ik hier aan doen?

Tim

2 reacties

Hoi Tim,

Ik heb sinds kort een 100 Mbit up en down glasvezel verbinding. Mijn beste meting bij speedtest.net was 95 Mbit download en 65 Mbit upload. Maar ik heb ook al een week gehad dat hij niet hoger kwam dan 35 om 15.

Na een telefoontje met KPN bleek dat de Experiabox iets deed (wat weet ik nog steeds niet) waardoor hij de snelheid niet haalde. Stekker eruit en er weer in, wachten tot alle lampjes weer branden maakte dat ik weer op volle snelheid kon gaan. Echter heb ik na 1 dag weer hetzelfde probleem. Weet iemend wat het probleem kan zijn?

Groet,

Sidney

Heren,

word dit ook bekabeld getest? wat jullie kunnen doen is jullie Genexis of NT (waar de glas op binnenkomt) van het stroom halen tegelijk met de Experiabox. 

deze haald het signaal binnen en moet het omzetten. door een herstart zou deze weer "normaal" moeten functioneren. helpt dit niet dan zou je de Experiabox een harde reset kunnen geven, aan de achterkant zit een knopje met reset (gaat met knopje erin) deze gedurende 10 seconden indrukken. je ziet aan de voorkant dat alle lampjes dan uitgaan. 30 tot 45 minuten laten opstarten en dan weer de test uitvoeren. 

is het dan nog niet goed, servicedesk van kpn bellen met de vraag of de Experiabox omgeruild kan worden of dat de lijn door de technische dienst gemeten kan worden.

groeten leeuwerke

Reageer