Beantwoord

2 glasvezelkastjes?

  • 4 July 2020
  • 16 reacties
  • 756 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo iedereen. Ik heb 2 glasvezelkastjes. 1 in de woonkamer en 1 in de meterkast. Bij het kastje in de woonkamer zit er een witte draad aangesloten terwijl er bij de ander een oranje draad zit aangesloten. Bij beide kastjes zit er nog een ‘bescherming’ overheen van Reggefiber. Als ik het glasvezel aan wil hebben gesloten, bij welk kastje gaat de monteur dan te werk? Mijn ExperiaBox V9 staat nu in de woonkamer bij het 1e kastje.

icon

Beste antwoord door Ward_ 7 July 2020, 20:57

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Die met de oranje kabel zal KPN op leveren denk ik.

Twee glasvezelnetwerken is mogelijk. Maar één zal er dan van KPN NetwerkNL (vh. Reggefiber) zijn waar KPN op levert.

Het andere is van een andere eigenaar/provider.

Dus dat er op beide Reggefiber staat / zou staan vind ik apart.

Hallo @Wh Ye ,kun je eens een foto plaatsen van de 2 aansluitingen?

Reputatie 7
Badge +10

In theorie is dit mogelijk maar het zou wel uitzonderlijk zijn en een duidelijke reden moeten hebben.

Ik ben ook zeer benieuwd naar de foto's. Mochten foto's niet lukken dan kan je op deze pagina kijken wat jij in je huis ziet en dat hier even terugmelden.

Reputatie 1

Hallo @Wh Ye ,kun je eens een foto plaatsen van de 2 aansluitingen?

Dit is het kastje in de woonkamer

 

 

Dit is het kastje in de meterkast

Reputatie 1

In theorie is dit mogelijk maar het zou wel uitzonderlijk zijn en een duidelijke reden moeten hebben.

Ik ben ook zeer benieuwd naar de foto's. Mochten foto's niet lukken dan kan je op deze pagina kijken wat jij in je huis ziet en dat hier even terugmelden.

Ik heb de foto's geplaatst.

Reputatie 7

Kan je iets meer van de ruimte onder de aansluiting in de woonkamer kunnen laten zien.

Ik ben wel benieuwd wat voor een kabel daar naartoe loopt.

Reputatie 7
Badge +10

Oke.. dit zijn dus onmiskenbaar beide Reggefiber aansluitingen. Je kan mij je postcode en huisnummer DM-en en dan kan ik kijken of ik iets raars zie. 

Je kan het ook zelf deels nakijken. Check daarvoor deze pagina:

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

 

Maar type dan alleen je postcode en in druk op Zoek. Daarna kan je onder Alternatieve Netwerkadressen  de huisnummers zien met die postcode. Zie je daar iets raars met je eigen huisnummer? Bijvoorbeeld een tweede vermelding met een toevoeging erachter of zoiets?

Reputatie 1

Kan je iets meer van de ruimte onder de aansluiting in de woonkamer kunnen laten zien.

Ik ben wel benieuwd wat voor een kabel daar naartoe loopt.

Dit is de enige draad die eraan is aangesloten. Deze draad gaat in de muur (Maar ik heb geen idee waar ie naartoe gaat)

 

Reputatie 1

Oke.. dit zijn dus onmiskenbaar beide Reggefiber aansluitingen. Je kan mij je postcode en huisnummer DM-en en dan kan ik kijken of ik iets raars zie. 

Je kan het ook zelf deels nakijken. Check daarvoor deze pagina:

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

 

Maar type dan alleen je postcode en in druk op Zoek. Daarna kan je onder Alternatieve Netwerkadressen  de huisnummers zien met die postcode. Zie je daar iets raars met je eigen huisnummer? Bijvoorbeeld een tweede vermelding met een toevoeging erachter of zoiets?

Ik zie niks raars. Geen toevoegingen of iets aan mijn huisnummer.

Reputatie 7
Badge +10

Oke.. dit zijn dus onmiskenbaar beide Reggefiber aansluitingen. Je kan mij je postcode en huisnummer DM-en en dan kan ik kijken of ik iets raars zie. 

Je kan het ook zelf deels nakijken. Check daarvoor deze pagina:

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

 

Maar type dan alleen je postcode en in druk op Zoek. Daarna kan je onder Alternatieve Netwerkadressen  de huisnummers zien met die postcode. Zie je daar iets raars met je eigen huisnummer? Bijvoorbeeld een tweede vermelding met een toevoeging erachter of zoiets?

Ik zie niks raars. Geen toevoegingen of iets aan mijn huisnummer.

Stuur me dan maar een PB met postcode en huisnummer. De collega's van Webcare kunnen dit ook niet zien en ik wel.

Je hebt hier geen keuze qua FTU want beiden zullen een eigen vermelding hebben. Het is dus eerder belangrijker dat jij weet welke welke is. Zodat je de goede aansluiting bestelt.

Reputatie 1

Oke.. dit zijn dus onmiskenbaar beide Reggefiber aansluitingen. Je kan mij je postcode en huisnummer DM-en en dan kan ik kijken of ik iets raars zie. 

Je kan het ook zelf deels nakijken. Check daarvoor deze pagina:

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

 

Maar type dan alleen je postcode en in druk op Zoek. Daarna kan je onder Alternatieve Netwerkadressen  de huisnummers zien met die postcode. Zie je daar iets raars met je eigen huisnummer? Bijvoorbeeld een tweede vermelding met een toevoeging erachter of zoiets?

Ik zie niks raars. Geen toevoegingen of iets aan mijn huisnummer.

Stuur me dan maar een PB met postcode en huisnummer. De collega's van Webcare kunnen dit ook niet zien en ik wel.

Je hebt hier geen keuze qua FTU want beiden zullen een eigen vermelding hebben. Het is dus eerder belangrijker dat jij weet welke welke is. Zodat je de goede aansluiting bestelt.

Ik heb een PB gestuurd naar u. 

Reputatie 7
Badge +17

@Wh Ye Welkom! Interessante vraag stel je. @Ward_ Ik ben benieuwd!:blush:

Reputatie 7
Badge +10

Twee aansluitingen klopt. Eentje met het huisnummer en eentje met Kamer 1 erachter. Die laatste lijkt de goede te zijn. De andere is zo te zien voor de winkel die eronder zit en waar de meterkast waarschijnlijk mee wordt gedeeld. Pand is 1 huisnummer voor wonen en winkel.

 

Ik had het al in een PB beantwoord maar vergeten hier te vermelden.

Reputatie 7
Badge +17

@Ward_ Bedankt voor het melden. Leuk om te weten! :blush:

Aha, op die manier, ik hield het wel voor mogelijk dat 1 van de buren geen kastje zou hebben :-)

Reageer