Beantwoord

200Mbit/s internet haal ik niet

  • 20 November 2019
  • 20 reacties
  • 569 keer bekeken

Ik heb vandaag mijn internetaansluiting geactiveerd.

Helaas krijg ik minder dan de beloofde/realiseerbare snelheid.

In mijn dashboard staat ook max. 200 als snelheid.

Verschillende metingen komen uit op max 90.

Hoe is dit op te lossen ?

 

 

 

icon

Beste antwoord door Susan_ 8 December 2019, 09:55

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7

Meet je die snelheid via https://kpn-itns.speedtestcustom.com vanaf een bekabeld aangesloten PC?

Ja meerdere keren gedaan. Ook heb ik de tv ontvanger uitgeschakeld.

Er zijn geen andere apparaten verbonden.

Reputatie 7

Gebruik eens een andere netwerkkabel tussen NTU en Experia Box en tussen Experia Box en PC.

De bekabeling is in orde en haalde hierbij mijn vorige provider gem 110 mb

Reputatie 7

Dan hoop ik dat er snel een medewerker van KPN zal reageren om dit issue op te pakken want dan lijkt het er op dat jouw glasvezel nog op een 100Mbps kaart in de PoP aangesloten is.

Ik heb geen glasvezel aansluiting maar gewoon telefoonaansluiting....

Reputatie 7

Wat geeft de dsl status pagina op de Experia Box aan als actual en attainable rate?

 

Reputatie 7

Juist, dan is het wel duidelijk. De theoretisch maximaal haalbare snelheid is zo'n 110Mbps maar als je in de praktijk 90% van die snelheid haalt is dat een heel normale situatie.

Maar mijn maximale snelheid zou 200 moeten zijn.....daar betaal ik ook voor en was de reden van overstap.

 

Reputatie 7

Plaats hier eens een screenshot van https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl voor jouw adres. Wel eerst even de postcode weer leegmaken.

 

Reputatie 7

Juist en laat nu de V10a niet geschikt zijn voor bonding.

Ik hoop dat er op korte termijn iemand van KPN zal reageren om hier iets aan te gaan doen. Je zult immers een V10 (zonder a) moeten hebben om van bonding gebruik te kunnen maken.

ondertussen aan de lijn met kpn die dit bevestigen….nu hopen op een passend antwoord.

Er gaat een monteur komen om in de wijk kast en binnenshuis de pair binding te realiseren. Tevens word hierbij het modem omgeruild voor een exemplaar dat geschikt is hiervoor.

Bedankt voor de reacties.

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @zilvrentand, bedankt voor je bericht! 

Fijn dat je inmiddels contact hebt gehad met onze klantenservice. Als ik even snel kijk op jouw adres zie ik echter geen monteur afspraak of iets dergelijks staan. Kan je aangeven of bij jou een datum bekend is? Want het is wel belangrijk dat dit doorgaat, en je niet nog veel langer moet wachten.

 

Er is ook geen afspraak gepland. Ik wacht nog (steeds) op de uitnodiging via de mail die ik afgelopen vrijdag zou krijgen.

Reputatie 7
Badge +21

@zilvrentand, het is iets ingewikkelder dan gedacht. Ik heb nogmaals gevraagd of ze zo snel mogelijk contact willen opnemen hierover!

Reputatie 7
Badge +21

@zilvrentand, ik zie dat er op 4 december een nieuw pakket is aangevraagd en dat hierbij ook het lijntype wordt omgezet naar bonding. Klopt dat? Want dan is het, qua lijntype, voor jou op dit moment opgelost toch? :slight_smile:  

@zilvrentand, ik zie dat er op 4 december een nieuw pakket is aangevraagd en dat hierbij ook het lijntype wordt omgezet naar bonding. Klopt dat? Want dan is het, qua lijntype, voor jou op dit moment opgelost toch? :slight_smile:  

Opgelost nog niet natuurlijk, met de gemaakte afspraak komt dat wel dichterbij.

Blijft een rare gang van zaken op deze manier. Ik ga een abonnement aan met een bepaalde internet snelheid die door de modem en de kabel en niet haalbaar zijn?

Er is dus geen enkel vooronderzoek gedaan wat wel gemeld werd in een email.

Ik hoop binnenkort te kunnen gebruiken waar ik voor betaal.

Reputatie 7
Badge +21

@zilvrentand, ja dat is inderdaad nog heel even wachten! Het kan zijn dat deze upgrade destijds nog niet mogelijk was. Je wordt altijd op de best beschikbare lijn aangesloten wanneer je een abonnement bij KPN neemt. Echter worden er constant upgrades uitgevoerd, hier moet je normaliter bericht van krijgen maar het kan een keer zijn dat dit elkaar misloopt. In ieder geval fijn dat het nu voor jou geregeld gaat worden, eindelijk maar toch! 

Reageer