25% packetloss sinds afgelopen weekend in de avond uren

• 18 september 2018
  • 3 reacties
  • 45 keer bekeken

sinds afgelopen weekend is er enorme packetloss op de lijn van KPN, gewoon met surfen zijn pagina's met regelmaat niet bereikbaar en met online gamen is het nog het best te merken. Speel world of warcraft en daar geeft de response tijd meeste van de tijd boven de 500ms aan.

Als ik wat ping reports maak, zie ik dat er naar verschillende adressen 20 tot 30% packetloss zit. Zou fijn zijn dat KPN even op hun netwerk kan kijken waar het fout gaat. De helpdesk via de chat kwam ik niet verder mee en er werd doodleuk gezegd dat KPN dit soort problemen niet ondersteund. Daar kan ik niets mee natuurlijk en zou graag willen dat de technische dienst hier even naar kijkt.

Plaatje is van google, maar dat is voor meeste adressen het geval. Tot aan KPN DNS geen problemen en soms is google ook steady op 20ms met 0% packetloss .... 5 minuten goed en dan weer 10 tot 15 minuten slecht, dat is een beetje het patroon wat ik ervaar in de avond uren. Overdag is het een stuk minder problematisch, dan is het eerder andersom. 15 minuten goed en paar minuten slecht.

Ik zit gewoon bekabeld aan mijn modem, geen router of iets dergelijks ertussen. 12Mbit ADSL.

Zou erg fijn zijn dat KPN hier wat mee doet.

3 reacties

was plaatje vergeten
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Nimrahir, welkom op het forum! Dit is inderdaad veel packetloss. Kun je een screenshot toevoegen van een traceroute? Kun je, als het probleem zich weer voordoet, ook eens pingen naar de Experiabox? Ik ben benieuwd of de packetloss in het thuisnetwerk zit of verderop.

Ik wil graag wat metingen uitvoeren op jouw verbinding. Kun je jouw adresgegevens en klantnummer in je profiel zetten en een reactie sturen als dat is gebeurd?
Reputatie 7
Badge +28
@Nimrahir: Ik heb niets meer van je gehoord. Als het probleem nog bestaat hoor ik graag van je.

Reageer