Beantwoord

20 voudige isra

• 25 november 2015
  • 22 reacties
  • 1746 keer bekeken

Goedenavond allen,

Vandaag is de verbinding voor mijn Internet geactiveerd incl. Tv en vast bellen.
Ik woon in een appartement en er zit een 20 voudige isra met 4 aansluitingen waarvan er 3 aangesloten zijn. Vanuit dat isra punt gaan er diverse punten door naar de varkenssnuit in de woonkamer. Na een check is deze bij mij nog niet doorverbonden.

Nu is mijn vraag welk nummer isra punt is van mij ? Is het logisch dat kpn deze op het eerstvolgende punt zet na de gebruikte lijn ?

Ik kan alle open opties wel gaan uitproberen maar dan ben ik nog wel even bezig...

Wat is wijsheid ? Monteur bestellen of ?

Groet,

Kevin
icon

Beste antwoord door Erik_ 2 december 2015, 19:11

Dank voor je bericht, Kevin. Ik reageer even hier openbaar omdat de rest volgens mij ook wel nieuwsgierig is :)

Volgens mijn systeem met aansluitpunt informatie zit jouw IS/RA punt gewoon in je huis en wel in de kamer of de slaapkamer (daar is het niet super duidelijk over). Het zou dan ook gewoon een wandcontactdoos moeten zijn. Ik vermoed dan dat de drie kabels beneden elk naar een van de woningen gaan, waaronder de jouwe.

Bekijk origineel

22 reacties

Ik zou naar Kpn bellen, wellicht kunnen zei een monteur opsturen. Doorgaans wordt het signaal geleverd op 1 van de aansluitpunten maar om zelf er nog achter te komen waar het in de woning nog uitkomt is lastig. Een monteur kan het signaal op de isra uitmeten en met een kabeltracer weet hij precies te zeggen waar de kabel in de woning ligt.

Reputatie 7
Badge +30
De aansluitingen zijn niet per huisnummer ofzo? Dat nummer 2 de eerste heeft en nummer 4 de tweede enzovoorts

Robin

Goedemiddag,

Zojuist heb ik even gebeld met KPN.
Volgens de monteur zou er volgens hem geen 20 voudig ISRA punt zijn...

Heb nog even een kijkje genomen in de meterkast:

- 20 voudige ISRA kast aanwezig (PTT)
- 11 lijnen aangesloten
- 3 lijnen in gebruik van de 11

Monteur kan pas 7 december langskomen dus ik kan in de tussentijd wel kijken hoe en wat...
Wel ontzettend vervelend bijna ruim een maand geen aansluiting.
Helaas kan ik deze 11 lijnen niet doormeten met een simpele multimeter.

Is er een ander trucje om dit te testen ?
Het wordt lang wachten.

Groetjes,

Kevin.

Reputatie 7
Badge +30
Uh, proberen? T zijn er 11, dus als je 1 kabeltje hebt die in de Experiabox kan, en in een aansluiting van het IS/RA.

Vind deze site alternatieve adressen op jouw adres: http://thd-fpi-info.fourstack.nl/ ?

Robin
RobinFlikkema schreef op 26 nov '15 om 14:18u
Uh, proberen? T zijn er 11, dus als je 1 kabeltje hebt die in de Experiabox kan, en in een aansluiting van het IS/RA.

Vind deze site alternatieve adressen op jouw adres: http://thd-fpi-info.fourstack.nl/ ?

Robin 
Hi Robin,

Nouja laat ik het zo zeggen er zijn 11 opties waar ik de kabel vanaf de modem in kan stoppen...
isra20

Er staan inderdaad alternatieve adressen (2x)

Groetjes,

Kevin.

Reputatie 7
Badge +30
Staat er iets bijzonders tussen die alternatieve adressen of is het gewoon 20A en 20B enzo?
RobinFlikkema schreef op 26 nov '15 om 14:59u
Staat er iets bijzonders tussen die alternatieve adressen of is het gewoon 20A en 20B enzo? 
Ik woon op 2A, de andere 2 adressen die staan vermeldt zijn: 2 en 2D.

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Ik had gehoopt op andere alternatieve adressen...

Zijn de inkomende lijnen gelabeld?

Je zou, naar mijn idee, het beste de 8 (11 totaal, 3 gebruikt) mogelijke aansluitingen kunnen proberen. Als de aansluiting niet werkt, kan je gewoon de volgende proberen toch? Of zie ik iets over het hoofd?

Aan de hand van het Broadband (Experiabox v9) of L1 (Experiabox V10) lampje kan je zien of er line-sync is.

Gaf die site trouwens een waarde bij Bonding?

Robin
RobinFlikkema schreef op 26 nov '15 om 15:13u
Hoi,

Ik had gehoopt op andere alternatieve adressen...

Zijn de inkomende lijnen gelabeld?

Je zou, naar mijn idee, het beste de 8 (11 totaal, 3 gebruikt) mogelijke aansluitingen kunnen proberen. Als de aansluiting niet werkt, kan je gewoon de volgende proberen toch? Of zie ik iets over het hoofd?

Aan de hand van het Broadband (Experiabox v9) of L1 (Experiabox V10) lampje kan je zien of er line-sync is.

Gaf die site trouwens een waarde bij Bonding?

Robin 
Helaas zijn deze niet gelabeld...
Inderdaad zal ik waarschijnlijk de overige 8 moeten uitproberen.
Ik heb een ExperiaBox V10.

Ik neem aan dat dan het lampje "Services" groen gaat branden als er een correct signaal is ?
Hieronder m'n stats:
(Ik heb trouwens het 100Mbit abbo)

https://

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Dat is in ieder geval een hele mooie snelheid! Onder op de V10 (bij de poorten) zit een L1 en L2 lampje. Deze is als het goed is groen als hij signaal heeft, en de knippert als hij nog bezig is met zoeken.

