Vraag

2 WIFI versterkers draadloos aansluiten

  • 11 August 2019
  • 6 reacties
  • 412 keer bekeken

Beste lezer,
ik heb een paar vragen en misschien kan iemand me daarmee helpen.

Ik heb momenteel een De Experia Box V10 met een originele WiFi versterker van de KPN.

De De Experia Box V10 staat op de eerste verdieping. De versterker staat op de zolder. (3E verdieping). Nu wil een een tweede WiFi versterker aanschaffen.

Waarom?
we hebben in de tuin een aanbouw. Echter, is de WiFi van de eerste verdieping (Huiskamer) te slecht voor in de aanbouw.

Nu is mijn vraag: Is het mogelijk om 2 versterkers draadloos aan te sluiten? Dus, eentje op de zolder en eentje in de aanbouw?

Ik heb hier momenteel een 2e versterker liggen alleen nu is mijn vraag of het compleet is.

ik heb het volgende:
LAN kabel
WiFI versterker
Stroom kabel
mis ik het dvs kastje? Want, op zolder is die aangesloten op een DVS kastje of is dat alleen noodzakelijk voor de TV?

Mocht iets niet helemaal duidelijk zijn. Post het hieronder. Met voorbaat dank!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Badge +19
Trek kabels. Dat is veel werk maar je krijgt er geen spijt van. De rest is zo gevoelig voor storingen. Ervan uitgaande dat je een degelijk probleemloos Wi-Fi netwerk wil.
Trek kabels. Dat is veel werk maar je krijgt er geen spijt van. De rest is zo gevoelig voor storingen. Ervan uitgaande dat je een degelijk probleemloos Wi-Fi netwerk wil.

de aanbouw is een stuk van het huis af. Dat lijkt me geen slim plan. We willen een Smart TV aansluiten onder de aanbouw. (Met apps zoals Netflix en dergelijke). Daarvoor hebben we een redelijke WiFi verbinding nodig. Vandaar dat ik daar een WiFi versterker wil plaatsen.
Badge +19
Welke snelheid haal je bekabeld?
Reputatie 7
Badge +24
.
de aanbouw is een stuk van het huis af. Dat lijkt me geen slim plan. We willen een Smart TV aansluiten onder de aanbouw. (Met apps zoals Netflix en dergelijke). Daarvoor hebben we een redelijke WiFi verbinding nodig. Vandaar dat ik daar een WiFi versterker wil plaatsen.

Vergeet dat maar zonder kabel. Slechte wifi kan je maar op 1 manier oplossen: gewoon een kabel leggen. Anders blijft het slechte wifi.
Onzin, onze wifi versterker staat draadloos op de 1e verdieping terwijl de v10 door dik beton op de begane grond in de woonkamer staat. De playstation van mijn dochter staat op zolder en verbind met de versterker. Deze haalt nog makkelijk 60 mbit waar bekabeld 85 wordt gehaald.

Alles valt of staat met waar je experia box staat in huis
Reputatie 7
Badge +25
Hoi Maik. Er zijn al wat tips gegeven zie ik. Bekabeld is natuurlijk altijd het beste. WiFi-versterkers (of accespoints) wil je eigenlijk altijd bekabeld aansluiten, maar dat betekent niet dat draadloos niet kan werken (die zwarte van ons kan trouwens alleen bekabeld (of eventueel via DVS) aangesloten worden). Een alternatief is via een aanvullende DVS inderdaad.

Uiteindelijk verschilt het gewoon per huis als je draadloos/DVS gaat gebruiken vanwege storingsbronnen etc.