Beantwoord

2.4Ghz uitschakelen op V10

  • 9 August 2020
  • 8 reacties
  • 851 keer bekeken

kan je de 2,4 ghz band uitzetten en alleen de 5 ghz gebruiken in de v10 modem ?

 

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Anonymous 10 August 2020, 07:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

kan je de 2,4 ghz band uitzetten en alleen de 5 ghz gebruiken in de v10 modem ?

Hallo @slotracer , ja, dat kan.

 

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat doen moet BVD slotracer

Hallo @slotracer , inloggen met 192.168.2.254, wachtwoord i geven, naar de rubriek wifi gaan en de 2.4 band uitzetten en opslaan.

 

Reputatie 6
Badge +10

Hi @slotracer, welkom op ons forum. Ik zie dat @JanD je al op weg heeft geholpen. Hebben de tips van Jan geholpen om het 2.4Ghz netwerk uit te schakelen? Als we nog iets voor je kunnen betekenen, dan horen we dat graag!

Reputatie 6
Badge +10

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!

hoe kan ik de 2.4 Ghz wifi uitschakelen op de experia box v10a  na de laatste update

hoe kan ik de 2.4 Ghz wifi uitschakelen op de experia box v10a  na de laatste update

Is het zo dat ik kan niet 2.4 GHz WiFi uitschakelen in Experia box v10a onafhankelijk van 5 GHz?

Ik bijvoorbeeld gebruik 2.4 GHz niet.

Nee, dat kan niet, heb je er dan last van dat die aan staat?

Ik heb geen direct zichtbaar probleem, maar dit werkpunt vervuilt de ether dus dwingt waarschijnlijk andere routers om andere WiFi kanalen te kiezen.

Dit kon voorheen wel, laatst is er een installatie monteur langsgeweest om de 1Gb aansluiting te realiseren. Meneer gaf aan dan de instellingen van de router hetzelfde zouden blijven. Heeft hij dat bekabeld getest. Nadat hij weg was merkte ik ineens dat de SSID terug naar het standaard was. Hele router reset, alle instellingen weg. En nu kan ik het 2.4ghz netwerk en de 5ghz niet onafhankelijk van elkaar instellen. Dus nu pakken de mobiele apparaten in het huis automatisch de 2.4ghz waardoor er niet meer dan 25Mb doorheen komt. Zelfs als ik naast de router sta. Super onhandig. En dan heeft 1Gb ook weinig zin als daar zo'n bottleneck in zit.