[2 april 2017] Storing Internet / e-mail

• 2 april 2017
  • 107 reacties
  • 10335 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +22
Update 4 april 11:30 Mogelijk ervaar je nog problemen met telefonie (VoIP). Deze storing hebben we in onderzoek. We adviseren de Experiabox op dit moment niet te herstarten of te resetten.

Update 3 april 16:53 De storing rondom e-mail is opgelost. Het verzenden van e-mail werkt weer. Excuses voor het eventuele ongemak!

Update 3 april 12:06 De technische problemen die er waren, zijn inmiddels opgelost. Nu moeten we alles nog weer 'online' krijgen. Er is nog steeds geen concrete oplostermijn, maar we komen steeds een stap dichterbij.

Update 3 april 08:17 Het versturen van e-mail werkt, zoals jullie zien, nog niet naar behoren. Waar het probleem zich precies bevindt, is niet helemaal duidelijk. Verwachte oplostermijn is nog niet bekend. We houden jullie op de hoogte!

Update 2 april 16:21: Internetstoring is verholpen. De verwachting is dat e-mail versturen via e-mailprogramma's vanavond weer werkt.

Update 2 april 13:00: De Experia Box kan weer herstart worden, daarna zal het internet weer werken. Het incident met betrekking tot de uitgaande email in combinatie met e-mailprogramma's is nog niet opgelost. Via de KPN Webmail is het verzenden van e-mail wel mogelijk

Oorspronkelijk bericht: Momenteel is het erg druk bij onze telefonische klantenservice. Klanten maken melding van een storing met internet of e-mail. De precieze impact is op dit moment nog onbekend. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Zodra er meer bekend is, plaatsen we een update in dit topic.

Voor nu raden we je af de Experia Box te herstarten/resetten, mogelijk zorgt dit voor problemen met Interactieve TV.

107 reacties

Een herstart van de Experia Box lijkt mij onzinnig. Het betreft het niet functioneren van de uitgaande mail (SMTP) op zowel een smartphone (Windows 10 Mobile) als desktop (Windows 10 Pro). Internet functioneert prima.
Reputatie 7
Badge +30
Een herstart van de Experia Box lijkt mij onzinnig. Het betreft het niet functioneren van de uitgaande mail (SMTP) op zowel een smartphone (Windows 10 Mobile) als desktop (Windows 10 Pro). Internet functioneert prima.Klopt, maar er zijn ook aansluitingen waar internet het niet doet. Er staat overigens dat een herstart wordt afgeraden.
Reputatie 7
Badge +18
Update 13:00: De Experia Box kan weer herstart worden, daarna zal het internet weer werken. Het incident met betrekking tot de uitgaande email in combinatie met e-mailprogramma's is nog niet opgelost.Moeten we de modem nou resetten of niet? @RobinFlikkemaZei ook al dat het af te raden is, daarom doe ik dat niet.
Reputatie 7
Update 13:00: De Experia Box kan weer herstart worden, daarna zal het internet weer werken. Het incident met betrekking tot de uitgaande email in combinatie met e-mailprogramma's is nog niet opgelost.Moeten we de modem nou resetten of niet? @RobinFlikkema Zei ook al dat het af te raden is, daarom doe ik dat niet.Als je nergens last van hebt, dan hoef je natuurlijk ook jouw Experia Box niet te herstarten, dat is alleen voor die abonnees de wel last hebben gehad van die storing met Internet en/of televisie.
Reputatie 7
Badge +18
Als je nergens last van hebt, dan hoef je natuurlijk ook jouw Experia Box niet te herstarten, dat is alleen voor die abonnees de wel last hebben gehad van die storing met Internet en/of televisie.Oké, thanks wjb! 🆒
Reputatie 7
Badge +18
Me mail versturen doet het nog steeds niet. En de storingsmelding staat er niet meer bij???:?