Het lampje "Internet" geeft aan of er internet is, en als deze groen is, zou er internet moeten zijn.

Robin
RobinFlikkema schreef op 26 nov '15 om 15:31u
Hoi,

Dat is in ieder geval een hele mooie snelheid! Onder op de V10 (bij de poorten) zit een L1 en L2 lampje. Deze is als het goed is groen als hij signaal heeft, en de knippert als hij nog bezig is met zoeken.

Het lampje "Internet" geeft aan of er internet is, en als deze groen is, zou er internet moeten zijn.

Robin 
Duidelijk ! Dan ga ik maar eens beginnen vanavond.
Ja ik vind de snelheid ook niet verkeerd... uitgaande dat ik slechts één aderpaar moet inpluggen in de modem.
Ik dacht dat dit normaliter alleen haalbaar was met een Y-kabel o.i.d...

Er ligt wel een connectie (coax) klaar voor data van Ziggo maar ik heb liever gewoon KPN.
Achteraf was deze bestaande ziggo connectie wel heel handig geweest maar ach.

Groetjes,

Kevin.

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Deze kan inderdaad met 1 aderpaar (2 kabels dus) en misschien kan je binnenkort zelfs 200Mbit met 2 aderparen afhankelijk van hoeveel paren voor jouw adres binnenkomen e.d.

Robin
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Kevin,

Is het nog gelukt om het juiste IS/RA punt te vinden? Zo niet, kan ik nog even kijken of ik hier meer informatie kan vinden over welke lijn specifiek van jou is.

Erik_ schreef op 29 nov '15 om 11:56u
Hoi Kevin,

Is het nog gelukt om het juiste IS/RA punt te vinden? Zo niet, kan ik nog even kijken of ik hier meer informatie kan vinden over welke lijn specifiek van jou is.

Hi Erik,

Nee helaas is het me niet gelukt... 
Heb zelf geen LSA tang in de buurt dus het is ook lastig de kabels even "tijdelijk" erin te schuiven.
Maar omdat de monteur zelf kon zien dat er niet zo'n 20 voudige IS/RA punt is vermoed ik dat het signaal ook niet daar is...

Groet,

Kevin.

Reputatie 7
Badge +30

KevinSeanLáfeber schreef op 30 nov '15 om 09:09u

Erik_ schreef op 29 nov '15 om 11:56u

Hoi Kevin,

Hi Erik,

Heb zelf geen LSA tang in de buurt dus het is ook lastig de kabels even "tijdelijk" erin te schuiven.
Maar omdat de monteur zelf kon zien dat er niet zo'n 20 voudige IS/RA punt is vermoed ik dat het signaal ook niet daar is...

Groet,

Kevin.

Maar heb je nog meer aansluitingen ergens?

Robin

RobinFlikkema schreef op 30 nov '15 om 09:56u
KevinSeanLáfeber schreef op 30 nov '15 om 09:09uErik_ schreef op 29 nov '15 om 11:56uHoi Kevin,

Hi Erik,

Groet,

Kevin.

Maar heb je nog meer aansluitingen ergens?

Robin

Hi Robin,

Nee dit is het enigste "telefoon" aansluitpunt.
Er ligt nog een Coax verbinding (ziggo) maar deze is niet in gebruik.

Groet,

Kevin.

Reputatie 7
Badge +28
Kevin, ik heb je een privébericht gestuurd. Als je daarop zou willen reageren ga ik voor je kijken of ik je aansluitpunt kan vinden!

Erik_ schreef op 30 nov '15 om 15:22u
Kevin, ik heb je een privébericht gestuurd. Als je daarop zou willen reageren ga ik voor je kijken of ik je aansluitpunt kan vinden!

Hi Erik,

Zou jij deze svp nog een keer kunnen sturen ?

Ik was zo stom om 'm per ongeluk te verwijderen ...

Groet,

Kevin.

Reputatie 7
Badge +28
Oeps, nou ja, foutje kan gebeuren :)

Ik heb m'n bericht nogmaals verstuurd!

Reputatie 7
Badge +28
Dank voor je bericht, Kevin. Ik reageer even hier openbaar omdat de rest volgens mij ook wel nieuwsgierig is :)

Volgens mijn systeem met aansluitpunt informatie zit jouw IS/RA punt gewoon in je huis en wel in de kamer of de slaapkamer (daar is het niet super duidelijk over). Het zou dan ook gewoon een wandcontactdoos moeten zijn. Ik vermoed dan dat de drie kabels beneden elk naar een van de woningen gaan, waaronder de jouwe.

Erik_ schreef op 2 dec '15 om 19:11u
Dank voor je bericht, Kevin. Ik reageer even hier openbaar omdat de rest volgens mij ook wel nieuwsgierig is Smiley Vrolijk

Een beetje late reactie maar inderdaad het is nu werkend via m'n telefoonlijn die in de woonkamer ligt.

KPN monteur heeft het aangesloten in de meterkast.
Had eerst een verkeerde lijn te pakken met een lagere snelheid, de 2e was raak en volle bak 100Mbit mag niet klagen.

Had 1x een storing van misschien 1 minuut voor de rest prima snelheid en prima tv kijken.

Case closed !

Zonder een monteur had het niet gelukt aangezien er gewoonweg teveel opties zijn om te kijken welke lijn nou correct was.

Groet,
Kevin.

Reputatie 7
Badge +28
Leuk om nog even van je te horen, Kevin! Mooi dat alles goed gelukt is en je zo'n topsnelheid haalt :)

Reageer