Beantwoord

2.4 GHz signaal lijkt niet te werken na installatie van de Experiabox V10a

  • 10 January 2019
  • 8 reacties
  • 1344 keer bekeken

Net heb ik de nieuwe Experiabox V10a geinstalleerd, echter lijkt alleen de 5GHz signaal te werken, en de 2.4GHz signaal niet. Op mijnmodem.kpn zie ik namelijk dat alle verbonden apparaten op het 5GHz netwerk verbonden zijn, en mijn laptop, die alleen 2.4GHz ondersteund, kan het wifi netwerk uberhaupt niet vinden. Ik heb nog gecontrolleerd of de SSID op 'hide' stond, maar dit was niet het geval.

Iemand een idee wat de oorzaak en de oplossing zou kunnen zijn? Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door tomla 30 January 2019, 15:57

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @tomla, Welkom op het forum. Wil je eens controleren of de 2.4ghz aan staat op je modem? Hoe je dit doet, leggen we uit op deze pagina. Bij overview kun je zien of de 24ghz aan staat of niet. Als de 2.4 Ghz aan staat, dan is er waarschijnlijk een andere oorzaak waardoor jouw laptop geen verbinding maakt met het modem. Houd je mij op de hoogte?
De 2.4 GHz staat aan. Ook al een keertje aan en uit gezet, in de hoop dat dat zou werken, maar helaas. Echter, wanneer ik de 5GHz uit zet, verbind geen enkel apparaat meer, dus ik ben vrij zeker dat de 2.4GHz het op een of andere manier niet doet. Ondertussen de oude router (V9) maar weer geinstalleerd, aangezien die gewoon prima werkt... (wij hebben nooit om een nieuwe router gevraagd...)
Reputatie 7
Badge +19
Dat is wel gek @tomla, Ik kan van een afstand nog eens kijken of ik het probleem kan achterhalen, maar daarvoor moet de V10 wel aangesloten zijn op het netwerk. Vanmiddag ben ik niet aanwezig, maar misschien kunnen we afspreken dat je het modem morgen hebt aangesloten? Zou je daarvoor jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Uiteraard mag je de V9 ook blijven gebruiken, maar het zou ook moeten werken op de V10.
Reputatie 7
Badge +19
@tomla, Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!
Sorry voor het late antwoord. Probleem is nog steeeds niet opgelost, maar sinds de oude router er weer in is gezet werkt alles gewoon weer zoals het hoort te werken. Vandaag komt er wel een monteur langs om even te kijken.

Mag ik het wel raar vinden dat er een "beste antwoord" is gekozen terwijl dit helemaal mijn probleem niet oplost?
Reputatie 7
Badge +19
Geen probleem! Fijn om te lezen dat er een monteur komt. Dat mag je raar vinden @tomla 😉 Kan ik mij wel wat bij indenken. We markeren een ''beste antwoord'' wanneer we een topic ''afsluiten''. Ook al is er geen oplossing gevonden, markeren we alsnog het tot nu toe beste antwoord. Laat je nog iets van je horen wanneer de monteur langs is geweest? Ik ben benieuwd of hij het op kan lossen en wat de oplossing hiervoor is. Dan kan ik het beste antwoord verplaatsen naar de oplossing :)
Het probleem was dat de 2.4GHz zender in de nieuwe modem kapot was, monteur heeft een andere (zelfde model) nieuwe modem geïnstalleerd, en die werkte direct naar behoren 🙂
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @tomla, Wat fijn dat het probleem gevonden is en dat het nu optimaal werkt 😃 Kunnen we nu echt het juiste ''beste antwoord'' markeren 😃 Als je weer eens een vraag hebt, dan zien we je graag weer verschijnen op het forum.

Reageer