Apart! Wat is de update op dit moment?
Reputatie 7
Badge +22
Ha Dennis, ik heb een nieuwe update geplaatst. Als het goed is, werkt het verzenden van e-mails vanavond weer.
Reputatie 7
Badge +18
Update 16:21: Internetstoring is verholpen. De verwachting is dat e-mail versturen via e-mailprogramma's vanavond weer werkt.Oké, dan wachten we het af. Is er ook een meer info van de storing van de mail? SMTP-server een time-out?:?
Ha Dennis, ik heb een nieuwe update geplaatst. Als het goed is, werkt het verzenden van e-mails vanavond weer.

De email verzenden zou vanavond weer werken ? Twijfel ik sterk aan.
En wat meer openheid zou de KPN sieren. Dus waar ligt die storing nu eigenlijk aan ?
Reputatie 7
Badge +18
Het is ook niet verstandig om de modem te resetten, want bij VoIP is de vaste lijn ook niet geregistreerd. Medewerk(st)ers van KPN kunnen nu ook niet in hun gegevens. Ze hebben me niet kunnen helpen met de VoIP te registreren.
Reputatie 4
Badge +5
hier in Tilburg sloeg net alles op tilt ( internet en tv email ) ook bij de buren ik kon via me modem erin komen en alles rebooten ,dat heb ik gedaan en alles werkt weer , bij de buren dit ook gedaan alleen mij email werkt nog niet maar dat is bekend , maar wel raar dat me tv ook op tilt sloeg gaf aan geen glasvezel verbinding gevonden met de Selfcare Tool
Reputatie 7
Badge +18
Me modem erin komen en alles rebooten ,dat heb ik gedaan en alles werkt weerWerkt bij jou ook de telefoon? (SIP 1 of 2) Want ik heb net de klantenservice gesproken, en het werd afgeraden om de modem te resetten. Terwijl er op het bandje als je met 0800 - 04 02 belt wordt medegedeeld dat je je modem moet resetten. Dat heb ik geweten, geen vaste telefoon meer. 😞
zondagavond 22.15 uur: uitgaande mail werkt nog steeds niet
Reputatie 7
Badge +18
zondagavond 22.15 uur: uitgaande mail werkt nog steeds nietDat klopt inderdaad, het werkt helaas nog niet. Ben bang dat dit een hardnekkige storing is. 😞
Reputatie 7
Badge +18
De servicetool van Vast bellen doet het ook niet. Want bij mij ligt de telefoon er ook uit. (SIP)
Wel heel vreemd dat er op de storingspagina's van KPN niets over gezegd wordt !
Reputatie 7
Badge +18
Wel heel vreemd dat er op de storingspagina's van KPN niets over gezegd wordt !Het heeft er wel gestaan vanmiddag, maar deze storing is al vanaf vanmorgen: 7:20 uur.
Ik lees nu pas dat er een storing is .. ik heb flink liggen rommelen in de instellingen
Klopt het dat de SMTP op 25 en mailhost.hetnet.nl moet staan, Ik lees op internet allemaal andere instellingen.... ?
Reputatie 7
Badge +18
Ik lees nu pas dat er een storing is .. ik heb flink liggen rommelen in de instellingen
Klopt het dat de SMTP op 25 en mailhost.hetnet.nl moet staan, Ik lees op internet allemaal andere instellingen.... ?
Klopt dat er een storing is, om overal te kunnen emailen, zou je hier eens naar kunnen kijken. Maar dit kun je doen als de storing is opgelost. 🙂
Reputatie 4
Badge +5
nou DennisSchreve alles werkt maar me uitgaande mail ( outlook ) nog steeds niet wachten maar af
Hier nog steeds problemen om e-mails te kunnen verzenden, wanneer nu een x opgelost?
mijn uitgaande email werkt nog steeds niet!

Admin: topic samengevoegd
Kan nog steeds geen mail versturen en dat nu al een dag
Hallo,
Heb begrepen dat de storing is opgelost, maar kan nog steeds geen e-mails versturen?
Heb de Expedia box al eens gereset maar ook geen resultaat.
Wie helpt?

groetjes El
De uitgaande (SMTP) mail functioneert na 24 uur nog steeds niet. Waarom wordt er door KPN niet helder gecommuniceerd zodat de klant van goede informatie wordt voorzien? Deze hele gang van zaken is onacceptabel.

Reageer